Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / TRANS-AVRASYA 2014 KONFERANSI’NDA TÜRK DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI ANLATILDI

TRANS-AVRASYA 2014 KONFERANSI’NDA TÜRK DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI ANLATILDI

TRANS-AVRASYA 2014 KONFERANSI’NDA  TÜRK DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI ANLATILDI27.05.2014
UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Demiryolu Çalışma Grubu Başkanı Hacer Uyarlar, 21-23 Mayıs tarihlerinde Kazakistan’ın başkenti Astana’da gerçekleştirilen 9. Uluslararası Trans-Avrasya 2014 Konferansı’na katıldı. Uyarlar, konferansta Türk Demiryolu Taşımacılığı hakkında bir sunum yaptı.

20 ülkeden 300'den fazla katılımcı ile ve 15 uluslararası kuruluşun katıldığı konferansta, uluslararası ulaşım koridorlarının geliştirilmesi için ülkeler arasında kara, deniz ve demiryolu taşımacılığında işbirliğinin artırılmasının ve bu çerçevede çok-modlu taşımacılığın geliştirilmesi konuları ön plana çıktı.

Bu kapsamda Avrupa Kafkasya Asya Ulaştırma Koridoru TRACECA koridoru üzerinden yürütülen ve Çin sınırından başlayıp, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Türkiye ile Avrupa Sınırında son bulacak “İpek Rüzgarı” olarak adlandırılan blok tren projesinin önemine vurgu yapıldı.

Doğu ve batı ülkelerini birbirine bağlayan tarihi İpek Yolu ile özdeşleşen proje için Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve Türkiye arasındaki anlaşmanın bir an önce tamamlanması gerektiği de  ifade edildi.

Anlaşmanın yanı sıra geçiş ülkeleri arasındaki mevzuatların uyumlaştırılabilmesi, gümrük ve sınır geçişleri prosedürlerinin tamamlanması çalışmalarının da ele alındığı konferansta, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinin, İpek Rüzgarı’nın tamamlayıcı unsuru olduğu belirtildi. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve İpek Rüzgarı projelerinin hayata geçirilmesinin Asya’nın en ucundan Avrupa’nın en ucuna kadar kesintisiz ulaşımın sağlanmasına katkı sağlayacağı vurgulandı.

Konferanstaki sunumunda, Türkiye’de hızla gelişmekte olan demiryolu taşımacılığının önemini vurgulayan Hacer Uyarlar, son yıllarda Avrasya ulaşım ağının içerisinde yer alacak olan Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu gibi birçok projenin hayata geçirildiğini söyledi.

Uyarlar, özellikle lojistik ve taşımacılık sektöründe tek bir taşıma modu yerine kombine taşımacılığın tercih edilmeye başlanmasıyla bu yatırımların daha da önem kazanacağını belirtti. Tüm taşıma modları ile kombine edilen modellerin yük taşımacılığında daha rekabetçi olacağını ifade eden Uyarlar, bu noktada yönetmeliklerinde ticareti kolaylaştıracak şekilde düzenlenmesi gerektiğini belirtti.