TOBB öncülüğünde kurulan ‘Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar’ kapsamında, ihracat ürünlerimiz Avrupa’ya TIR navlununa göre yüzde 20 düşük maliyetle taşınacak. İlk tren 6 Eylül’de Manisa’dan kalkacak.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde Anadolu’nun yükünü Avrupa’ya taşımak için kurulan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) Eylül ayında faaliyete geçiyor. 6 Eylül’de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun katılımıyla ilk tren Manisa’dan Avrupa’ya yola çıkacak.
Avusturya ile anlaşma
BALO Yönetim Kurulu Başkanı ve Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Koşmaz, altyapı yatırımları uzun süredir devam eden projenin Eylül ayında faaliyete geçeceğini açıkladı. Koşmaz, projede Avrupa’nın önde gelen demiryolu firması olan Avusturya Demiryolları şirketlerinden Express Interfracht ile işbirliği yapacaklarını açıkladı.
BALO Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş, Avrupa’ya ilk tren seferlerine 6 Eylül’de başlayacaklarını belirterek, “Bütün organizasyonu tamamladık. Avrupa’nın önde gelen demiryolu şirketi Avusturya Demiryolları ile anlaşma imzaladık. Avrupa’da çok önemli lojistik merkezleri ile anlaştık. Kapıkule’ye kadar taşımayı biz yapacağız. Kapıkule’den itibaren trenlerimizi Avusturya Demiryolları şirketi Express Interfracht alacak, Almanya’ya kadar götürecek. BALO ile İzmirli ihracatçının maliyetini bir TIR navlununa göre yüzde 20 daha düşük maliyete taşıyacağız” dedi.
İlk etapta İzmir, Manisa, Bursa, Eskişehir, Ankara ve Konya’yı devreye alacaklarını açıklayan İşteermiş, ikinci aşamada Denizli, Gaziantep, Kayseri ve Tekirdağ’ın yüklerini taşımaya başlayacaklarını söyledi. İlk etapta 20 milyon euroluk yatırım yaptıklarını ifade eden İşteermiş, “Şimdilik iki blok trenle başlıyoruz. 68 vagon gidecek, 68 vagon gelecek. İki ay içinde üçüncü blok tren, daha sonraki iki ayda dördüncü blok tren devreye girecek. 2014 yılına geldiğimizde haftada 5 blok trenle Türk ihraç ürünlerini Almanya’nın içlerine kadar taşıyacağız” diye konuştu.
93 oda ve kuruluş üye
BALO projesine 93 oda ve kuruluşun ortak olduğunu belirten İşteermiş, bu projenin iş dünyasının güçbirliği yapmasını ve lojistik sektörünün daha ileri gitmesini sağlayacağını söyledi. İşteermiş, şöyle konuştu: “BALO konusunda TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’nun talimatı var. Bu doğrultuda biz oda üyelerimizin yaptığı işi yapmayacağız. Onlara rakip olmayacağız. Üyelerimizden hizmet alacağız. Konteyner depolama, aktarma merkezi, lojistik köy gibi hizmetleri üyelerden alacağız. Lojistik camiası da bu projeden pay alacak”.
Avusturya Demiryolları ile anlaşmadan önce en az 3 ayrı kurumla görüştüklerini dile getiren İşteermiş, görüşmelerin 8 ay sürdüğünü, bu süre sonunda en uygun teklifi Avusturyalılar’dan aldıklarını açıkladı. İşteermiş, projeye Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın büyük destek verdiğini de belirterek, “Bakanımızın desteğini sırtımızdaki bir el gibi hissettik” dedi.
BALO nasıl işleyecek
Yükler, Anadolu’nun çeşitli merkezlerinden demiryolu ile toplanır. Toplama merkezinden sevk edilen araçlar, yükü alınacak noktadan konteynere yükler. Yük toplama merkezine sevk edilir. Elektronik kontrolden geçen konteyner indirilir. Farklı bölgelerden gelen konteynerler Bandırma’daki yük birleştirme merkezine gönderilir. Burada indirilen yükler, Avrupa’daki varış noktalarına göre istiflenir. Merkezden yola çıkan trenler Marmara Denizi’ni Bandırma-Tekirdağ arasından geçer. Vagonlar, Tekirdağ-Muratlı arasına yapılan bağlantı hattı ile ana demiryolu hattına bağlanır. Kapıkule’den sonra taşımayı Avusturya Demiryolları üstlenir.
Kaynak:Ray Haber