Türkiye ile Avrupa arasında intermodal taşımacılık
köprüleri kuran U. N. Ro-Ro yeni yatırım ve projelerle intermodal altyapı
sağlayıcısına dönüşümünü hızlandırmaya devam ediyor.
U. N. Ro-Ro CEO’su Sedat Gümüşoğlu, , Trieste’deki limanı
büyüterek, Avrupa’da yeni intermodal bağlantıları kurarak, gemi kapasitesini
artırarak, Pendik-Trieste arasında sefer sayısını artırarak ve limanlarda
depolama alanları kurarak müşterilerine çok daha iyi bir servis sunmayı
hedeflediklerini söylüyor.
U.N. Ro-Ro bugün kaç ayrı limana servis sunuyor? Mevcut
yatırımlarınız ve gemi sayınız hakkında bilgi verir misiniz? Ro-Ro
hizmetlerinizi destekleyen demiryolu çözümlerinizi aktırır mısınız?
U.N. Ro-Ro olarak 322 bin araç kapasiteli 12 adet modern
Ro-Ro gemili filomuzla ana hat olan İstanbul (Pendik) ve Mersin’den,
İtalya’daki Trieste Limanı’na, Pendik’ten Fransa’daki Toulon Limanı’na düzenli
Ro-Ro seferleri gerçekleştiriyoruz. 2013 yılının Kasım ayında faaliyetine
başladığı ISU treni ile her tip treyler, konteyner ve swapbody taşınıyor.
Intermodal taşımacılık alanında yatırımlarına hızla devam eden U.N. Ro-Ro Avusturya
varışlı demir yolu bağlantılarındaki haftalık tren sayılarının arttırılması ile
yoğun olarak kullanılan Salzburg ve Wels trenlerinde ortalama transit sürelerin
kısalmasını, tren kullanan araçların da daha verimli çalışmasını sağlıyor.
U.N. Ro-Ro, Fernetti ile Salzburg arasında yıllardır
Avusturya tren şirketi tarafından işletilen, hali hazırda tüm komple araç ve
çekicileri yükleyebilen Ro-La treninin 1 Şubat 2016 tarihi itibariyle
işletmeciliğini üstlenmesiyle sefer sayısını artırarak hizmet vermeye başladı.
U.N. Rail tren bağlantılarının sıklığındaki %30 kapasite artışı ile Almanya
sınırına teslim avantajı sunuyoruz. 2016 yılında da bu hat üzerinden taşınan
araç sayısını artırmayı planlıyoruz. U.N. Ro-Ro olarak gemi+tren bileti paket
satışlarına başladık. Avrupa’ya karayolu ile taşıma yapan uluslararası
nakliyeci firmalarına hem maliyet avantajı hem de operasyonel avantaj
sağlıyoruz.
ONLINE HİZMET SİSTEMİ
Otomotiv sektörüne yönelik geliştirdiğiniz özel çözümler
nelerdir?
2011 yılından beri otomotiv sektörüyle çalışan
müşterilerimize online hizmet sistemi sunuyoruz. Rezervasyon için ayrılan
kapasite çerçevesinde gemi kalkış tarihinden bir hafta önce online rezervasyon
almaya başlayarak kolaylık sağlıyoruz. Online sisteme kaydı olan
müşterilerimiz, sistem üzerinde cari hesap hareketleri ile faturalarını
görüntüleyebiliyor, özel yük navlun taleplerini iletebiliyor ve araçlarını
takip edebiliyor.
Online rezervasyon sistemine ek olarak otomotiv
sektörüyle çalışan firmalardan 3 günlük yükleme planını alarak gerekli
hazırlıklar sonrası araçların ilgili gemilere binişlerini sağlıyoruz. Bu
sayede, “just in time” çalışan fabrikalar üretim yaparak stok maliyetlerini
düşürüyor. Böylelikle, “just in time” üretim yapan fabrikalar hem maliyet hem
de transit süresinin avantajlarından faydalanmış oluyorlar.
Otomotiv lojistiği kapsamında ne tür hizmetler
sunuyorsunuz? Ağırlıklı olarak hangi ülkelere taşıma yapmaktasınız?
