DHL Express KOBİ’leri, küresel pazarlardaki gelişmeler,
uluslararası pazarlarda başarı taktikleri, döviz kurlarındaki risklerden
kaçınma yöntemleri ve ihracatçıya yönelik devlet destekleri konusunda
bilgilendirdi.
Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılık sektörü
lideri DHL Express Türkiye, Türkiye ekonomisinin bel kemiği olan KOBİ’lere
desteğini seminerlerle sürdürüyor. Türkiye’de hızlı hava taşımacılığını
başlatan ve sunduğu hizmetlerle KOBİ’leri dünya pazarlarına taşıyan DHL Express
Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), DENIB ve Turkishtime dergisi ile
birlikte 9 Mayıs’ta Denizli’de KOBİ’ler için bir seminer düzenledi.
Türkiye’de işletmelerin yüzde 99’unu oluşturan ve ülke
ihracatının yaklaşık yüzde 60’ını gerçekleştiren KOBİ'lerin yeni pazarlara
açılmasını ve ekonomiye katkılarını desteklemek amacıyla düzenlenen seminere
100’ün üzerinde firma katıldı. Seminerde firmalara küresel pazarlardaki
gelişmeler, uluslararası pazarlarda başarı taktikleri, döviz kurlarındaki
risklerden kaçınma yöntemleri ve ihracatçıya yönelik devlet destekleri
konusunda bilgi sunuldu.
Seminere DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling,
Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili ve Denizli İhracatçılar Birliği
Başkanı Süleyman Kocasert, KOBİ Avrupa Genel Müdürü Seda Yıldız, Turkishtime
Genel Yayın Yönetmeni Barış Soydan ve DHL Express Türkiye Gümrük Müşteri
İlişkileri Müdürü Işın Sarıkaya katıldı. Ayrıca Silk & Cashmere Yönetim
Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur “Marka ve Pazarlama Sırları”, Twigy Yönetim
Kurulu Başkanı Sinan Öncel “Kategoriden Marka Yaratmak”, Bloomberg HT Radyo
Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen “Akıllı Sanayicinin Para Stratejisi” ve TİM
Genel Sekreteri Dr. H. Bader Arslan “Yeni Pazarlar Yeni Fırsatlar” adlı
konuşmalarıyla KOBİ’lere küresel pazarlara ulaşma konusunda yön gösterdi.
Seminerin açılış konuşmasında KOBİ’lerin ekonomideki
önemine vurgu yapan DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling şöyle konuştu:
“DHL Express olarak ana hedefimiz uluslararası ticaretin önünü açmak
olduğundan, KOBİ’ler her zaman çalışmalarımızın odağında yer alıyor. Türk
KOBİ’lerini dünyanın geri kalanına bağlamayı ve ihracatı neredeyse Türkiye
sınırları içerisinde iş yapmak kadar kolay hale getirmeyi amaçlıyoruz. KOBİ
Express hizmetimiz; mikro ihracat çözümü, sektörel kılavuzlar, 7/24 destek
hattı, e-com çözümleri, proaktif teslimat bildirimi hizmetlerimizle birlikte
farklı şehirlerde düzenlediğimiz seminerler sayesinde KOBİ’ler ile kurduğumuz
bire bir temaslar bunu mümkün hale getiriyor.”
KOBİ’lerin bu yıl da odaklarında olacağını belirten
Reckling sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracat ile uğraşan 10 bin KOBİ ile
halihazırda aktif olarak çalışıyoruz. Dünya pazarlarına açılmak isteyen veya
ihracat yapıp farklı gümrük süreçlerini anlamak için yardıma ihtiyaç duyan Türk
firmalarına desteğimizi artırmak için Kobi Express programımıza yatırım yapmaya
devam edeceğiz.”
Toplantıda konuşan Turkishtime Dergisi Genel Yayın
Yönetmeni Barış Soydan ise "Marka ustalarının Anadolu'daki sanayicilerle
buluşmalarının, ihracata büyük katkısı olacağını düşünüyoruz" dedi.
6 Anadolu şehrini ziyaret edecek
Bu seminerler dizisi ile Anadolu'da altı şehirde üretim
yapan ihracatçı KOBİ'lerin, küresel pazarlardaki gelişmeler, uluslararası
pazarlarda başarı taktikleri, döviz kurlarındaki risklerden kaçınma yöntemleri
ve ihracatçıya yönelik devlet destekleri konusunda, uzmanların sunumlarıyla
bilgilendirilmesi hedefleniyor. Denizli’de ilki gerçekleştirilen KOBİ
Seminerleri yılsonuna kadar Bursa, İzmir, Kayseri, Gaziantep ve Adana şehirlerinde
gerçekleştirilecek.
Kobi Express ve Mikro İhracat ile ihracata destek
Uluslararası lojistik ve hızlı hava taşımacılık sektörü
lideri DHL Express, Türk ekonomisinin dinamosu olan KOBİ’lerin yurtdışında daha
etkin ve hızlı olmalarını sağlamak, ticari hayatlarını kolaylaştırmak için
geliştirdiği KOBİ Express hizmeti ve Mikro İhracat ürünü ile ihracatı
destekliyor.
KOBİ’lerin yurtdışına açılmasını kolaylaştıran KOBİ
Express dahilinde mikro ihracat çözümü, ihracat yapmak isteyen işletmeler için
pazar araştırması, gümrük mevzuatı gibi stratejik bilgiler, sektörel
kılavuzlar, 7/24 destek hattı, e-com çözümleri, proaktif teslimat bildirimi
gibi hizmetler sunuluyor. İhracatçılar “Mikro İhracat” çözümü ile tek seferde
150 kg ve 7,500 Euro’ya kadar olan gönderilerini, basitleştirilmiş beyanname
ile yurtdışına ihraç edebiliyor. Bu sayede özellikle Avrupa ülkelerine ihracat
yapmak neredeyse Türkiye içinde iş yapmak kadar kolay hale geliyor.
Kaynak: ulasimonline.com