Avrupa ve Anadolu yakasını üçüncü kez birbirine bağlayacak olan Yavuz
Sultan Selim Köprüsü’nde iki yakanın birleşmesine 9 metre kaldı. Köprüyü
bitirmek için gece gündüz çalışan işçiler yoğun mesai yapıyor.
Dünyanın en geniş asma köprüsü olma özelliğini taşıyan ve İstanbul
trafiğini rahatlatacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde çalışmalar 24 saat
aralıksız devam ediyor. ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü'nde çelik
tabliye montaj işlemlerinde sona gelindi. En ağırı 923 ton olan 59 çelik
tabliyeden 58'inin montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. Avrupa ve Asya
kıtasının bir kez daha buluşması için sadece 9 metre kaldı. Son tabliyenin
konulmasıyla iki kıta yeniden birleşecek.
İŞÇİLERİN 24 SAATLİK MESAİSİ
Köprünün iki yakasında çalışan işçilerin, birbirlerini "son 9
metre" diyerek motive ettikleri görüldü. Köprünün üzerinde kaynak
çalışmalarını sürdüren işçiler, sabahın ilk ışıklarında güneşin doğuşunu
karşıladı. İstanbul Boğazı ile birlikte 3. köprü üzerine doğan güneş, doyumsuz
manzaralar oluşturdu.
3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu, son 1 ayda 10 adet çelik tabliyenin
yerine konularak, rekor sayılabilecek nitelikte bir ilerleme olduğunu
söyleyerek, "Çelik tabliye montaj işleminde daha önce "Derrick
Crane" adı verilen vinçler kullanılıyordu. Şimdi ise "Lifting
Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlandı. Bu yöntemle
ortalama 5 günde eş zamanlı olarak Asya ve Avrupa'da çelik tabliye konulma
işlemi gerçekleştirildi. Bu yüzden 1 ay gibi kısa sürede hızlı şekilde köprüde
ilerleme sağlandı. 10 adet çelik tabliye konuldu. 238 metre ilerleme sağlandı.
Şimdi sadece son çelik tabliyenin yerine konulma işlemi kaldı. Onunla birlikte
3. Köprü'de artık karşıdan karşıya geçme imkanımız olacak. Gelecek hafta içinde
son çelik tabliyeyi de yerine koymayı planlıyoruz" dedi.
3. Köprü'nün birçok açıdan farklı özellikler taşıyacağını söyleyen 3. Köprü
Tabliye sorumlusu, "Son tabliyenin konulmasıyla, 1408 metre ana açıklığı
ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü oluşmuş olacak.
Raylı sistemin getirdiği ilave yükleri taşıyabilmek için klasik asma halatlara
ilave olarak, eğik askı kabloları da kullandık. Dolayısıyla bu açıdan
bakıldığında, dünyanın en uzun hem asma hem de eğik askısına sahip köprüsü
olacak. Ayrıca, 3. Köprü, 322 metreyle dünyanın en uzun kulesine sahip asma
köprüsü niteliğini de taşıyacak. Bu köprü, aynı zamanda 60 metreye varan
genişliğiyle de dünyanın en geniş asma köprüsü unvanına sahip olacak” diye
konuştu.
Kaynak: ulasimonline.com