Omsan Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan, alt yapı erişim kuralları ve
hat kullanım bedellerini belirleyecek olan yönetmeliklerin hala çıkmamış
olmasının, demiryolu taşımacılığında en büyük sorunların başında geldiğini söyledi.
Omsan Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan, demiryollarının
serbestleştirilmesine yönelik yasanın çıkmış olmasına rağmen alt yapı erişim
kuralları ve hat kullanım bedellerini belirleyecek olan yönetmeliklerin henüz
çıkmamış olmasının, sektörde belirsizliklere neden olduğuna dikkat çekti.
Yasayla ilgili bazı yönetmeliklerin çıktığını ancak bunların yeterli olmadığını
kaydeden Küçükertan, gerekli yönetmeliklerin tamamlanmasının ardından taşıma
modları arasında önemli bir yere sahip olan demiryolu taşımacılığının lojistik
sektöründeki ağırlığının artacağı öngörüsünde bulundu. Küçükertan, Omsan’ın da
portföyündeki demiryolu taşımalarının ağırlığını artırmayı, lokomotif ve
müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını
kullanarak, Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en
rekabetçi koşullarda ulaştırmayı hedeflediğinin altını çizdi.
YILDA 30 BİN ARACI DEMİRYOLUYLA TAŞIYOR
İlk küresel Türk lojistik şirketi vizyonu ile hareket eden OMSAN,
uluslararası ve yurtiçi demiryolu taşımacılığı kapsamında Türk sanayisinin
ihtiyacı olan hammadde, yarı mamul ve mamul taşımalarını gerçekleştiriyor. 340
adet swap body ve 205 vagon’dan oluşan özmal filosu ile Piteşti ile Köstence
limanları arasında yılda 30 bin araç taşıyan OMSAN Lojistik, Romanya-İstanbul
arasındaki oto taşıma multimodal trafiğinin en önemli aktörlerinden biri haline
geldi. Bu hizmeti ile Türkiye ve Avrupa arasında blok tren uygulamasını
başlatan ilk Türk lojistik firması olan OMSAN, hem yurtiçinde hem de
yurtdışında demiryolu alanında etkin isimlerinden biri… OMSAN Lojistik Genel
Müdürü Osman Küçükertan, “Romanya’da Piteşti ile Köstence limanları arasında
gerçekleştirdiğimiz otomobil taşımalarında kullanılmak üzere oto taşıma
vagonlarını devreye aldık. Bu vagonlar ile yıllık 30 bin aracın demiryoluyla
taşıyoruz. Söz konusu vagonlar, aynı
zamanda Piteşti/Romanya – Orhanlı/İstanbul arasında gerçekleştirilen oto taşıma
multimodal trafiğinin demiryolu ayağını oluşturuyor” dedi.
240 BİN TON KÖMÜR VE ÇİMENTO TAŞIYACAK
OMSAN Lojistik, çimento sektörünün önde gelen firmalarından Denizli
Çimento’nun Kütahya / Tunçbilek’ten, TCDD’nin Denizli / Kaklık İstasyonu’na yapılacak
kömür taşımalarını ve yine Denizli Çimento Fabrikası’ndan İzmir / Aliağa`ya
yapılacak dökme çimento taşımalarını demiryolu ile gerçekleştirmeye başladı.
Yürütülen operasyon kapsamında OMSAN, Denizli Çimento için 2 yıl süresince
yıllık 120 bin ton kömür ve 120 bin ton dökme çimento taşıması
gerçekleştirecek.
Kaynak: Lojistik Ekipmanlar