3. Boğaz Köprüsü'nde iki yakanın
birleşmesine 415 metre kaldı. Köprünün 923 tonluk en ağır tabliyesi olan
20’inci tabliye de yerleştirildi. Böylece 59 tabliyeden 41’inin montaj ve
kaynak işlemi sona erdi.
ICA'nın hayata geçirdiği 3’üncü Boğaz
Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü projesinde çelik tabliye montaj
işlemlerinde son viraja girildi. Köprüde en ağırı 923 ton olan 59 çelik
tabliyeden 41'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. 41 çelik tabliyelerinin
montajının tamamlanmasıyla birlikte iki yakanın birleşmesine 415 metre kalmış
oldu. Bu sayede çelik tabliye montajında bir ay 170 metre ilerleme sağlandı.
EĞİK ASKI HALAT MONTAJINDA 5500
KİLOMETRE KABLO ÇEKİLDİ
Köprüyü taşıyacak iki sistemden biri
olan eğik askı halatlarının montaj işlemlerinde sona gelindi. Eğik askı
halatlarından 156'sının montaj işlemi tamamlanırken, ana açıklıktaki 44 çelik
tabliyenin asılmasında kullanılacak eğik askı halatların 5'te 4'ünden
fazlasının montaj işlemi bitirilmiş oldu. Toplam ağırlığı 8 bin 787 ton olan,
eğik askı halatlarının uzunlukları ise 154 ile 597 metre arasında değişiyor.
Çapları 225 ile 315 milimetre olan “ductların” içinde yer alan halatların
toplam büklüm uzunluğu 6500 kilometreye kadar ulaşıyor. Her bir büklüm içinde
çapı 5,2 milimetre olan, 7 tel bulunuyor.
ANA KABLO ÇEKİMİ TAMAMLANDI
3. Boğaz Köprüsü Projesinde hem Avrupa
hem de Asya Yakasındaki çalışmalarla eş zamanlı olarak sürdürülen ana kablo
çekim işlemi de tamamlandı. Toplam 13 bin ton olan iki ana kablo kendi
ağırlıklarının yanı sıra 40 bin ton yük taşıyacak. Ağustos ayında başlanan ana
kablo çekim işlemi 2 ay gibi kısa sürede sona ererken, çalışma kapsamında 71
bin 645 kilometre halat çekildi.
21. TABLİYEDEN SONRAKİ TABLİYELER ASKI
HALATLA KALDIRILACAK
Öte yandan 21. çelik tabliyeden sonra
eğik askılı halatların konulması işleminde değişikliğe gidilecek. Deniz yoluyla
gelen çelik tabliyeler artık askı halatlarıyla kaldırılmaya başlanılarak,
sadece eğik askı halatlar değil aynı zamanda ana halata bağlanılacak askı
halatları da çelik tabliyelerin taşıtılmasında görev almaya başlayacaklar.
Bundan dolayı kalan son 2 halat olan 21. ve 22.eğik askı halatlar yapım
yöntemine göre farklı aşamalarda bağlanacaklar.
Kaynak: Ulaşım Online