Sanal tedarik zinciri oyununa Elektrolux, Apple, Fujifilm, Heinz, Honda, Coca Cola, Daikin, Johnson&Johnson, Vodafone, Volvo, Philips, Shell, Nike, Nestle, TNT ve Canon gibi dev firmalardan takımlar katılıyor.
Tüm dünyada global şirketler tarafından oynanan kurumsal online yönetim oyunu Fresh Connection’ın Türkiye şampiyonunun belirleneceği Türkiye özel ligine start verildi.
Dünyaca ünlü 10 dev şirketin finale kaldığı Fresh Connection finali, 26 Eylül 2013’te İstanbul’da gerçekleştirilecek Uluslararası Tedarik Zinciri Zirvesi’nden bir gün önce yapılarak şampiyon belirlenecek. Uluslararası Tedarik Zinciri Zirvesi’nin sponsorlarından olan Slimstock’un Türkiye Ülke Müdürü Songül Sezer, Fresh Connection oyununun dünya devi şirket yöneticileri tarafından oynanan üst düzey interaktif bir iş simülasyonu olduğunu belirterek, “Her yıl organize edilen sanal yarışma 1 yıl sürüyor. Elektrolux, Apple, Fujifilm, Heinz, Honda, Coca Cola, Daikin, Johnson&Johnson, Vodafone, Volvo, Philips, Shell, Nike, Nestle, TNT, Canon gibi firmalar bugüne kadar katılan onlarca uluslararası dev şirketlerden sadece birkaçı. Her firmanın takımına bir sanal şirket verilerek bu şirketin tedarik zincirini yönetmeleri isteniyor. 1 yıl sonunda tedarik zinciri en iyi durumdaki 10 şirketin katıldığı final ile dünya şampiyonunu belirliyoruz. Bu yıl 3. kez oynanan oyun final için İstanbul’u seçti. Final ve Ödül töreni Uluslararası Tedarik Zinciri Zirvesi içinde İstanbul’da gerçekleşecek” dedi.
Sanal şirketlerin gerçek kazanımları
Oyun oynanırken yaşanan krizler, yönetimsel sorunlar hakkında profesyonellerce hazırlanan eğitimler verildiğine dikkat çeken Sezer, bu sanal şirketler oyununun yöneticiler için sağladığı kazanımları şöyle belirtti: “Sofistike bir deneyim ile eğitim bir arada sunuluyor. Sanal rotasyon ile diğer uzmanlık alanlarına ilgi artıyor. Takım olabilen yöneticiler ödüllendiriliyor.”
Türkiye şampiyonu şirket dünya devleriyle yarışacak
Fresh Connection’un 2013 finalinin İstanbul’da yapılmasına gösterilen ilgi nedeniyle, kurumsal oyunun bu yıl ilk kez Türkiye ayağı da düzenleniyor. Haziran ayında başlayan tedarik ve lojistik yönetimi konulu sanal yarışmanın Türkiye şampiyonu Eylül ayında belirlenecek ve 2014 Fresh Connection Dünya Şampiyonası’na katılmaya hak kazanacak. Dünya devi şirketlerle yarışarak eşsiz bir deneyim yaşayacaklar. Slimstock Türkiye Ülke Müdürü Sezer, şirketlerin birden fazla takım ile katılabildiğini, her takımın 5 kişiden oluştuğunu belirterek, “Lojistik ve tedarik zinciri yönetimine sahip şirketler, satın alma konusunda uzmanlık barındıran sektörler, planlama direktörleri, tedarik zinciri finansman yöneticileri, satış yöneticileri sanal şirket takımları oluşturarak yarışabiliyorlar” diye konuştu.
Sezer, Türkiye Şampiyonası’na katılmak isteyen şirketlerin www.freshconnection.eu web sitesinden ya da info@iscsi2013.com ve a.atilgan@slimstock.com adreslerinden bilgi alabileceklerini belirtti.
Kaynak:Lojistik Haber