Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında düzenlenen
“Perakende ve Dağıtım Lojistiği” paneli düzenlendi. Sertrans Logistics’in
sponsorluğunda düzenlenen panelde Sertrans Satış Direktörü Koray Çıtak, Teknosa
Lojistik Grup Müdürü Nezih Alten, Markofoni Grup CEO’su İlker Baydar ve Tchibo
Türkiye Tedarik Zinciri ve Lojistik Departman Yöneticisi Yılmaz Kekeç birer
sunum yaptı.
SERTRANS SATIŞ DİREKTÖRÜ KORAY ÇITAK: “ARTIK SADECE
FİYATLA REKABET EDİLMİYOR, İNOVATİK ÇÖZÜMLER ÜRETMEK VE SUNMAK REKABETTE ÇOK
ÖNEMLİ”
Panelin moderatörülüğünü yapan panelde Sertrans Satış
Direktörü Koray Çıtak, açılışta Sertrans Logistikcs’in çalışmaları hakkında
bilgi verdi. Sertrans’ın 27 yıl önce kurulduğunu ve kurulduğu günden bu yana
Ar-Ge’ye ve inovasyona çok önem verdiğini söyleyen Koray Çelik, lojistik
sektöründe artık sadece fiyatla rekabet edilmediğini, inovatik çözümler
üretmenin ve sunmanın da rekabette çok önemli olduğunu söyledi. Sertrans’ın
network ağından, sürdürülebilirlik ile ilgili çalışmalarından da bahseden
Çıtak, e-lojistik’in Sertrans’ın en çok önem verdiği ve gelişim gösterdiği
alanlardan biri olduğunu söyledi.
TEKNOSA LOJİSTİK GRUP MÜDÜRÜ NEZİH ALTEN: “GÜÇLÜ BİR
LOJİSTİK YAPISININ OLMAZSA OLMAZI BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ALTYAPISI”
Teknosa Lojistik Grup Müdürü Nezih Alten: “274 mağazamız
var ve bu mağazalarımız yılda 89 milyon kez ziyaret ediliyor. Bu ziyaretlerin
6.9 milyonu alışveriş ile
sonuçlanıyor. Yılda 11 milyon ürün
satıyoruz. 1.8 milyon ev teslimatı yapıyoruz.
Lojistik operasyonlarımızı Gebze’deki lojistik
merkezinden yapıyoruz. Ayrıca Ankara, Adana, Antalya, İzmir ve Bursa’da cross-dock
merkezlerimiz var. Mümkün olduğu kadar stoktan uzak durmaya çalışıyoruz. Çok
kanal lojistik yönetimimiz var. Lojistikte aslında üç tane ana bileşen var.
Bunlar; bilgi teknolojileri, donanım, insan kaynağı.
Aslında güçlü bir lojistik yapısının olmazsa olmazı bilgi
teknolojileri altyapısı. Bugün bilgi teknoloji altyapısı olmaz ise lojistik
yapılamaz. Proje yaparken tedarikçinizle veya müşterinizle ortak bir proje ise
bu yazalım projesinin sonunda mutlaka her iki tarafa somut, ölçülebilir ve
mümkünse sürdürülebilir bir fayda sağlanması gerekiyor.”
SAMSUNG SDS TÜRKİYE OPERASYON DİREKTÖRÜ CENK YÜKSEL:
“LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ ARTIK YAZILIMA DÖNÜYOR”
Samsung SDS Türkiye Operasyon Direktörü Cenk Yüksel de
panelde “Lojistikte Yazılım” konulu bir sunum yaptı. “Yazılım hepimizin
hayatının merkezine yerleşmiş durumda. Herkes kendi iş kolunu yazılım olarak
tanımlamaya başladı” diyen Cenk Yüksel şöyle devam etti: “Samsung, dünyanın en
büyük elektronik şirketi. Lojistik
tarafında Samsun SDS var. Samsung SDS Türkiye olarak, Gebze ve Adana’da toplam
30 bin metrekare bitmiş depomuz var. Ankara ve İstanbul’da depolarımız var.
Hiçbir deponun, kamyonun sahibi değiliz. Samsung SDS olarak biz bu dağıtımın
lojistiğini yazılımla organize ediyoruz. Samsung SDS olarak Samsung’un
lojistiğini yapıyoruz. Şimdi başka müşterilere de hizmet vermek için lojistik
yazılımımızı pazarlıyoruz. Lojistik ve tedarik zinciri artık yazılıma dönüyor.
