İGA Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Soner Akkurt, yeni havalimanında
1,4 milyon m2’lik bir alana kurulacak olan kargo şehrinin yıllık hava kargo
tonaj kapasitesi maksimum 5.5 milyon ton olacağını söyledi.
Lojistik sektörü oyuncularının gözü bugün dev bir taşıma trafiği yaratan,
tamamlandığında ise 350’den fazla destinasyona uçuş ve 150’den fazla havayolu
şirketine ev sahipliği yapacak olan İstanbul Yeni Havalimanı projesinde. İnşaat
sahasında 3 binin üzerinde iş makinesinin çalıştığını belirten İGA Ticari İşler
Genel Müdür Yardımcısı Soner Akkurt, tedarikçi seçimindeki önceliklerinin
hizmet kalitesi olduğunu vurguluyor. Akkurt, proje kapsamında sektörün önde
gelen birçok tedarikçi firmasından destek aldıklarını söylüyor.
Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki en büyük projelerden biri olan İstanbul
Yeni Havalimanı, hem Türkiye hem de dünya havacılık sektörüne değer katacak dev
bir proje. Yeni havalimanı, İstanbul’un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki
Tayakadın ile Akpınar köyleri arasındaki 76,5 milyon m2 alan üzerinde inşa
ediliyor. Bittiğinde dünyanın “sıfırdan yapılan” en büyük havalimanı unvanına
sahip olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nda kurulan kargo şehri de Türkiye’de
alanında bir ilk olacak. 1,4 milyon m2’lik bir alana kurulacak olan kargo
şehrinin yıllık hava kargo tonaj kapasitesi maksimum 5.5 milyon ton olacak.
Kargo şehri aynı zamanda 36 adet kargo uçağının aynı anda park edebilmesine
imkan sağlanacak. Bu haliyle İstanbul Yeni Havalimanı dünya üzerinde büyük kargo
hub’larından biri haline gelerek Türkiye’nin hava kargo taşımacılığının
büyümesine büyük bir katkı sağlayacak. 7 Haziran 2014’te temeli atılan İstanbul
Yeni Havalimanı, lojistik sektörü açısından da inşaat sürecinde hizmet
vereceği, bittiğinde ise hizmet alacağı bir proje olarak oldukça önem taşıyor.
Birçok sektör oyuncusunun gözü de bu projede. İGA Ticari İşler Genel Müdür
Yardımcısı Soner Akkurt, hem bu dev projenin detaylarını hem de lojistik perde
arkasını UTA Lojistik’e anlattı.
Yeni havalimanı projesi hakkında bilgi verir misiniz?
Yeni havalimanını, İstanbul’un kuzeyine, şehir merkezine 35 km mesafede 76
buçuk milyon metrekarelik alana inşa ediliyor. Dört fazda tamamlayacağımız
havalimanının ilk etabında, üç adet bağımsız paralel pist, taksi yolları,
apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile
diğer hizmet binalarını hayata geçirerek, yıllık 90 milyon yolcuya hizmet
vereceğiz. Tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcuya çıkarılabilir
kapasitesi ile 350’den fazla destinasyona uçuş ve 150’den fazla havayolu şirketine
ev sahipliği yapacağız.
Havalimanında yaklaşık yük kapasitesi ne olacak? Havalimanına kurulacak
kargo şehrinden söz eder misiniz?
İstanbul yeni havalimanı projesi çerçevesinde lojistik faaliyetlerin tek
bir merkezde yürütülmesi ve yönetilmesi amacıyla oluşturulan Cargo City
konsepti, yıllık 5,5 milyon tona kadar yükseltilebilecek “oyun değiştirici” bir
kapasiteye sahip olacaktır. Toplam alanı 1,4 milyon metrekare olan Cargo
City'de, ilk fazda 200.000 metrekareyi aşkın kapalı alan bulunacak ve Code E
kategorisindeki 36 adet kargo uçağının aynı anda park edebilmesine imkân
sağlanacaktır.
Proje, Türkiye’nin ulaştırma altyapısına ve lojistik alanındaki hedeflerine
nasıl bir katkı sunacak? Lojistik firmaları yeni havalimanında nasıl yer
alacak?
Yeni havalimanı projesi, ülkemizin bir üst lige geçişinde son derece önemli
bir rol oynayacaktır. İstanbul'un yeni havalimanı, avantajlı coğrafi konumunun
yanı sıra, küresel kapsamda bir aktarma noktası olabilecek her türlü ulaşım,
depolama ve transfer alt yapısına sahiptir. Yeni havalimanı ile birlikte,
ticari anlamda İstanbul'un yüzyıllardır üstlendiği tarihsel rolünün, çok daha
yoğun bir biçimde vurgulandığı bir dönem başlayacaktır. İstanbul, Doğu ile
Batı, Kuzey ile Güney arasındaki ticari trafik için vazgeçilmez bir uğrak
olacaktır. Lojistik sektörünün tüm oyuncularına eşit bir biçimde davranılacak
ve bu önemli projede rol almaları noktasında kolaylık sağlanacaktır.
LOJİSTİKTE ÖNCELİĞİMİZ HİZMET KALİTESİ
Proje kapsamında taşıma ve lojistik süreçler nasıl ilerliyor? Taşımacılık
ve lojistik hizmet alımlarında tedarikçi seçimi hangi kriterlere göre
yapılıyor?
Ağır yük kamyonu, ekskavatör, greyder, silindir, dozer, tekerlekli
yükleyici olmak üzere 3.000’in üzerinde ağır iş makinesi ile inşaat işlerimiz
devam ediyor. Tedarikçi seçimi konusunda önceliğimiz, aldığımız hizmetin
kalitesidir. Taşıttığımız malzeme ve ekipmanın zamanında, sorunsuz ve ekonomik olarak
istediğimiz son noktaya taşınması hedefiyle sektörde önde gelen tedarikçilerle
çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Nakliye hizmeti alırken, lojistik firmalarında
yasalar tarafından belirlenen kurallara uygunluk ve firmanın teknik
yeterlilikleri çok önem taşımaktadır.
Yasal olarak lojistik tedarikçisinde Karayolları Kanunu gereği gerekli
belgelerin bulunup bulunmadığı önemli bir husustur. Nakliye tedarikçisini
değerlendirdiğimiz diğer önemli bir husus ise, firmanın sektördeki iş bitirme
ve yapmış olduğu işlerdeki performans değerlendirmeleridir. Bulunduğu nakliye
sektörünün alt dalında operasyon ve diğer konulardaki başarılarını, yapmış
olduğu ve zayıf olduğu noktaları iyi analiz ederek kritik noktalar çerçevesinde
firmayla çalışma ya da çalışmama kararı alıyoruz.
Konsorsiyumu oluşturan şirketlerin bünyesinde bulunan lojistik
firmalarımızdan ve sektörde önde gelen, güvenilir tedarikçi firmalardan destek
alıyoruz. Yurtiçi, yurtdışı, kara, deniz, hava vb. uzman oldukları alanlara
göre yukarıda belirtilen kriterleri göz önünde bulundurarak firma seçimimizi
yapıyoruz.
Kaynak: lojistikhatti.com