2016 Air Transport News Ödülleri açıklandı: Türk şirketleri büyük başarı
elde etti.
Türk Hava Yolları, “Yılın Havayolu” ödülünü alırken, Turkish Cargo “Yılın
Kargo Havayolu”, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. “Yılın Uçak Bakım Onarım
Merkezi”, TAV Havalimanları tarafından işletilen İstanbul Atatürk Havalimanı da
“Yılın Havalimanı” ödülünü aldı…
Havacılığın bütün ana kategorilerinde ödül dağıtan tek uluslararası ödül
olan Air Transport News Ödül Töreni, bu yıl Salzburg Mozart Evi’nde yapıldı.
Törende, Türk Hava Yolları, “Yılın Havayolu” ödülünü alırken, iştirakleri
Turkish Cargo “Yılın Kargo Havayolu” ve Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.de “Yılın
Uçak Bakım Onarım Merkezi” ödülünü aldı. Törende, TAV Havalimanları tarafından
işletilen İstanbul Atatürk Havalimanı’na da “Yılın Havalimanı” ödülü verildi.
Türk Hava Yolları’nın “Yılın Havayolu” ödülünü alması üzerine, Türk Hava
Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı aşağıdaki şekilde
konuştu: “Uçuş ağımız gün be gün
genişliyor, bununla birlikte yolcularımızın memnuniyeti önceliğimiz olmaya
devam ediyor. Büyük bir atılımın sonucu olarak, 2012’de yaklaşık 10 milyon olan
yolcu sayımızı, geçtiğimiz yıl 62 milyona yaklaştırdık. 113 ülkede 284
destinasyona uçarak, dünyada en çok ülkeye uçan havayolu unvanımızı koruyoruz.
Bu yıl 72 milyon yolcumuzu uçaklarımızda konuk etmeyi planlıyoruz. Avrupa’nın
en genç filolarından birine sahibiz, an itibarı ile 304 uçağımız var. Global
uçuş ağımıza yeni noktaları eklemek ve yeni uçaklarımızın siparişini vermek
suretiyle büyümeyi sürdürüyoruz. Geçtiğimiz yıl beşinci kez olmak üzere,
Skytrax yolcu tercih ödülleri tarafından Avrupa’nın En İyi Havayolu seçildik.
2023 hedefimiz, yolcu sayımızı 120 milyona, filomuzdaki uçak sayısını da 450’ye
çıkarmak. İstanbul’a inşa edilmekte olan yeni havalimanının da büyümemize
bambaşka bir ivme kazandıracağını öngörüyoruz.
Turkish Cargo’nun “Yılın Kargo Havayolu” ödülünü alması üzerine, Başkan Aycı
aşağıdaki şekilde konuştu:
“Türk Hava Yolları’nın bir iştiraki olan ve kendi kargo uçaklarının yanı
sıra onun uçuş ağı ve filosunu da kullanan Turkish Cargo, global hava kargo
taşıyıcılığında en hızlı büyüyen oyunculardan biri haline geldi. Geçtiğimiz 10
senede, yıllık ortalama %18 oranında büyüme rakamına ulaşan Turkish Cargo,
2015’de kargo ana hacmini 720 bin tona yükseltti. Şimdiki hedefi, taşınan kargo
hacmi anlamında “Milyonlar Ligi”ne yükselmek.
