İhalesi yapılan Gaziantep- Şanlıurfa demiryolu ağı üzerinden Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi de yıl sonuna kadar ray bağlantısına kavuşacak.
Yaklaşık 4 bin kişiyi istihdam eden 150 firmanın faaliyet gösterdiği, yıl sonuna kadar aktif işletme sayısının 180'e çıkması beklenen Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi'ni demiryolu heyecanı sardı. İhalesi yapılan Gaziantep- Şanlıurfa demiryolu ağı ile birlikte Diyarbakır OSB de yıl sonunda uzun zamandır beklediği demiryolu ağına kavuşacak. Demiryolu bağlantısının uluslararası rekabette ellerini güçlendireceğini ifade eden bölge firmaları OSB'ye bir banka şubesi de kurulmasını istiyor.
Diyarbakır OSB Müdürü Mehmet Özel, mevcut OSB alanına ek olarak 188 hektarlık bir alanın daha OSB'ye tahsis edilmesi konusunda son aşamaya geldiklerini belirterek, "Ek OSB'nin tahsisi ile birlikte yaklaşık 100 işletmenin daha üretime geçmesini bekliyoruz. Ek OSB'de 2 bin 500 civarında insanın istihdamı söz konusu olacak. Demiryolunun OSB'mize bir an evvel kazandırılması için de çalışmalarımız sürüyor. Geçtiğimiz günlerde Malatya'da bulunan TCDD 5'inci Bölge Müdürlüğü ile görüşmeler yaptık. Onlar da kamulaştırma işinin tamamlanması ile birlikte bu yılın sonunda açılış yapmayı planladıklarını söylediler. Gelecek demiryolu ile birlikte sanayicimizin daha güçleneceğine eminim" diye konuştu.
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Diyadin Gezer de, demiryolu ağının oluşturulması konusunda istimlak sorunları olduğunu vurgulayarak, "Ancak ne olursa olsun bizim için bu kadar önemli bir konunun mevzuata takılmasını istemiyoruz. Antep- Urfa demiryolu ağının ihalesi yapıldı.Bunun Diyarbakır'a kadar uzaması gerekiyor. Diyarbakır OSB'nin limanlara ulaşımı demiryolu ile olmak zorunda. Aksi halde rekabet şansımız yok. Diyarbakır çözüm süreci ile birlikte hareketli günler yaşıyor. 100'ün üzerinde yatırım için bekleyen firma var. Bunların çoğu uluslararası firmalar. Bunun yanısıra burada bölge müdürlüğü bulunan devlet bankaları ile görüşmelerimiz oldu. OSB'ye şube açılması konusundaki taleplerimi dile getirdik" şeklinde konuştu.
Diyarbakır Sanayici ve İş Adamları Derneği (DİSİAD) Başkanı Burç Baysal ise, OSB'de faaliyet gösteren mermer firmalarının navlun maliyetleri nedeni ile rekabet şansının çok fazla olmadığını dile getirerek, "Bugün adı sanı bilinmeyen bir çok OSB'de demiryolu bulunurken , bizde bulunmaması büyük eksiklik. Yıl sonunda büyük bir ihtimalle demiryolu çalışmaları başlayacak. OSB içerisinde demiryolu olması yatırım arayışı içinde ki yerli ve yabancı yatırımcıları da navul maliyetlerinin düşüklüğü nedeni ile ilimize çekecektir. OSB'de mutlaka banka şubesi de kurulmalı" dedi.
Banka şubesi ve sağlık ocağı istiyoruz
Diyarbakır Mermerciler ve Madenciler Derneği (DMD) Başkanı Zeki Tutal da, hacimde küçük yoğunlukta ağır olan mermerin nakliyesinin önemli bir konu olduğunu ifade ederek, "Demiryolu hattı kurulması devletin için de daha iyi olur. Çünkü karayollarının ömrü uzar. Demiryolunun yanısıra beraberinde yükleme ve boşaltma istasyonu kurulması, aynı zamanda gümrük işlemlerinin burada yapılmasını sağlayacak. Ürünümüzün Mersin Limanı'na vaktinde ulaşması rekabet şansımızı artırarak mermer sektörünün gelişmesini hızlandıracak. OSB'de bir banka şubesi , bir sağlık ocağı da acil ihtiyaçlarımız arasında. En ufak bir banka işlemi için şehire gidip geliyoruz. En ufak bir rahatsızlıkta hastane arıyoruz. İlk müdahalenin yapılacağı bir sağlık ocağı ile bunlara gerek kalmayacak" açıklamasını yaptı.
Taşıma su ile değirmen döndürüyoruz.
Karavil Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Abdulhalim Karavil: Bizim hammaddemiz taş.
Kurtalan'dan taşı buraya getirmek bir maliyet, burada taşı işleyip yurtdışına daha doğrusu en yakın limanımız olan Mersin Limanı'na göndermek de ayrı bir maliyet. Taşıma su ile değirmen döndürüyoruz. Ürünlerimize yurtdışında çok talep var. Ancak navlun maliyetleri nedeni ile rekabet şansımız yok. Demiryolunun gelmesi, banka şubesi açılması ile birlikte dışarıdaki yatırımcının da bize bakışı çok farklı olacak. Devlet o kadar çok imkanını seferber ederken, bu tür küçük detaylarla imajımız zedeleniyor , vakit kaybı yaşıyoruz. Doğalgaz problemi aşılmış durumda , bu birçok sanayicinin elini güçlendirecek. Ancak demiryolu, banka şubesi gibi eksikler hala giderilmedi.
Kaynak:Dünya Gazetesi