Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / ALIŞAN LOJİSTİK ROTAYI DOĞU AKDENİZ’E ÇEVİRDİ

ALIŞAN LOJİSTİK ROTAYI DOĞU AKDENİZ’E ÇEVİRDİ

ALIŞAN LOJİSTİK ROTAYI DOĞU AKDENİZ’E ÇEVİRDİ22.05.2014
Bu yıl bölgesel büyümeye odaklanan Alışan Lojistik, Avrupa’da hizmet farkı yaratmak zorlaşınca Doğu Akdeniz’i hedefe aldı. Gaziantep, İskenderun ve Adana’da bulunan Alışan, Ankara, Mersin ve Konya’da yeni yatırımlar araştırıyor.

Başta kimya sanayi olmak üzere gıda, enerji ve hızlı tüketim alanındaki birçok şirkete uluslararası alanda hizmet veren Alışan Lojistik, bu yıl alternatif taşıma modlarına, yeni depo yatırımlarına ve bölgesel büyüme stratejilerine odaklanıyor.

Adana ve Gaziantep’teki tesis yatırımlarıyla operasyon ağını Türkiye’nin doğusuna doğru genişleten Alışan Lojistik, şimdi de Doğu Akdeniz’e yöneldi. Alışan Lojistik Operasyonlar Koordinatörü Jan Devrim, “Türkiye hem üretimde hem de tüketimde çok merkezli bir ülke haline geldi. Türkiye’nin yeni üretim ve tüketim noktalarını da lojistik ağımız içine alıyoruz. Doğu Akdeniz’de, Gaziantep, İskenderun ve Adana’da varız. Ankara, Mersin ve Konya’da yeni yatırımlar plana alıyoruz. İş hacmimizi büyüteceğiz” dedi.

İzmir Modeli Yayılacak

Jan Devrim, yurtiçindeki yerleşimlerini ve servis ağlarını genişleteceklerini belirterek, “İzmir’de uyguladığımız modeli Doğu Akdeniz’de de uygulayacağız. İzmir’de radikal bir büyüme hedefimiz vardı ve bu hedefimizi gerçekleştirdik. Merkez ofisimizde verdiğimiz servislerin tamamını İzmir’de de verir hale geldik. Şimdi aynı modeli başka şehirlere de yaymayı planlıyoruz. Doğu Akdeniz, Mersin, Gaziantep ve İskenderun’da bu modeli uygulamaya koymak istiyoruz” dedi.

Jan Devrim, bütünleşik lojistik hizmetleri veren bir kuruluş olduklarının altını çizerek, planlarını şöyle anlattı: “Likit taşımıacılıkta büyümeyi planlıyoruz. Depolama kapasitemizi büyütmeyi planlıyoruz. Hızlı değişen pazarda daha hızlı hizmet verebilir hale gelmeyi planlıyoruz. Balkanlardaki ve İran’daki hizmet ağımızı genişletmeyi planlıyoruz. Geleneksel olarak Avrupa hattında kuvvetli bir nakliyeciydik. Son 2.5 yıldır artık o hatta radikal büyümeler aramıyoruz. Çünkü bu pazarda hizmetle fark yaratmak artık daha güç oldu. Hizmet kalitemizin değeri azaldı. Bundan dolayı iş hacmimizi genişletmek açısından Balkanlar ve doğumuzdaki ülkelerde, Irak, İran, Türki Cumhuriyetler ve Rusya gibi ülkelerde payımızı artırıyoruz. Buralarda da yine farklılaşmış ve özelleşmiş servislerde pazarımızı arıyoruz.”

İhracat Hedefi İçin Demiryolu Önemli

Jan Devrim, demiryolu taşımacılığının önemine dikkati çekerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Hizmetlerimizin içinde demiryolunun payı küçük ancak büyüyor. Bunun birkaç tane sebebi var. Avrupa-Türkiye hattında birden fazla demiryolu taşımacılığı yapılır hale geldi. Ayrıca gerek iş sürekliliği açısından gerek çevre sürekliliği açısından mevcut kullandığımız taşıma modeli sürdürülebilir değil. Karayolu taşımacılığında ihtiyacın birkaç katı araç var. 2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefimiz varsa bunu demiryoluyla ve denizyoluyla yapmak zorundayız.” Demiryollarında serbestleşmeye de değinen Devrim, “Serbestleşme, yabancı oyuncuların girmesini sağlayacak, başka lojistik altyapılar ve imkânlar üretecek. Haziran 2013’te bu yasa çıktı, şu anda alt mevzuatlar oluşturuluyor. 2015’te uygulamaların başlamasını ümit ediyorum” diye konuştu.

Yıllık yüzde 20’nin üzerinde büyüme gösterdiklerini anlatan Jan Devrim, şunları söyledi: “Bu yılın ilk 3 ayında geçen yıla göre yüzde 35’in üzerinde büyüme görüyoruz. Stratejimiz gereği yeni alanlar, yeni fonksiyonlara odaklanıyoruz. Biz Türkiye’nin faaliyet alanı en geniş lojistik şirketlerinden bir tanesiyiz. Bizdeki ürün ve hizmet çeşitliliği rakiplerimizin çoğunda yok. Kimya sektöründe açık ara öndeyiz. Kimya sektörünün ihtiyaç duyduğu hizmet kalitesi ve standardı yakalayabilmek için çok büyük bir yatırım yaptık. Sahip olduğumuz belgeler ve değerlendirmeler, Türkiye’de başka bir firmada toplam paket açısından yok. Bu sektördeki tecrübemizi gıda ve enerji sektöründe de kullanıyoruz. Kimyayı kaldıraç yapıp, başka sektörlere aktarmaya başladık.”

Tehlikeli Maddede Önlemleri Artırdı

Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Yönetmeliği’nden söz eden Jan Devrim, şöyle konuştu: “ADR yani tehlikeli madde taşımacılığı bir şirket meselesi değil, vatandaşlık meselesi. Çünkü tehlikeli madde taşıyan araçlar farklı güzergâhlardan gitmiyor, hepimizin kullandığı yolları kullanıyor. Bunlarla ilgili gerekli emniyetlerin alınmamış olmaması, olabilecek felaketlere kapı açıyor. ADR, bu konuda alınabilecek güvenlik ve emniyet tedbirlerinin en altı. Biz bunlara çok daha fazlasını ekledik. Avrupa Kimya Sanayicileri Derneği’nin SQAS standartlarının 100 sorusunun 99’una evet dedik. Bu, Avrupa Birliği’ndeki en iyi sonuçlardan biri oldu.”

Kaynak: Lojistik News