Prof. Dr. Okan Tuna, “Lojistik sektörünün girişimcilere ihtiyacı olduğunu
ve bu girişimlerin dijitalde yoğunlaşması gerektiğini her ortamda anlatıyorum.
Ancak, anlatmanın dışında akademisyenlerin de girişimci olmasının ve konfor
alanlarından ayrılmasının bir zorunluluk olduğunu düşünüyorum. Girişimci
akademisyen sıfatıyla, yıllar önce ders verdiğiniz öğrencileriniz ile global
düzeyde bir Ar-Ge projesi için işbirliği yapmak hem çok heyecan verici hem de
çok gururlandırıcı.”
Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okan
Tuna ve bu fakülteden mezun olan Gökhan Şentürk ile Merdan Erdoğan Türkiye’nin
ilk dijital konteyner takip platformu www.cntracking.com’u kuruyor.
www.cntracking.com dijital platformu Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme
Bölgesi’ne (DEPARK) kabul edilerek ilk ofisini geçtiğimiz günlerde açtı.
www.cntracking.com‘un üç kurucu ortağın ortak noktası ise Dokuz Eylül
Üniversitesi Denizcilik Fakültesi oluşturuyor. Kurucu ortaklardan Prof. Dr.
Okan Tuna, Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Lojistik Yönetimi
Bölüm Başkanlığını sürdürüyor. Diğer ortaklar Merdan Erdoğan ve Gökhan Şentürk
ise Denizcilik Fakültesi’nden mezunlar ve denizcilik ve lojistik sektöründe 10
yıldan fazla zamandır çalışıyor.
www.cntracking.com bugün 500 bin rotanın limandan limana taşıma süreleri
hakkında bilgi veriyor. 2016 yılı son çeyreğinde tüm rotalarda karşılaştırmalı
armatör transit süre performanslarını verebilecek duruma gelmeyi amaçlayan
platformun şu an 166 ülkeden ziyaretçisi bulunuyor. Platformda ayda ortalama
1000 konteyner takibi yaparken 15 bin civarında da rota ve transit süre bilgisi
araması yapılıyor.
PROF. DR. OKAN TUNA: “LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN GİRİŞİMCİLERE İHTİYACI VAR”
www.cntracking.com‘un nasıl kurulduğu ve hedefinin ne olduğu ile ilgili
Prof. Dr. Okan Tuna şu açıklamayı yaptı: “Yıllar önce ders anlattığınız
öğrencileriniz ile birlikte global düzeyde teknolojik bir proje için işbirliği
yapmak hem çok heyecan hem de çok gurur verici bir durum. Lojistik sektörünün
girişimcilere ihtiyacı olduğunu ve bu girişimlerin dijitalde yoğunlaşması
gerektiğini her ortamda anlatıyorum. Ancak, anlatmanın dışında akademisyenlerin
de girişimci olmasının ve konfor alanlarından ayrılmasının bir zorunluluk
olduğunu düşünüyorum. Girişimci akademisyen sıfatıyla, yıllar önce ders
verdiğiniz öğrencileriniz ile global düzeyde bir Ar-Ge projesi için işbirliği
yapmak hem çok heyecan verici hem de çok gururlandırıcı. Bu projenin diğer bir
güzel yanı ise, mevcut stajyerlerimizi de Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik
Fakültesi öğrencilerinden seçerek onları da okurken böylesine bir teknolojik
Ar-Ge projesi içerinde çalıştırarak belki de 10 yıl sonranın dijital girişimcileri
yapmak üzere eğitmemiz.”
www.cntracking.com DİJİTAL PLATFORMU HANGİ HİZMETİ SUNUYOR?
www.cntracking.com dijital platformu kullanıcılarına üç temel hizmet
sunuyor. Bunlar; konteyner limana vardığı anda e-posta ile bilgilendirme
hizmeti, 500 bin denizyolu rotası kapsamında limandan limana hangi armatörün kaç
günde gittiğinin bilgisi ve tüm yüklemelerin aynı anda izlenebildiği kullanıcı
paneli.
MERDAN ERDOĞAN: “500 BİN ROTANIN LİMANDAN LİMANA TAŞIMA SÜRELERİ HAKKINDA
BİLGİ VERİYORUZ”
Kurucu ortaklardan Merdan Erdoğan’a göre hem lojistik hem de dış ticaret işletmelerinin
en büyük sorunu, içinde değerli yüklerinin olduğu konteynerlerinin limana
vardığında anlık bilgilendirmenin güvenilir bir şekilde gerçekleştirilememesi.
