TCDD, Demiryolunun Serbestleşmesi Hakkında Kanun Tasarısı’nın demiryollarının serbestleşmesi hakkında olup bir özelleştirme kanunu olmadığı gibi, hiçbir şekilde demiryollarının özelleştirilmesinin de söz konusu olmadığını belirtti.
TCDD, bazı basın yayın organlarında Demiryolunun Serbestleşmesi Hakkında Kanun Tasarısı’nın içeriğine dair "özelleştirme" vurgulu haberler yer aldığına dikkat çekerek, yaptığı açıklamada "Söz konusu kanun tasarısı demiryollarının serbestleşmesi hakkında olup bir özelleştirme kanunu olmadığı gibi, hiçbir şekilde demiryollarının özelleştirilmesi de söz konusu değildir" değerlendirmesinde bulundu.
Tasarıyı protesto eden eylemcilerin "demiryolları halkındır, satılamaz" söylemlerinin hiçbir şekilde karşılığı bulunmadığının ifade edildiği açıklamada, "Yasanının getirdiği herhangi bir satış, devir, vesaire söz konusu değildir. Demiryolu işletmeciliğinde tekel hakkının kaldırılmasının satış yahut özelleştirme olarak yansıtılması gerçekle bağdaşmamaktadır" denildi.
Açıklamada, tasarıyı protesto etmek için Ankara’ya yürüme kararı alan grubun haberlerde iddia edildiği gibi işçiler olmadığı, demiryollarında örgütlü üç sendikadan yetkili olamayan bir sendikanın eylemi olduğu ve bunun 36 bin demiryolu çalışanının görüşünü yansıtmadığı belirtildi. Yasa tasarısının hiçbir demiryolcunun hak kaybına uğramasına müsaade etmediğine dikkat çekilen açıklamada, tasarının öngördüğü serbestleşme modelinde, TCDD’nin üç bağlı ortaklığına TCDD Taşımacılık A.Ş.’nin ilave edilerek dördüncü bağlı ortaklık kurulduğu ifade edildi. Bu model TCDD tarafından 25 yıldır bilinen, uygulanan ve KİT mevzuatına tabi bir model olduğunun ifade edildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Tasarı, ülkenin demiryolu kapasitesinin tam olarak kullanılmasını sağlayarak, diğer ulaşım modları arasında demiryolu lehine bir eğilimin oluşmasını amaçlamaktadır.
Demiryollarının devlet politikası olarak ele alındığı, bugüne kadar gerçekleştirilmeyen büyük demiryolu projelerinin hayata geçirildiği, ülkemizin demiryolu ulaşım koridoru oluşturarak Asya-Avrupa ulaşım koridorları arasında avantajlı ülke konumuna geldiği bir dönemde sektörün dar, içe kapanık ve rekabetçi olmayan, tekel mantığıyla işletilmesi çağın ve aklın gereklerine aykırıdır. Avrupa Birliği ülkeleri dahil dünyanın gelişmiş bütün ülkelerinin serbestleşmeyi sağladığı bir dönemde Demiryollarının Serbestleşmesi Hakkında Kanun tasarısı bahane edilerek yapılan eylemin ve haberlerin demiryollarımıza ve ülkemize herhangi bir katkısı olmayacaktır. Gelişmiş hiçbir ülkede tekel uygulaması kalmamıştır.
Kanun tasarısının hazırlanma sürecinde eylemde bulunan sendika dahil ilgili bütün paydaşlarla görüşülmüş ve bunun bir özelleştirme olmadığı bütün açıklığıyla ifade edilmiştir. Hal böyleyken yapılan eylem ve dile getirilen söylemler kamuoyunu yanıltmaya yöneliktir. Yasa tasarısı içeriği TCDD resmi internet sitesinde kamuoyu ile paylaşılmıştır."
Kaynak:Dünya Gazetesi