Otomotiv lojistiği hizmeti sunan firmalarımızın
aracılığıyla karayolu taşımalarını daha çok denizyolu ve demiryoluna aktarmak
amaçlı geliştirilen yeşil lojistik kavramına önem veren, sektöründe lider tüm
otomotiv firmalarının ürünlerini taşıyoruz. Yeşil lojistiğin en önemli
adımlarından biri olan intermodal taşımacılık kapsamında, Türkiye’den gelen içi
yük dolu tırlar Ro-Ro gemilerine yükleniyor ve gemi yolculuğunun ardından
İtalya'da Trieste veya Fransa'da Toulon Limanı’na ulaşıyor. Limanda yük
boşaltılmasına gerek olmadan tır özel sistem ile limanda yer alan ray
hattındaki trene yükleniyor. Tırlar, tren yolculuğunun akabinde, kısa karayolu
yolculuğu ile Avrupa'daki kapı adresine rahatlıkla ulaşıyor. Otomotiv lojistiği
sektörüne yönelik operasyonlarda ağırlıklı olarak Fransa, İspanya, Almanya,
İtalya ve İngiltere’ye taşıma yapıyoruz.
LİMANLARDA DEPO KURACAK
Otomotiv taşımaları toplam iş hacminiz içinde nasıl bir
pay alıyor? 2016 için hedefiniz nedir?
U.N. Ro-Ro olarak sektör odaklı çözümler sunmaya devam
ediyoruz. Otomotiv lojistiği alanında da uluslararası ticaret arttıkça iddiamız
ve hedeflerimiz büyüyor. Otomotiv ve yan sanayi imalatçılarının tüm lojistik
faaliyetlerinde müşteri ihtiyaç ve beklentilerine göre çözümler geliştiriyor ve
uyguluyoruz. Otomotiv taşımaları toplam iş hacmimiz içinde pay alıyor. Otomotiv
sektörünün 2023 hedeflerine uygun olarak büyüme öngörüyoruz.
Otomotiv lojistiğinde sektörün ihtiyacı olan kapasite ve
süre alanındaki iyileştirmeler için yatırım ve büyüme planlarımız arasında
Trieste’deki limanın büyütülmesi, Trieste Liman’ından Avrupa’nın her yerine
intermodal bağlantıların sayılarının artırılması, gemi kapasitelerinin ve ana
hattımız olan Pendik-Trieste sefer sıklığının artırılması gibi hedefler yer
almaktadır.
Otomotiv lojistiğinde JİT ve ultra express, süper express
gibi taşımalar ile transit sürelerin saatlere, dakikalara kadar inmesi lojistik
sektörü için sıkıntılı bir süre yaratmakta. Biz Ro-Ro operasyonlarımızı her
güne çıkartma ve bağlantılı tren seferlerimizin sayısını da artırarak olası
gecikmeleri minimize etmek için operasyonlarımızı sürekli iyileştirmekteyiz.
İlerleyen dönemde limanlarda depolama alanları kurmayı planlayarak ek servis
vermeyi planlıyoruz.
U.N. Ro-Ro Türkiye-Avrupa arasında yapılan ticarette
nasıl bir paya sahip? Bu payı daha da yukarı çekmek için 2016 yılında
gerçekleştireceğiniz yeni yatırım ve projeler neler?
Geliştirdiğimiz intermodal taşımacılık ile sıfır sorunlu
bir iş modeli sunuyoruz ve hâlihazırda Türkiye'nin Avrupa'ya Ro-Ro hatları ile
yapılan ihracatın %65'ini gerçekleştiriyoruz. U.N. Ro-Ro olarak, 2016 yılında
yeni liman bağlantılarımız, artan gemi kapasitelerimiz ve tren bağlantılarımız
ile her hizmet dalında yaptığımız iyileştirmeler sonucu müşterilerimize çok
daha iyi bir servis sunmayı, intermodal altyapı sağlayıcısına dönüşümünü
hızlandırmayı planlıyoruz.
Yıllık 50.000 TEU yükleme kapasitemiz ile intermodal
konteyner pazarının lider firması olarak artan talebe karşılık vermek adına,
liman ve gemi yatırımlarımızı sürdürüyoruz. 2016’da Trieste Limanı’nı
olağanüstü işleyen, dışarıdaki dağıtım ağı ve tüm yüklerin buluştuğu bir merkez
haline getirmeyi planlıyoruz. Treylerin indiği ve trenlere dağıldığı bir liman
oluşturmak için ilk adım olarak intermodal altyapıyı geliştirmeyi hedefliyoruz.
Terminal içine kadar giren kılçık hatlar koyarak dorseleri de hızlı bir şekilde
elleçleyebilecek ekipmanlar alıp, trenleri de U.N. Ro-Ro üzerinden
bağlayacağız. Gemide olduğu gibi aynı verimlilikte trende de parça parça
herkesin optimum bir şekilde kullanabileceği bir sistem yaratmaya odaklandık.
Nakliyecilerin çok büyük networklere ihtiyacı olmadan ve yatırım yapmadan
maliyet avantajıyla hizmet almasını sağlamak adına intermodal sistem üzerinden
çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Kaynak: lojistikhatti.com