Merdan Erdoğan, www.cntracking.com dijital platformunun tam olarak ne yaptığını
şöyle anlatıyor: “Sektör tecrübemiz bize eğer farklı armatörler ile
yüklediğiniz onlarca konteyneri takip etmeye kalkarsanız çok büyük sorunlar
yaşayabileceğinizi gösterdi. Armatörlerin takip sistemlerinin birbirinden
farklı olması ve çoğunun sadece anlık konteyner lokasyon bilgisi vermeleri
kullanıcıları çok zora sokuyor ve konteynerin limana vardığı çok sonradan fark
ediliyor. Bu durum ise, dış işletmeler için maliyet demek. Biz geliştirdiğimiz
dijital platform ile kullanıcılarımıza ücretsiz olarak hangi armatör ile
çalışır ise çalışsınlar ortak bir platform üzerinden hizmet sunuyoruz.
Kullanıcı panelimiz, tüm armatörlerin aynı anda takip edilebilmesini çok kolay
bir şekilde sağlıyor. Ayrıca, 500 bin rotanın limandan limana taşıma süreleri
hakkında da bilgi veriyoruz. Hem akademik hem de uygulama anlamında çok önemli
bir know-how’a sahibiz. Big Data (Büyük Veri) kapsamında yapmaya başladığımız
Ar-Ge sonucunda 2016 yılı son çeyreğinde tüm rotalarda karşılaştırmalı armatör
transit süre performanslarını verebilecek duruma geleceğiz. Teknopark içinde bu
know-how’ı Ar-Ge anlamında daha da geliştirerek verdiğimiz hizmetlerin hem
etkinliğini hem de çeşitliliğini arttırıyoruz. Bu özelliklerimiz ile küresel
anlamda, tedarik zinciri izlenebilirliği boyutunda önemli bir boşluğu
dolduruyoruz.”
8 BİN İ AŞAN KAYITLI KULLANICISI VAR
2015 yılının Ağustos ayında resmen hizmete giren www.cntracking.com
platformu küresel pazara hizmet etmek amacıyla İngilizce ara yüz ile hizmet
veriyor. Günde ortalama 1000 kullanıcı siteyi ziyaret ederken, kayıtlı
kullanıcı 8 bini aşıyor.
GÖKHAN ŞENTÜRK: “AYDA ORTALAMA 1000 KONTEYNER TAKİBİ YAPARKEN 15 BİN
CİVARINDA DA ROTA VE TRANSİT SÜRE BİLGİSİ ARAMASI YAPILIYOR”
Kurucu ortaklardan Gökhan Şentürk ise yaptığı açıklamada, “Kullanıcı
sayımızın Ağustos ayından bu yana hızla arttığını görmekteyiz. Bizi en çok
sevindiren konu ise kullanıcıların yüzde 75’inin küresel pazarlardan bizi
tercih etmesidir. 166 ülkeden ziyaretçilerimiz var. Türkiye dışında özellikle
Hindistan, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri ve Pakistan’dan önemli sayıda
ziyaretçimiz bulunuyor. Ayda ortalama
1000 konteyner takibi yaparken 15 bin civarında da rota ve transit süre bilgisi
araması yapılıyor. Özellikle ihracat ve ithalatçıların rota ve transit süre
bilgi aramaları çok yoğun. Planımız önümüzdeki 1 yıl içerisinde bu rakamları en
az 2 katına çıkarmak. Amacımız www.cntracking.com platformunda bireysel tüm
kullanıcılara ücretsiz hizmet vererek dijital bir bilgi kaynağı olmak. Lojistik
işletmelerinin dijital anlamda mevcut ve potansiyel müşterilerine hizmet
vermeleri için ise özel ürünler geliştirmiş durumdayız. Örneğin, lojistik
işletmelerinin web sayfalarında kullanmaları için geliştirdiğimiz ve
müşterilerine konteyner takibi hizmeti veren API ürünümüz işletmelerin
rekabetçi üstünlüğüne önemli derecede katkıda bulunmakta ve profesyonel
müşterilerimiz tarafından büyük ilgi görüyor.”
Kaynak: yesillojistikciler.com