Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / BALO İLK SEFERİNİ YAPTI / SELAHATTİN DOĞAN

BALO İLK SEFERİNİ YAPTI / SELAHATTİN DOĞAN

BALO İLK SEFERİNİ YAPTI / SELAHATTİN DOĞAN07.10.2013
BALO projesinin uygulanması ile Anadolu''dan yapılacak ihracatın uygun taşıma ücretleri ve bir kısım bürokratik uygulamalarda zaman kaybetmeden alıcılarına ulaştırılması ile rekabet gücü artacak.

İlk planlamada sadece Batı Anadolu''daki sanayicileri kapsayacağı düşünülerek, Batı Anadolu Lojistik Organizasyonu olarak adlandırılan BALO projesi, TOBB''un projeyle ilgilenmesi ve Anadolu''daki tüm sanayicilere yarar sağlayacağı düşüncesiyle, Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonu adını aldı. Projeye; TOBB başta olmak üzere 51 ticaret ve sanayi odası, 24 ticaret borsası, 15 organize sanayi bölgesi, UTİKAD VE UMAT ortak oldu.

Ülkelerin ihracatlarının büyük bölümünü KOBİ''lerin sağladığı, KOBİ''lerin büyük çoğunluğunun da organize sanayi bölgelerinde konuşlandığı dikkate alındığında katılımcı ortaklar arasında bu tür organizasyonların yer almış olması, bu kuruluşların üyesi oldukları sanayi ve ticaret odaları ve borsaları ile tepe örgüt olarak TOBB''un yer alması yanında, lojistik konusunda öncü sivil toplum kuruluşu olan UTİKAD ve gümrükleme uzmanı olarak da UMAT''ın da bu organizasyon içerisinde bulunması üretim, ihracat, ithalat ve lojistik bütününün tamamlanmasında oldukça dikkat çekici ve olumlu bir gelişme.

Yurt içerisinde Manisa, İzmir, Aydın, Denizli, Bursa, Eskişehir, Kütahya, Düzce, Konya, Ankara, Kayseri, Samsun, Gaziantep, Edirne, İstanbul ilk etapta yük toplama noktaları olarak belirlenmiştir.

Toplama noktalarında teslim alınan ihracat mallarının, Avrupa, eski Doğu Bloku, İskandinav Ülkeleri, Baltık ülkeleri, Ortadoğu ve BDT ülkelerine ulaştırılması planlandı.

Toplama noktalarından ihracat malları Okçugöl Konsolidasyon Merkezi''ne getirilecek 45 inç HC konteynerler, varış yerlerine göre yüklenerek blok trenlerle Bandırma Limanı''na getirilecek ve Bandırma''dan tren feribotları ile Tekirdağ Limanı''na ulaştırılacak. Blok trenler Tekirdağ ile Muratlı arasında TCDD tarafından yeni yapılan 32 kilometrelik bağlantı yolu ile uluslararası demiryolu şebekesine bağlanacak.

Yüklerin retim yerlerine göre yakınlıklar dikkate alınarak İstanbul Avrupa yakasından demiryolu, Derince''den demiryolu feribotları ile Tekirdağ''a getirilecek.

Tekirdağ''da varış noktalarına göre uluslar arası blok trenlere yüklenen yükler, Kapıkule Sınır Kapısı''ndan çıkış yaparak güzergah üzerindeki hiçbir ülkede geçiş belgesine ihtiyaç duymaksızın Viyana, Nürnberg, Stutgart, Köln ve Lyon''daki lojistik köylere ulaştırılacak ve bu bölgelerden de kara yoluyla nihai alıcısına ulaştırılacak.

Tekirdağ''dan itibaren yüklerin taşınması için Avusturya Demiryolları ile sözleşme imzalanmış durumda.

İlk etapta haftalık karşılıklı birer blok tren seferi olarak düzenlenen operasyonlarda 2014 yılı için haftalık karşılıklı 5 ek sefer planlanıyor.

Bütün bu gelişmeler yanında ayrıca Bandırma Limanı''na da yatırımlar artırılarak Ro-Ro''da 500 bin araç kapasiteli liman ve son iki yılda da 23 milyon dolar olarak gerçekleştirilen yatırımlar yanında birkaç yıl içerisinde 55 milyon dolar daha yatırım yapılması planlanmış durumda.

İlk blok tren Tekirdağ''dan çıkışı takiben rekor bir süre olan 4 günde Münih''e ulaştı.

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu yaptığı açıklamada ilk seferden sonra İzmir, Manisa, Ankara ve Konya''dan tarifeli seferlere başlanacağı, çok yakında Eskişehir, Gaziantep, Kayseri ve Denizli''nin devreye gireceği, Bursa ve Balıkesir''inde yüklerini Bandırma üzerinden sevk edilebileceğini açıkladı.

BALO projesini planlandığı şekilde uygulanması ile Anadolu''dan yapılacak ihracatın uygun taşıma ücretleri ve bir kısım bürokratik uygulamalarda zaman kaybetmeden alıcılarına ulaştırılması ile rekabet gücü artırıldığı gibi 2023 hedeflerine varılması için ivme kazandıracak. Tüm emeği geçenlere ve katılımcılarına, ülkemize hayırlı olmasını diliyoruz.

Selahattin Doğan/Transport