Geçtiğimiz yıl Türk lojistik sektörü için oldukça zor geçti.
Operasyonel ve finansal anlamda başarılı bir yıl geçiren Logistanbul Lojistik
küresel bir lojistik firması olma yolunda ilerlemesini sürdürdü.
Logistanbul Lojistik Genel Müdürü Sertaç Yıldız, dış ticaretin
gelişimine paralel bir seyir izleyen lojistik sektörü için; 2015’in zor
geçtiğini söyledi. Bölgedeki jeopolitik kaynaklı yaşanılan sıkıntılar ve
bunların etkisinin hissedilmesiyle birlikte lojistik sektörünün bu durumdan
fazlasıyla etkilendiğini anlatan Yıldız, “Aynı zamanda 2 genel seçimi birden
yaşayan Türkiye’de piyasaların gereğinden fazla tedbir alması özellikle yılın
ilk yarısında ticareti olumsuz yönde etkilerken sektörün yıllardır kronik hale
gelen operasyonel sorunları sektör oyuncularının performansını olumsuz yönde
etkilemeye devam etti. Akaryakıt vergileri, otoban ücretlerindeki artışlarla
maliyetleri artan sektör 2015’te de kapılarda yaşanan sorunlarla boğuştu” dedi.
Lojistik sektörünün 2015 yılında hükümetin gündeminde daha üst sıralara
yükselmesini fırsat olarak değerlendiren Sertaç Yıldız, “Yabancı lojistik
firmalarının öncülüğünde lojistik şirketi satın almaların artacağı
düşüncesindeyiz. 2015 yılında, firmaların dış kaynak kullanım oranlarının
artması ve lojistiğin rekabet avantajı yaratmadaki rolünün anlaşılmasıyla
birlikte sektörde büyümenin devam etmesi bekliyoruz” diye konuştu. Logistanbul
Lojistik olarak 2015 yılı hedeflerini tutturduklarını anlatan Sertaç Yıldız
şunları söyledi: “Şirketimiz 2015 yılında gerek finansal gerekse operasyonel
alanda başarılı iş sonuçlarına imza atmış, küresel bir lojistik şirket olma
vizyonuna yönelik çok önemli yatırımları hedefleri ile uyumlu bir şekilde hayata
geçirmiş bulunmaktadır.” Sertaç Yıldız 2016 hedefleri ile ilgili de şu
bilgileri paylaştı; “En genel anlamıyla 2016 yılında ki hedeflerimiz; lojistik
sektöründe yaşanılan sıkıntıların bize yansımalarını azaltmak için almış
olduğumuz stratejik kararların uygulanması aynı zamanda müşteriyi tanımak,
müşteri ihtiyaçlarını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmektir.
Bu bağlamda müşterilerle karşılıklı, uzun vadeli bir değer ilişkisi yaratmak
için, müşteriler ile gerçekleştirilen ilişkilerin etkin biçimde yönetilmesi ve
sürdürülebilir büyümenin tesis edilmesi yine şirketimizin amaçlarının başında
yer alıyor.”
Kaynak: Transmedya