Türkiye’yi havacılık sektöründe bir üst lige taşıyacak olan 3. havalimanı için yer temini anlaşması yapıldı. Yasaya göre ihaleyi alan firma olan İGA Havalimanı A.Ş’nin bir ay içinde temel atması gerekiyor. Havalimanı inşaatı 3 etapta yapılacak.
Dünyanın en büyük havalimanı olma özelliğini taşıyacak olan üçüncü havalimanında inşaat başlıyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ve İGA Havalimanı İşletme AŞ arasında yapılan anlaşma ile yer temini sağlandı. Dünyanın korkulu rüyası haline gelen ve Türkiye’yi havacılık sektöründe bir üst lige taşıyacak olan üçüncü havalimanında temel atılıyor. Günlerdir tartışılan ‘üçüncü havalimanı ne zaman başlayacak’ sorusuna son noktayı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı koydu. Geçtiğimiz günlerde DHMİ ile İGA Havalimanı İşletme arasında yapılan anlaşma ile yer temini de sağlandı. Yasalara göre yer temini sağlandıktan sonra ihaleyi alan firmanın en geç bir ay içinde temel atması gerekiyor.
Uçuşlar 42 Ay Sonra
Toplamda 26 milyar 142 milyon Euro’luk rekor rakama mal olacak olan havalimanı yıllık 150 milyon yolcu kapasiteli birbirinden bağımsız altı pistli olacak ve inşaatı üç etaptan oluşacak. Birinci etabın en geç 42 ay sonra hizmete girmesi bekleniyor. Bu etapta iki adet bağımsız paralel pist, bir adet cross pist, üç adet paralel taksirut, yüksek hız ve bağlantı taksirutları, apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve Meteoroloji sistemleri, diğer hizmet binaları ve sistemler yapılacak. İkinci etapta Akpınar yerleşimi tarafına bir adet bağımsız pist, bir adet paralel taksirut ve üçüncü etap inşaatlarda da Tayakadın-Yeniköy tarafına bir adet bağımsız pist, bir adet paralel taksirut, mevcut yerleşkenin güneyine bir adet cross pist, bir adet paralel taksirut yapılacak.
3′üncü Havalimanı’na garanti DHMİ’den
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul’a yapılacak 3. Havalimanı için verilen borç garantisinin detaylarını açıkladı. Elvan, Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) sözleşmenin başında borç üstlenimine yönelik garanti vereceğinin zaten belli olduğunu belirterek, “Borç üstleniminden de şunu anlamayın; bu bir doğrudan garanti değildir” dedi. Elvan, yüklenicinin sıkıntıya girmesi durumunda borç garantisinin devreye gireceğini ve tüm tesislerin kamuya geçeceğini söyledi.
Kaynak: Lojiport