Bir lojistik şirketi gelecekte başarılı olmak istiyorsa yazılıma önem vermeli
ve yazılımı geliştirmeli. Mümkünse kendi yazılımı oluşturmalı.”
MARKOFONİ GRUP CEO’SU İLKER BAYDAR: “TÜRKİYE’DE
İNTERNETTEN ALIŞVERİŞİN TEMEL FONKSİYONUNU FİYAT OLUŞTURUYOR”
Markofoni Grup CEO’su İlker Baydar, panelde “Markafoni ve
Lojistik Süreci” adlı bir sunum yaptı.
Dünya e-ticaret büyüklüğünün 2015 yılında 1 trilyon 700 milyar dolara
yükseldiğini söyleyen İlker Baydar, Türkiye’de ise e-ticaret büyüklüğünün 20
milyar liraya yaklaştığını söyledi. Türkiye’de e-ticaretin perakende pastasının
yüzde 1.6’sını aldığını söyleyen İlker Baydar, bütün dünyada olduğu gibi
Türkiye’de de çok fazla e-ticaret sitesinin olduğunu kaydetti. Baydar sunumunda
şunları anlattı: “Türkiye’de 15 bin civarında e-ticaret sitesi var. Ancak en
büyük ilk 100 e-ticaret sitesi, toplam pazarın en az yüzde 80’ine hakim
durumda. Rekabet klavyelere taşınıyor. Bu rekabetten Türkiye ekonomisi de
kazançlı çıkacaktır. Türkiye’de internetten alışverişin temel fonksiyonunu
fiyat oluşturuyor. Bütün dünyada şu an e-ticarette hızlı, söz verilen zamanda
teslimat istiyor.
Markafoni olarak bizim 7 milyona yakın üyemiz var. 4 bin
500 markayla işbirliğimiz var. Ayda 1000’in üzerinde kampanya
gerçekleştiriyoruz. 25 milyon aylık ziyaret alan bir siteyiz. 27 bin metrekare
modern lojistik merkezimizle günlük 70 bin paket gönderimi kapasitesine
sahibiz. Şu anda 2 milyon ürün stoklama ve 70 bin paket gönderim kapasitesine
sahibiz. Lojistik merkezimizde 3 işlem yapılıyor. Kalite kontrol, sipariş
edilen ürünlerin ayrılması ve eksiksiz olarak taahhüt edilen sürede müşteriye
iletilmesi. Tedarik zinciri sürecinin
önemli bir parçası olan lojistik süreci, e-ticaret pazarının en büyük 27 bin
metrekare ve en modern lojistik merkezi olan kendi iç merkezimizde yürütüyoruz.
Ayda 600-700 bin adet ürün gönderimi yapıyoruz.
Dağıtımla ilgili İstanbul’da 48 saat, Türkiye içinde 72
saat içinde ürünü teslim etmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde bu sorun çözülürse Türkiye’de e-ticaret
artacaktır. Çalıştığımız şirketin yaygınlığı ve teslimat süreci bizim için
önemli. “
TCHİBO TÜRKİYE TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK DEPARTMAN
YÖNETİCİSİ YILMAZ KEKEÇ: “ÜRÜNLERİMİZİ ORTALAMA 2.5 GÜNDE TESLİM EDİYORUZ”
Tchibo Türkiye Tedarik Zinciri ve Lojistik Departman
Yöneticisi Yılmaz Kekeç, “Tchibo, 12 bin 500 çalışanı, 3.4 milyar euro cirosu
var. 1949 yılında posta yoluyla kahve dağıtımı yaparak kurulan bir şirket.
Tchibo, 1000’in üzerinde mağazası var. Her Çarşamba gıda dışı ürünlerimiz
yenilenmektedir. Bizim için
sürdürülebilirlik bizim için çok önemli. Ürünlerin mağaza raflarında yer alması
toplamda 7 haftayı buluyor. Her hafta 6
bin koli ürün çıkışı yapıyoruz. Web tarafında da haftada 7 bin sipariş var.
Ürünlerimizi ortalama 2.5 günde teslim ediyoruz.”
Kaynak: yesillojistikciler.com