Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kıtaların birleşmesine 55 metre kaldı. Son 3
tabliyenin üretimiyle bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için
çalışmalar sürüyor.
Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz
Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın, ağustos
ayında bağlantı yolları ve kavşaklarıyla beraber açılışa hazır hale geleceğini
açıkladığı köprüde, kıtaların birleşmesine 55 metre kaldı. Kalan son 3
tabliyenin üretimiyle bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için
çalışmalar devam ediyor.
Dünyada "kuleler arası açıklığı en fazla" köprü özelliğine sahip
mega proje, açılışı öngörülen sürede tamamlanırsa "en kısa sürede
tamamlanan köprü" unvanını da elinde bulunduracak.
"Kuleler içerisinde kullanılacak erişim ekipmanları kuruluyor"
Karayolları Genel Müdürlüğünden edinilen bilgilere göre, köprünün her iki
yakasındaki kuleler ile betonarme tabliyelerin imalatı tamamlanırken, kuleler
içerisinde işletme döneminde kullanılacak erişim ekipmanlarının kurulum işleri
sürüyor.
Avrupa ve Asya yakalarında 27’şer olmak üzere 54 standart çelik tabliye
segmenti ve 2 geçiş segmenti ile toplam 56 çelik tabliye segmenti
yerleştirildi, bin 408 metre uzunluktaki ana açıklığın bin 353 metresi
bitirildi, geriye 55 metre kaldı. 3 çelik tabliye segmentinin üretimi ise devam
ediyor.
Son yerleştirilen segmentlerde kaynaklı birleşim ve geçici askı
halatlarının montaj işleri, hava kurutucu nem alma sisteminin kurulumu ve kule
ayakları arasına inşa ediliyor, kule üst bağlantı kirişi panellerinde montaj
işleri sürüyor.
Toplam 68 askı halatının montajı devam ediyor. Avrupa ve Asya yakalarında
8’er olmak üzere 16 askı halatının montaj ve germe işlemleri tamamlandı. Askı
halatların gerilmesinde yüzde 23 ilerleme sağlandı. Kalan askı halatlarının
montaj ve montaja hazırlık işleri uzmanlar nezaretinde yapılıyor.
Ana kablo çekimi ve sıkıştırma işlemleri, eğik askı kabloların montajı,
ankraj blokundaki betonarme imalat ve kablo bileziklerinin montajı başarıyla
bitirildi. Eğik askı kablolarının sönümleyicilerinin kurulumu için çalışmalara
başlandı.
Köprü çağdaş Türkiye'nin simgelerinden olacak
İstanbul’un şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik
yoğunluğunu azaltarak güvenli ve konforlu trafik akışı sağlamak amacıyla inşa
edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu’nun 60 kilometresi
otoyol, 35 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 95 kilometre uzunluğundaki
Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alıyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin
408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320
metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü
olacak. 4,5 milyar lira yatırım maliyeti bulunan proje, Güney Koreli ve Türk
mühendislerin gayretiyle yükseliyor.
3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi, 2023 yılında dünyanın en
büyük 10 ekonomisi arasına girmeyi hedefleyen Türkiye'yi, bu hedefine daha da
yaklaştıracak ve çağdaş Türkiye'nin simgelerinden biri olacak.
Kaynak: ulasimonline.com