Mısır ile taşımacılık
anlaşmasının sona ermesiyle Süveyş Kanalı üzerinden ro-ro taşıması yapan
nakliyeciler, maliyet açısından yüksek olan hattın sürekliliği için teşvik
istiyor.
Suriye'de yaşanan
sıkıntıların ardından 2012 yılında uygulanmaya başlayan ro-ro taşımacılığında,
Mısır ile taşımacılık anlaşmasının geçtiğimiz yıl nisan ayında sona ermesiyle
Süveyş Kanalı üzerinden taşıma yapan nakliyeciler, zaman açısından avantajlı,
ancak maliyet açısından yüksek olan hattın devamlılığı için teşvik bekliyor.
Hatay Ro-Ro Başkanı
İbrahim Güler, yaptığı açıklamada, Suriye'deki olayların ardından, Ortadoğu
ülkelerine Suriye üzerinden taşımacılığın durmasının ardından 2012 yılında
Ekonomi Bakanlığı tarafından ro-ro gemileriyle Türkiye'den Mısır'a taşımacılık
hattının devreye alındığını kaydetti.
Araç sayısıyla önemli bir
yeri olan Hatay'daki nakliyecilerin de ro-ro hattının devreye girmesiyle 55
firmanın bir araya gelmesiyle 15 Ekim 2014 tarihinde Hatay ro-ro'yu hizmete
açtığını ve iki gemiyle seferlere başladığını hatırlatan Güler, seferlerin Mısır
ile taşımacılık anlaşmasının geçtiğimiz nisan ayında sona ermesiyle Süveyş
Kanalı üzerinden devam ettiğini söyledi.
Kaunak: ulasimonline.com