Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / SON 8 YILIN EN HIZLI BÜYÜYENİ NETLOG LOJİSTİK OLDU

SON 8 YILIN EN HIZLI BÜYÜYENİ NETLOG LOJİSTİK OLDU

SON 8 YILIN EN HIZLI BÜYÜYENİ NETLOG LOJİSTİK OLDU29.09.2015
Son sekiz senede en hızlı büyüyen 50 Fortune 500 şirketi listesinin ilk sırasında Netlog Lojistik yer aldı. Şirket 2008-2014 yılları arasında yüzde 655 oranında büyüme gerçekleştirdi.

Netlog Lojistik’in 2014 yılı net satışları 1,3 milyar TL oldu. Şirketin 6 binin üzerinde çalışanı var. Büyümenin temelinde, hem organik büyüme, hem de satın alma operasyonları var. 2004’te kurulan Netlog Lojistik, 2005’te Yıldız Holding’in (Ülker) lojistik işlerini üstlenerek süratli büyüme trendini başlattı. Soğuk zincir, kuru veya likit gıda gibi tüm gıda ürünleri lojistiği konusunda deneyim kazandıktan sonra zamanla (fashion&life style) perakende, zincir market, AVM, otomotiv ve teknoloji ürünleri lojistiğinde de sivrildi.

Netlog Lojistik Grubu, 18 şirket ve altı marka ile hizmet veriyor. 2008 krizinde 50 milyon dolar yatırım yapan grup, araç parkı, insan ve yeni operasyonların oluşumu için yapılan bu yatırımların meyvelerini 2010’dan itibaren almaya başladı. 2012-2013’te yaptığı 80 milyon euro tutarındaki ikinci bir yatırımla, proje, depo ve sistem yatırımlarına odaklandı ve büyümesini ivmelendirdi. Ardından 2013’te 45 milyon euro araç yatırımı yaparak büyüme hamlesiyle önemli yatırımlara imza attı.

Netlog Lojistik’in sektördeki başarısı yatırımlar ve satın alma operasyonlarına bağlı olarak kademeli arttı. Ancak sektör için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Yükselen dolar kuru, birçok sektörde olduğu gibi lojistiği de derinden vurdu. Petrol fiyatlarındaki artışla, yakıt maliyetleri büyük ölçüde artan sektör, ikinci darbeyi kur dalgalanmasından aldı. Başta akaryakıt olmak üzere maliyetlerinin çok önemli kısmının döviz cinsinden ya da dövize endeksli olması sektörü direkt etkiledi. Tüm bunlara rağmen yüzde 655 büyüyen Netlog Lojistik, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarındaki işlerinde başarı sağlayarak, Fortune 500 şirketleri arasında sivrildi.

İnorganik büyüme fırsatlarını da değerlendiren grup son iki senede dev satın almalar yaptı. Cirosuna 300 milyon dolar inorganik katkı sağladı. Grubun her biri kendi alanında farklı şirketleri ise uluslararası arenada kimliğini ispatladı. Netlog Lojistik Grup Başkan Yardımcısı Gökalp Çak, “2014’te Avrupa’da ciddi iki satın alma gerçekleştirdik. Hollandalı TNT Lojistik ile Belçikalı Belspeed firmalarını bünyemize kattık. Bu satın almalarla Netlog Avrupa’nın en büyük fashion&lifestyle lojistik firması oldu” diyor.

2015’in ikinci çeyreğinde Netlog Lojistik Grubu, Türkiye’de lojistik hizmetlerini geliştirdi. Yeni bir alan yaratarak, Netkargo’yu kurdu. Çak, Netlog’un kurduğu Türkiye B2B işten işe dağıtım ağı servis sağlayıcısı Netkargo ile 2015 sonuna kadar da yüzde 400 büyüme hedeflediklerini ve şirket adına en büyük hedeflerinin 2017’de bölgede tanınan Netlog’u tüm dünyada tanınan bir lojistik servis sağlayıcı yapmak olduğunu söylüyor. Uzakdoğu, Arap- Körfez ülkeleri ve Amerika’da yatırımlarına hız veren Netlog Türkiye’deki büyümesine ek olarak yurt dışında da ciddi büyüme hedefliyor. “Önceliğimiz her zaman Türkiye’deki müşterilerimiz olacak” diyen Gökalp Çak, amaçlarının Türk firmalarının yurt dışında büyümesini destekleyecek sistemleri kurmak olduğunun da altını çiziyor.

Büyük hedefler, Netlog ve benzer şirketlerin pusulası adeta. Dünyanın önde gelen yönetim gurusu Ram Charan da bu noktaya dikkat çekiyor ve sürdürülebilir büyüme için yenilik yapmanın ve hedefler koymanın önemine değiniyor. Charan, “Büyük olan her şirket, bir zamanlar küçük bir şirketti. Onlar da bir zamanlar kendinden daha büyük rakipleri ile rekabet ediyordu. Eğer bir zamanlar küçük olup şimdi büyük olan şirketler yenilikçi olmasalardı, büyük hedefler koymasalardı asla şu andaki konularına ulaşamazlardı” diyor. Charan, güçlü şirketlerin uygun modeller yaratarak, risk almaktan korkmadıklarına, hedef koyma konusunda korkak davranmadıklarına dikkat çekiyor.

Kaynak: Fortune Dergisi