Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu,
Lojistik Uygulamaları ve Araştırmaları Merkezi’nin UTİKAD (Uluslararası
Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği) ile birlikte uluslararası
boyutta yaptığı araştırma, küresel lojistik işletmelerinin 2015 yılı için
olumlu beklentiler içinde olduğunu ortaya çıkardı.
Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu,
Lojistik Uygulamaları ve Araştırmaları Merkezi tarafından Uluslararası
Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) işbirliği ile 13-18
Ekim 2014 tarihinde düzenlenen ve tüm dünyadan üst düzey küresel
lojistikçilerin katıldığı FIATA 2014 Dünya Kongresinde gerçekleştirilen
araştırma çarpıcı sonuçlara ulaştı. Bülent Tanla ve Prof. Dr. Okan Tuna’nın
danışmanlığında, Yrd. Doç. Dr. Ezgi Uzel’in koordinatörlüğünde ve Tuğba
Güngör’ün veri analiz desteği ile gerçekleştirilen çalışma; performans, gelecek
beklentisi ve sürdürülebilirlik başlıklarını içeriyor.
2014 YILI PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİ
Araştırmaya katılan yöneticilerin, %
68,67’si satışların, % 53,56’sı karların ve % 61,73’ü’de müşterilerinin 2014
yılında arttığını belirtmişlerdir. Diğer taraftan, insan kaynakları kapsamında
ise, katılımcıların % 54,76’sı beyaz yakalı çalışanlarının, % 58,33’ü ise mavi
yakalı çalışanlarının sayısının arttığını beyan etmişlerdir.
ULUSLARARASI LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE REKABET
DÜZEYİ
Uluslararası rekabet boyutunda ise,
katılımcıların % 58,33’ü 2014 yılında fiyat rekabetinin bölgelerinde en üst
seviyede olduğunu ifade ederken, % 54,76’sı kalite rekabetinin üst seviyede
olduğunu ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra, katılımcıların % 61,9’u hizmet
hızında rekabetin de yoğun olduğunu belirtmişlerdir.
2015 YILINDAN BEKLENTİLER
2015 yılına dair beklentilere
bakıldığında, katılımcıların % 84,48’i büyüme,
% 69,62’si ise karlılık beklentisi içinde olduklarını ortaya
koymuşlardır. Ayrıca katılımcıların % 82,93’ü 2015 yılında yatırım yapacakları
yönünde olumlu görüş bildirmiştir.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE ÖN
PLANA ÇIKIYOR
Araştırmaya katılan yöneticilerin, %
80,49’u sürdürebilirlik kavramının şirket kültürlerinin bir parçası olduğunu ve
% 47’62 oranında da misyonlarında yazılı olarak yer aldığını belirtmişlerdir.