Asya ile Avrupa'yı deniz altından tünelle bağlayan ve açılışı 29 Ekim 2013'te yapılan Marmaray'la taşınan yolcu sayısı 9 milyon 929 bin 755 yolcuya çıkarak 10 milyona yaklaştı.
TCDD'den alınan bilgiye göre, günlük ortalama yolcu sayısı, 90 bin ile 100 bin arasında değişen Marmaray'ın en fazla kullanıldığı saatler, 07.30-09.00 ile 16.00-19.00 arası oldu.
Yolcuların en fazla tercih ettiği istasyon yüzde 27 ile Üsküdar olurken, bunu yüzde 25 ile Ayrılık Çeşmesi İstasyonu, yüzde 23 ile Sirkeci İstasyonu, yüzde 16 ile Yenikapı İstasyonu, yüzde 9 ile Kazlıçeşme İstasyonu izledi.
İstasyonlardan binen günlük ortalama yolcu sayısında ise Üsküdar 27 bin, Ayrılık Çeşmesi 25 bin, Sirkeci 23 bin, Yenikapı 16 bin, Kazlıçeşme 9 bin olarak sıralandı.
Açılışı 29 Ekim 2013'te yapılan Marmaray'la, 14 Ocak'a kadar 9 milyon 929 bin 755 yolcu taşındı.
Üsküdar-Eminönü Hattı'nda yolcu sayısı yüzde 50 azaldı
Marmaray'ın devreye girmesiyle özellikle güzergahtaki Şehir Hatları vapurlarındaki yoğunluk azalırken, deniz araçlarındaki bazı seferlerin iptaliyle Boğaz trafiği de rahatladı. Şehir Hatları'nın Üsküdar-Eminönü Hattı'nda taşınan yolcu sayısının yüzde 50 azalarak, yolcuların Marmaray'a kaydığı tahmin ediliyor.
Yakalararası seyahat eden özel araç sahiplerinden Marmaray'ı tercih edenlerin sayısının ise "azımsanmayacak düzeyde" olduğu düşünülüyor.
2014'te yaklaşık 45 milyon yolcu taşınması planlanıyor
Marmaray'la şu anda günlük ortalama 100 bin civarında yolcu taşınırken, gelecek ay tamamlanması beklenen İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Şişhane-Taksim-Hacıosman Metrosu ile Aksaray-Atatütürk Havalimanı Hafif Raylı Sistem'in Yenikapı uzatmaları tamamlandığında bu sayının 150 bine kadar çıkacağı düşünülüyor. Marmaray'la 2014 yılında yaklaşık 45 milyon yolcu taşınması planlanıyor.
Raylı sistemlerin bütünleşik hale gelmesini sağlıyor
Marmaray, Boğaz geçişi ile birlikte çok yakın gelecekte İstanbul'un iki yakasındaki raylı sistemler arasında omurga görevi gören ve birbirinden kopuk metro ağlarını birleştirerek raylı sistemlerin bütünleşik hale gelmesini sağlayacak.
Ayrılık Çeşmesi İstasyonu'nda Kadıköy-Kartal metrosu ile entegre olan Marmaray'ın, bu yıl içerisinde Yenikapı İstasyonu'nda Taksim Metrosu ve Atatürk Havalimanı-Aksaray Hafif Raylı Sistemi, 2015 yılında Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu, yine 2015'te yüzeysel banliyö hatlarının rehabilitasyonu tamamlandığında Anadolu yakasında Söğütlüçeşme-Gebze, Avrupa yakasında Kazlıçeşme-Halkalı arası bağlantıların tamamlanmasıyla İstanbul ulaşımına daha fazla katkı sağlaması öngörülüyor.
Yenikapı-Şişhane-Taksim-Hacıosman Metro Hattı açılıncaya kadar sefer saatlerinin sıklaştırılması çalışmaları sonuçlandırılacak.
Kaynak: Ulaşım Online