Limancılık hizmetlerini, kara ve deniz yolunun yanı sıra demiryolunu da
aktif şekilde kullanarak tüm taşıma alanlarında hizmet veren Safiport Derince,
intermodal lojistik merkezi kuruyor.
Bünyesinde, demiryolu terminalı bulunan ender limanlardan biri olan
Safiport Derince, deniz-kara-demiryolu arasında bir taşımacılık imkânı ortaya
çıkarıyor.
Yeniden yapılandırma çalışmaları ile birlikte ray hattının rıhtıma kadar
getirildiği tek liman olan Derince Limanı, genelde limanlarda deniz ve kara
arasında gerçekleşen yük elleçlemelerinde üçüncü ayak olan demiryoluna da
ekliyor. Böylece Uzakdoğu'dan Avrupa ve Afrika'ya kadar bütünleşik hizmet
verecek bir organizasyonu gerçekleştirmiş oluyor.
DAHA FAZLA BİR PAY ALABİLİRİZ
Limancılığın gelişmesinin yanında yeni hükümet politikaları ile Türkiye’de
demiryolunun uluslararası ve bölgesel çapta öneminin artacağını vurgulayan
Safiport Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Safi, Türkiye'nin, Avrupa ile Asya
arasındaki yaklaşık 75 milyar dolarlık taşımacılık hacminden çok daha büyük bir
pay alacağını kaydetti. Hakan Safi konu ile ilgili açıklamasının devamında
şunları kaydetti.
Hakan Safi, açıklanan hedeflere ulaşılabilinmesi için maliyetlerin düşürülmesi
gerektiğini kaydetti.
“Kalkınma Bakanlığı’nın 10. Kalkınma Planı’nda da açıklandığı üzere
Türkiye’nin lojistik konumunun güçlendirilmesi, dünya ile rekabet edebilir hale
gelebilmesinin hedeflendiğini biliyoruz. Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının
Serbestleştirilmesi hakkındaki kanun kapsamında TCDD şebekesinin özel
taşıyıcılara açılacağı ve demiryolu taşımacılığında serbestleşmenin sağlanacağı
da açıklandı. Elbette bu hedeflere ulaşmak; lojistikteki maliyetleri düşürmek,
taşımacılıktaki ulaşım süresini kısaltmak ve intermodal taşımacılığın
yaygınlaştırılmasını sağlamak ile mümkün olacak. Bu nedenle kalkınma planında
da yer aldığı gibi demiryolu taşımacılığını güçlendirmek istiyoruz. Zaten
limanımız bunun için her türlü donanıma ve özelliğe sahip bir liman. Biz de bu
perspektiften bakarak lojistik ve demiryolu yatırımlarımıza ağırlık veriyor ve
Safiport Derince olarak intermodal lojistik merkezimizi kuruyoruz.”
1 MİLYON TON BAĞLANTI YAPILDI
Safiport Derince’de demiryolu üzerinden gelecek 4 milyon ton yük
hedeflediklerini belirten Hakan Safi, 2019 yılının sonuna kadar 1 milyon ton
bağlantı yapıldığını da açıkladı. Safi, 2016 yılının ikinci çeyreğinde
demiryolu üzerindeki yüklerin elleçlenebileceğini , 2017 yılının ortalarında
ise demiryolu üzerindeki yükler için otomatik istifleme vinçlerinin (RMG) limanda
hazır olacağını ekledi.
Bu vinçler sayesinde 8 ray hattı, 2 kara hattı aynı anda elleçlenebilecek.
Türkiye’de ilk olacak RMG (Rail Mounted Gantry Crane) adlı vinçler sayesinde
taşımacılıkta hız kazanıp zamandan tasarruf edilecek.
Kaynak: ulasimonline.com