Şu anda mevcut filosu ile 61 kargo destinasyonuna hizmet veren Turkish
Cargo, Türk Hava Yolları’nın yolcu uçakları ile de 284 destinasyona kargo
taşımacılığı yapıyor. Bu rakam, kargo ve posta taşımacılığı anlamında dünyadaki
en fazla ülke sayısı ve en geniş uluslararası network anlamına geliyor. Turkish
Cargo, yatırımlarına İstanbul Atatürk Havalimanı yeni kargo terminalinde hız
kesmeden devam ediyor, yeni havalimanında da 150 bin metrekare kapalı alana
sahip olacak. Turkish Cargo, hizmet kalitesini her geçen gün artırmaya ve
İstanbul’u global bir lojistik merkezi yapmaya azimli”
İstanbul Atatürk Havalimanı’nın “Yılın Havalimanı” ödülünü alması üzerine
TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener aşağıdaki şekilde konuştu:
“TAV olarak, başlangıçtan bu yana tüm operasyonlarımızın odağında müşteri
memnuniyeti yer alıyor. Yolcularımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını yakından
takip ederek, buna uygun çözümler üretiyoruz. Sunduğumuz çözümler ve
inovasyonla ortaya çıkardığımız ürünler bugün 17 ülkede 70 havalimanında
kullanılıyor. İstanbul Atatürk Havalimanı geçen yıl 61,3 milyon yolcuya
sorunsuz hizmet vererek Londra ve Paris’in ardından Avrupa’da üçüncü sıraya
yerleşti. Bu süreçte yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak, yolcu
konforunu artırmak ve Atatürk Havalimanı’ndaki seyahat deneyimini geliştirmek
üzere kapsamlı düzenlemeler yaptık. Duty-free ve yiyecek içecek alanlarını
büyüttük, yolcu akışına uygun bir şekilde baştan tasarladık. Biyometrik
pasaport kontrolü sistemini başlattık. Engelsiz havalimanı uygulamalarımızla
Birleşmiş Milletler’de örnek gösterildik. Bu çalışmalarımızın sonucunda
yolcularımızın değerlendirmeleriyle Avrupa’da hizmet kalitesini en fazla
artıran havalimanı seçildik ve ASQ ödülünü aldık. Yapımı son aşamaya gelen ek
terminalle birlikte yılda 75-80 milyon yolcuya rahatlıkla hizmet verebileceğiz.
DHMİ, SHGM ve THY başta olmak üzere, işbirliği yaptığımız tüm paydaşlarımıza ve
bu başarıda katkısı olan tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyoruz” dedi.
Türk Hava Yolları Teknik A.Ş “Yılın Uçak Bakım Onarım Merkezi” ödülünü
alması üzerine, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.Genel Müdürü Ahmet Kahraman
aşağıdaki şekilde konuştu: “Bu önemli ödülü Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.adına
havacılık endüstrisinin seçkin uzmanlarından oluşun bir jüri elinden almaktan
gururluyum. Bu ödül, Uçak Bakım Onarım konusunda yükselen markamızın
tescilidir.”
Air Transport News Genel Müdürü Dr. Kostas Iatrou, törende aşağıdaki
şekilde konuştu: “Bu yıl istisnai bir mekanda verilen Air Transport News
ödüllerinin havacılık endüstrisinin en önemli ödüllerinden biri haline
gelmesinden dolayı gururluyum. Bu ödül, havacılık endüstrisinde en başarılı
şirket, lider ve faaliyetlerin tanınması yönünde Air Transport News’in
taahhüdüdür. Nazik konukseverlikleri
için Stiftung Mozarteum Salzburg’a, değerli işbirlikleri için de
UATP’ye, uzmanlar jürisine ve okuyucularımıza teşekkürü borç bilirim”
ATN Ödülleri jürisi bu yıl Civil Air Navigation Services Organisation
CANSO’nun Direktörü Jeff Poole başkanlığında toplandı. Jüride Airports Council
International (ACI) eski Genel Direktörü Bob Aaronson, International Civil
Aviation Organisation (ICAO) eski Genel Sekreteri Raymond Benjamin, Global
Airport Management Professional Accreditation Programme (AMPAP) Program
Yöneticisi Dr. Pierre Coutu, UATP CEO’su Ralph Kaiser, European Regions
Airlines Association (ERA) Genel Direktörü Simon McMamara ve Dünya Bankası eski
havacılık uzmanı Dr. Charles Schlumberger yer aldı.
Kaynak: ulasimonline.com