Aliağa Nemrut Körfezinde bulunan TÜPRAŞ, PETKİM, EGE ÇELİK, İDÇ, POAŞ, EGE
GÜBRE, HABAŞ, NEMPORT, BATIÇİM, EGE GAZ, TOTAL, ALPET ve MİLANGAZ liman
işletmelerinde 2015 yılında toplam 4 bin 861 gemi hareketi oldu.
Ege'nin dünyaya açılan kapısı olan
Aliağa Nemrut Körfezinde bulunan TÜPRAŞ, PETKİM, EGE ÇELİK, İDÇ, POAŞ,
EGE GÜBRE, HABAŞ, NEMPORT, BATIÇİM, EGE GAZ, TOTAL, ALPET ve MİLANGAZ liman
işletmelerinde 2015 yılında toplam 4 bin 861 gemi hareketi olurken Aliağa limanları, İzmit'ten sonra Türkiye'nin ikinci yoğun limanı oldu.
Aliağa limanları 2015 yılında, bir önceki yıla göre 42 milyon 365 bin 293
ton olan elleçleme miktarını da artırarak toplam 48 milyon 794 bin 379 ton
elleçleme miktarına ulaştı. 2014 yılında 536 bin 518 TEU olan konteyner yük
hareketleri 2015 yılında da artış göstererek toplam 580 bin 250 TEU olarak
gerçekleşti. Aliağa limanlarının yükselen grafiğini değerlendiren Aliağa
Ticaret Odası (ALTO) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Saka, Aliağa limanlarının Akdeniz ve Ege’de
ülkemize stratejik üstünlük sağlayan dev bir dış ticaret noktası konumunda
olmasına dikkat çekti.
ÜLKE DIŞ TİCARETİNİN YÜZDE 12'Sİ ALİAĞA'DA ELLEÇLENİYOR
Aliağa limanlarının, her geçen yıl performansını artırarak yükselişinin
devam ettiğini ifade eden Saka, " Denizcilik firmaları zaman, maliyet ve
derinlik avantajı ile daha fizibıl olan Aliağa limanlarını tercih ediyor. Aliağa tek başına ülke dış ticaretinin yüzde
12'sini elleçliyor. Limanlarda yaşanan gemi hareketleri bakımından da
Türkiye’nin en yoğun ikinci limanı konumunda. İstatistikler, Aliağa'da yapılan ve yapılacak yatırımların
ne kadar doğru olduğunu gösteriyor" dedi.
"DÜNYANIN ÖNEMLİ LİMAN
BÖLGELERİNDEN BİRİ OLACAK"
Yakın gelecekte Aliağa’nın dünyanın en önemli liman bölgelerinden biri
olacağını kaydeden Saka, "Ege'nin en büyük entegre limanı olacak olan PETKİM
Limanının işletmesini dünyanın en büyük terminal işleticilerinden APM Terminals
üstlendi. Aliağa'daki diğer limanlar da
yeni bir yatırım dönemine girdi. Şunu biliyoruz ki Aliağa liman ve lojistik
sektöründe önümüzdeki süreçte Türkiye'de
ve dünyada önemli bir noktaya gelecek. Bu nedenle ileride bu büyük rakamların
kenti kilitlememesi için bölgenin ihtiyaç duyduğu ulaşım altyapısı ve lojistik
merkez yatırımlarının hayata geçirilmesi çok önemlidir" diye konuştu.
Kaynak: lojiport.com