Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / KARDEŞ LİMAN ZAPTI BENİMSENDİ

KARDEŞ LİMAN ZAPTI BENİMSENDİ

KARDEŞ LİMAN ZAPTI BENİMSENDİ08.07.2013
Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan arasında ulaştırma işbirliği protokolü imzalandı. Bakü, Aktau ve Samsun limanları arasında “Kardeş Liman İlişkisi Yönelik Mutabakat Zaptı” benimsendi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Azerbaycan Ulaştırma Bakanı Ziya Memmedov ve Kazakistan Ulaştırma Bakanı Askar Zhumagaliyev, Bakü’de “Ulaştırmanın Geliştirilmesi Alanında İşbirliği Protokolü” imzaladı.

Türk Dili Konuşan Ülkeler İşbirliği Konseyi (Türk Konseyi) ülkelerinin “Ulaştırmanın Geliştirilmesi Çalışma Grubu” ve “Ulaştırma Bakanları 1. Toplantısı”, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirildi. Toplantılar kapsamında, Azerbaycan’ın Bakü, Kazakistan’ın Aktau ve Türkiye’nin Samsun limanları arasında “Kardeş Liman İlişkisi Kurulmasına Yönelik Mutabakat Zaptı” imzalandı.

İmzalanan anlaşmayı değerlendiren Bakan Yıldırım, doğu-batı ulaştırma koridorunun önemini vurgulayarak, bu alanda demiryolları ve karayollarının yanında deniz yolunun ve deniz limanlarının büyük önem arz ettiğini söyledi. Bakan Yıldırım “Ulaştırmanın önündeki engelleri kaldırmalı ve taşımacılığı tamamen serbest hale getirmeliyiz” dedi.

Türk Konseyi’ne üye ülkelerin ilişkilerinin daha da ilerletilmesi için yapılması gerekenler konusunda kendi görüşlerini de dile getiren Yıldırım, “Ulaştırmanın önündeki bütün engeller kaldırılmalı ve taşımacılık serbest hale gelmelidir. Kota uygulaması, bir rejim dahilinde sonlandırılmalı, Hazar’a kıyısı olan ülkeler, limanlarının kapasite ve altyapılarını geliştirmelidir. Yeni terminaller yapılarak taşımacılık kapasitesi ve verimliliği artırılmalıdır. Bu konuları ele almalıyız” diye konuştu.

BTK demiryolu 2014’te hazır

Doğudan batıya yapılan ihracatın her geçen gün daha da arttığını söyleyen Bakan Yıldırım, bunun da bölgenin önemini arttırdığını vurgulayarak, “Doğu ve batı arasındaki ticarette ağırlıklı olarak deniz yolu kullanılıyor. Fakat, denizyolu ile beraber erişimin kolaylaştırılması ve zaman tasarrufu sağlanması için kara ve demir yolları da coğrafyamızda önem kazanıyor.
Bunun bir sebebi de bütün ülkelerin denize kıyısının olmamasıdır. Denize kıyısı olmayan ülkelerdeki ticaret artımı, denize kıyısı olan ülkelerden iki kat daha fazla. Demiryolu ve karayolu bağlantılarımızı mutlaka güçlendirmemiz lazım. Biz bu ihtiyacı görerek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’ni başlattık. Şimdi bu proje bitme sürecine geldi ve 2014’te tamamlanacak” diye konuştu.

Kaynak:Aktüel Deniz