2015’te
Türkiye’nin en büyük ve ilk transit konteyner limanı olan 2,5 milyon TEU
kapasiteli Asyaport’un faaliyete geçtiğini, Türk bayraklı gemileri MED Tekirdağ
ile hizmet vermeye başladıklarını, 3 yeni şube yatırımı yaptıklarını belirten
Medlog Lojistik Genel Müdürü İsmail Görgün, “2016’da da yeni pazar arayışımız,
gidilmeyen limanlara uğrak açma ve konteyner taşıma hedeflerimiz devam edecek”
dedi.
480
ofis ve 54 bin çalışanı ile dünyanın en büyük konteyner taşımacıları arasında
yer alan MSC, Türkiye’deki yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyor. Türkiye’de 14
şube, 800 personel, 20 direkt servis ve 315 liman bağlantısı ile hizmet
sunduklarını belirten Medlog Lojistik Genel Müdürü İsmail Görgün, sosyal,
siyasal ve ekonomik olarak zor bir yıl olan 2015’i de büyümeyle kapattıklarını
söyledi. Görgün, “Türkiye genelinde %33’luk pazar payı ile kapadığımız yılda
yeni ofis ve şube yatırımlarımız devam etti. Tekirdağ, Konya ve Kayseri’de 3
şube ile hizmet ağımıza yenilerini kattık” dedi.
DEV
KONTEYNER LİMANI ASYAPORT AÇILDI
Tekirdağlı
Soyuer Ailesi ve MSC ortaklığında kurulan Türkiye’nin en büyük ve ilk transit
konteyner limanı olan Asyaport’un 2015’te hizmete girdiğini vurgulayan Görgün,
2,5 milyon TEU kapasiteli limanın ilk gemiyi ise 8 Temmuz’da karşıladığını
söyledi. Görgün, “İstanbul sanayisinin Tekirdağ ve çevresine kayma eğilimi ivme
kazanmaktadır. Bu eğilimin önümüzdeki 5 yıl içinde daha da artacağına
inanıyoruz. Asyaport’un da sanayideki bu eğilimin hızlanmasında ciddi ve önemli
katkısı olacaktır” dedi. “Denizyolu ağımızı Türk Bayraklı gemilerle güçlendirme
adımlarımız doğrultusunda Medlog Gemicilik şirketini kurduk” diyen Görgün, ilk
Türk bayraklı gemileri olan MED Tekirdağ’ın Temmuz 2015’ten itibaren Türk
karasularında hizmet vermeye başladığını, ikinci Türk Bayraklı gemileri Med
Denizli’nin de Şubat 2016’da sefere başlayacağını söyledi. İsmail Görgün MSC
bünyesinde bulunan ve 2011 yılında faaliyetlerine başlayan Medlog Lojistik’in
ise 2015’te yatırımlarına hız verdiğini söyledi. Görgün, “Müşterilerinin
lojistik ihtiyaçlarına müşteri memnuniyeti odaklı çözümler sunmak amacıyla
kurulan Medlog Lojistik, Tekirdağ, İstanbul, İzmir, Mersin, Gemlik, Bursa,
Ankara, Eskişehir, Gebze, Samsun, Trabzon ve İskenderun şubeleri ile sanayi ve
ticaret dünyasına hizmet vermektedir. Türkiye genelinde 13 depomuz bulunmaktadır.
Medlog olarak 150 tır ve 255 vagon ile başladığımız 2015 yılını 500 araç ile
tamamladık. Taşıma filomuzu her geçen gün güçlendiriyoruz, hedefimiz yakın
zamanda 1000 araçlık dev bir filoya ulaşmak ” dedi.
ÜRETİCİLERİ
DENİZYOLUYLA BULUŞTURACAĞIZ
MSC’nin
dünyanın en büyük konteyner taşımacıları arasında yer aldığını hatırlatan
İsmail Görgün, “Türk bayraklı gemiler kullanarak Marmara Denizi içerisinde
kabotaj taşımaları yapmaya başladık. Bu uğrakları çeşitlendirerek üreticileri
yüksek karayolu maliyetlerinden kurtarmak ve ana limanlara denizyolu ile
ulaştırma amacındayız. Yeni pazar arayışımız, gidilmeyen limanlara uğrak açma
ve konteyner taşıma hedeflerimiz devam edecektir. 2016 yılında da filomuza yeni
gemiler katılacak olup, organizasyonumuz aynı şekilde büyümeye devam edecektir.
Medlog Lojistik ve Medlog Gemicilik ile ülkemizin 2023 hedeflerine yürüyüşünde
üzerimize düşen katkıyı yapmak adına karayolu ve denizyolu lojistik ağımızı
sürekli genişletme hedefindeyiz” dedi. Taşımacılık ve lojistik sektöründe
faaliyet gösteren tüm firmaların hedefinin Türk sanayicisi ve ticaret erbabının
rekabet gücünü artırmak adına daha etkin ve düşük maliyetli hizmetler sunmak
olduğunu vurgulayan Görgün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun için Medlog olarak
biz de dahil, tüm özel sektör yatırım yapmaya hazırız. Buradaki en önemli konu,
yatırımların belli bir master plan dahilinde yapılması, milli servetin
korunarak daha efektif kullanılmasıdır. Limanlarda kaybedildiğini düşündüğümüz
bu imkanın lojistik için gerçekleşeceğine inanıyoruz. Lojistik merkezler
devreye alınmalıdır. Organize sanayi bölgelerinin limanlara ulaşımı ve
gümrükleme imkanlarının beraber değerlendirilmesine ihtiyaç vardır. TCDD’nin
yeniden yapılandırılması ve sektörün serbestleştirilmesi hedefleri demiryollarında
rekabet gücünün artmasına ve taşımacılıkta dengenin demiryolları lehine
kurulmasına imkan tanıyacaktır. Bu imkanların sağlanması ve hayata geçişine
göre Medlog olarak biz de yatırımlarımıza yön vereceğiz.”
Kaynak:
Lojistik Hattı