Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattında çalışmalar gece-gündüz aralıksız devam ediyor. 2015 yılının ikinci yarısında üç ülkeyi birbirine bağlayan hattın tam olarak faaliyete geçmesi için çalışmalara aralıksız devam ediyor.
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattında çalışmalar gece-gündüz aralıksız devam ediyor. 2015 yılının ikinci yarısında üç ülkeyi birbirine bağlayan hattın tam olarak faaliyete geçmesi için çalışmalara aralıksız devam ediyor.
Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan demiryolu ağlarını birleştirecek olan Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu Hattı’nda sona yaklaşılıyor. Yüzde 87’i tamamlanan demiryolu hattında bu yılı sonunda testler gerçekleştirilmesi bekleniyor. 2015 yılının sonunda ise BTK demiryolu hattının tam olarak faaliyete geçmesi bekleniyor. Proje tamamlandıktan sonra ilk aşamada yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınması hedefleniyor.
Dünya Projesi olan BTK Demiryolu hattının maliyeti 500 milyon doların üzerinde, 105 kilometrelik hattın 295 milyon dolarını Türkiye karşıladı ve Kars ile Gürcistan sınırı arasındaki 76 kilometrelik kısmı inşa etti. Türkiye’nin yapımını gerçekleştirdiği bölüm, çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, Gürcistan ise Azerbaycan’dan aldığı 200 milyon dolarlık krediyle Türkiye sınırından Ahılkelek’e kadar olan yaklaşık 30 kilometre yeni bir hat inşa ediyor ve var olan 160 kilometrelik demiryolunu da elden geçiriyor.
Öte yandan BTK Demiryolu hattının tamamlanmasıyla birlikte Azerbaycan Devleti Kars’ta bir Lojistik Merkez kuracak. Azerbaycan, yeni teşvik sistemi kapsamında Kars’ta 30 hektarlık arazi üzerine lojistik üs kurmayı planlınlarken, lojistik merkezde yüzlerce kişi istihdam edilecek. Azerbaycan, ihtiyacı olan malları, buradaki lojistik merkezi kanalıyla Türkiye’den ithal etmeyi düşünüyor.
Kars’ta 7’den 70’e herkesi heyecanlandıran ve ekonomik anlamda Kars’ın kalkınmasına, gelişmesine en önemli etken olacan BTK Demiryolu hattı hayata geçirildiğinde, Orta Asya’nın Hazar üzerinden Türkiye’ye bağlanması, Avrupa ile Orta Asya arasındaki yol üzerinden ulaşımın sağlanması, Türkiye- Gürcistan-Azerbaycan-Türkmenistan üzerinden geçen demiryolu-denizyolu kombine taşımacılığıyla Orta Asya’nın Akdeniz’e bağlanması ve Orta Asya ile yapılan transit taşımacılık Kars üzerinden yapılacak. Merkezi Kars’ta kurulacak lojistik üssü bölgede günü birlik ticaret ile turizmi de canlandıracak. Proje, Doğu’nun en büyük sorunlarından biri olan lojistik problemine de çözecek.
“2034 Yılında BTK Demiryolu Hattından 3 Milyon Yolcu, 17 Milyon Ton Yük Taşınacak”
BTK Demiryolu hattında yapılan çalışmaların her saniyesini yakından takip eden Ak Parti Kars Milletvekilleri Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Yunus Kılıç, BTK Demiryolu hattının biran evvel tamamlanması için Ankara’da ilgili bakanlık ve kurumlarla sürekli görüştüklerini kaydettiler.
BTK Demiryolu hattıyla birlikte Kars’a Lojistik Üst kurulacağının da altını çizen AK Parti Milletvekilleri Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Yunus Kılıç, Karslıların Lojistik Merkez konusunda rahat olmalarını, Lojistik Merkezi’nin Kars’a kurulacağını vurguladılar.
BTK Demiryolu hattının hizmete girdiğinde ilk etapta 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınacağını ifade eden Ahmet Arslan ile Prof. Dr. Yunus Kılıç, 2034 yılında BTK hatttı üzerinden 3 milyon yolcu ve 17 milyon yük taşınacak” dediler.
BTK Demiryolu hattında çalışmalar Kars-Çıldır arasında birçok noktada devam ediyor.
Kaynak: Milliyet Gazetesi