Dünyanın en eski liman şehirlerinden olan İzmir’de gemi trafiğinin artması yeni önlemleri beraberinde getirdi. Yapılan düzenlemeyle gemilerin artık kılavuz kaptanı körfeze girmeden almasına karar verildi.
İzmir limanı devasa gemilerin eksik olmadığı tarihi bir liman. Her gün ortalama 8 geminin limana yanaşması veya ayrılması kılavuz kaptanlar eşliğinde yapılıyor. Toplam 13 kılavuz kaptanın görev yaptığı birimde, bir geminin yanaşma planı, hava ve trafik şartlarına göre yapılıyor. İzmir Körfezi girişinde telsiz bağlantısıyla gemi kaptanıyla irtibat kuruluyor.
Kılavuz kaptan, yanaştıracağı gemiyi iç körfezde yer alan Konak ve Bostanlı iskelelerinin ortasında kalan bölümde karşılıyor. Ve 2 römorkör vasıtasıyla kıyıya yöneliyor. Ancak körfezde trafiğin artmasıyla bu alanda yeni bir düzenlemeye gidildi. Gemilerin kılavuzları körfez dışında almaları zorunlu hale getirildi. Bu gemi de belirlenen noktada karşılanarak kılavuz kaptan eşliğinde kıyıya yanaştırıldı. Yeni düzenlemeyle gemilerin karaya oturma riski azaltılarak muhtemel kazaların önüne geçilmiş olacak.
Kaynak:Lojiport