Tekirdağ-Derince arasında başlatılan tren-feribot seferleriyle denizyolu-demiryolu kombine taşımacılığına olan ilgi artıyor.
Tekirdağ’dan yüklenen vagonlar denizyolunu sorunsuz bir şekilde geçip Derince Limanı’na ulaşabiliyor.
Türkiye’nin lojistikte bölgesel bir üs olması yolunda yürütülen çalışmaların başında, kombine taşımacılığın geliştirilmesi ve demiryolu ile denizyolu payının artırılması yer alıyor. Tekirdağ-Derince feribot hattı da bu kapsamda demiryolu ve denizyolunun entegre edildiği önemli lojistik hatlardan biri.
Özellikle Anadolu ile Avrupa arasında demiryoluyla yapılan uluslararası taşımaları açısından son derece önem taşıyan Tekirdağ-Derince feribot hattı, lojistik maliyetinin düşürülmesi, teslim süresini kısaltılması, Tekirdağ’dan yüklenen vagonların sorun yaşanmadan kısa bir sürede limana ulaşması gibi avantajları ile öne çıkıyor.
Marmara bölgesindeki YHT çalışmaları doğrultusunda Haziran 2013’den itibaren trafiğe kapatılan hatlar sebebiyle uluslararası yük taşımacılığının kesintisiz ve sorunsuz devamını sağlayacak önemli alternatiflerden biri olan Tekirdağ-Derince tren feribotu, gerekli hazırlıklardan sonra Aralık 2013 itibariyle lojistik sektörünün kullanımı için TCDD tarafından hazır hale getirdi.
Hazırlık süreçlerinde UTIKAD, Tekirdağ-Derince feribot hattının Asya ve Avrupa yönündeki geçişler için hattın kullanıcısı olan üyelerinin de desteğiyle ilgili kamu kurum ve kuruluşlarla yoğun mesai harcayarak bu çalışmalara ciddi destek vermiştir.
Bu çalışmaların sonucunda da, özel sektöre ait ilk özel araç blok treni 12 Şubat itibariyle Tekirdağ’dan Derince’ye sorunsuz olarak geçiş yapmış ve alıcısına ulaşmıştır. Feribot seferlerinin düzenli olarak yapılacağı, Avrupa ve Asya yönündeki demiryolu ile taşınan yüklerin problemsiz olarak karşılıklı geçişlerinin sağlanacak olması sektör açısından önemli bir gelişmedir.