Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, İzmir'de yapımı devam
eden otoyol ve Çandarlı Limanı'nın ardından İzmir'in lojistikte altın çağını
yaşayacağını söyledi.
Bir bölgenin ekonomik gelişimindeki temel unsurun ulaşılabilirlik olduğunu
belirten Günaydın, lojistik alanında kısa süre sonra tamamlanacak yatırımların
ardından, kent ekonomisinin de buna paralel güçleneceğini kaydetti. Lojistiğin
hızla büyüyen bir sektör olduğunu ve firmaların da artık 2'nci kuşak lojistiğe
yöneldiğini dile getiren Erol Günaydın, “Türkiye'de lojistik hizmetlere olan
talep büyüyor. 2015 yılında Günaydın Grup olarak yüzde 25 oranında büyüdük. Bir
önceki yıla göre daha düşük, fakat ekonomik büyümeye oranla iyi bir ivme
yakaladık. Lojistik hızlı büyüyen bir sektör. Firmalar artık 2'nci kuşak lojistiğe
yöneliyor” diye konuştu.
DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞININ ÖNEMİ ARTIYOR
Şu anda en yaygın olarak kullanılan karayolları taşımacılığının tek başına
yeterli olmadığını, demiryolu taşımacılığının öneminin arttığını belirten
Günaydın, taşınan yükün bir kısmının raylı sisteme geçmesinin operasyonel
maliyet anlamında avantaj sağlayacağına dikkat çekti. “Demiryolu, karayolunun
alternatifi değildir” diyen Erol Günaydın sözlerini şöyle sürdürdü: “Fakat
demiryolu, karayolunun üzerindeki yükü hafifletebilir. Gelişmiş ülkelerde de
ağırlıklı olarak karayolu kullanılır. Ülkemizde demiryolu taşımacılığının
geliştirilmesi ve devlet eliyle desteklenmeye devam etmesi gerekiyor.
Türkiye'nin gelişimi açısından demiryolu taşımacılığı bir eşik niteliği
taşıyor. Şu anda demiryolunda uygulanan tarifeler doğru da değil, rekabetçi de
değil. Demiryolu taşımacılığının Türkiye'nin geleceğinde olmazsa olmaz diye
düşünüyorum. Bu nedenle Günaydın Group olarak, Denizli ve Aydın'da yatırımlar
gerçekleştirdik. Demiryolu ağı eğer düz bir hat üzerinde ilerliyorsa sıkıntı
yok. Ancak, coğrafi koşullar nedeniyle yol uzuyorsa bu durum maliyetlere de
yansıyor. Demiryolu, hem ekonomik hem de ticareti kolaylaştırması açısından
güvenli bir yöntem. Ülkemizin farklı noktalarında da kara terminallerimizi
artırmak istiyoruz”
ULAŞIMDA ENTEGRE MOD SİSTEMİ
Lojistiğin kara, hava, deniz ve demiryolu modlarının kendine özgü
avantajlar sunduğunu da hatırlatan Günaydın, ulaşımın farklı modlarını entegre
eden sistemlerin uygulanması gerektiğini vurguladı. Günaydın Group olarak filo
yatırımlarının sürdüğünü anlatan Erol Günaydın şunları söyledi: “Yeni araç
kullanmak, hem yükün güvenliği, hem de yakıt ve bakım masrafları açısından
ekonomik anlamda verimlilik sağlıyor. Geçen yıl istihdamımızı yüzde 20 oranında
artırdık. Bin 200'ü aşkın çalışanımız ve bin 200 özmal aracımız var. 2015 yılında
toplamda 10 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirdik. Bu yıl da 10 milyon
liranın üzerinde bir yatırım hedefliyoruz”
Kaynak: Ege Haber