U.N. Ro-Ro'nun Ambarlı Limanı ile yılda 20 bin TIR, köprü
ve otoban trafiğine girmeden, kolaylıkla İtalya’nın Trieste Limanı’na, oradan
da tüm Avrupa’ya ulaşacak.
322 bin araç kapasiteli 12 modern Ro-Ro gemili filosuyla,
Türkiye-Avrupa arasındaki Ro-Ro hatlarındaki intermodal taşımacılığın lider
firması olan U.N. Ro-Ro İşletmeleri A.Ş., İstanbul (Pendik) ve Mersin’den,
İtalya’daki Trieste Limanı’na, Pendik’den Fransa’daki Toulon Limanı’na düzenli
Ro-Ro seferleri gerçekleştirirken, Türkiye’deki limanlarına bir yenisini daha
ekledi. Karayolu taşımalarına alternatif olan ‘Ro-Ro hatlarının pazar lideri’
olan U.N. Ro-Ro, İstanbul’dan başlattığı Ambarlı - Trieste seferleri ile,
İstanbul’un Avrupa yakası ve Trakya’da üretilerek Avrupa’ya ihraç edilecek
yükler için Intermodal taşımacılıkta yeni bir çağ açacak. Seferlerin başlaması
ile bölgedeki ihracat firmalarının taşıma maliyetleri azalacak ve rekabet gücü
artacak. Ambarlı limanı sayesinde, köprülerdeki trafik kısıtlaması nedeniyle
oluşan araç ve yüklerin gün kaybı önlemiş olacak. Ambarlı Limanı, İstanbul’un
Avrupa yakasındaki tır, kamyon ve yüklerin Anadolu yakasına geçerken
oluşturduğu yoğun trafiği de önleyecek.
MARMARA’NIN AVRUPA’YA AÇILAN KAPISI OLACAK!
322 bin araç kapasiteli 12 modern Ro-Ro gemili filosuyla,
Türkiye-Avrupa arasındaki Ro-Ro hatlarındaki intermodal taşımacılığın lider
firması olan U.N. Ro-Ro İşletmeleri A.Ş., İstanbul (Pendik) ve Mersin’den,
İtalya’daki Trieste Limanı’na, Pendik’den Fransa’daki Toulon Limanı’na düzenli
ro-ro seferleri gerçekleştirirken, Türkiye’deki limanlarına bir yenisini daha
ekledi. Karayolu taşımalarına alternatif olan ‘Ro-Ro hatlarının pazar lideri’
olan U.N. Ro-Ro, İstanbul’dan başlattığı Ambarlı - Trieste seferleri ile,
İstanbul’un Avrupa yakası ve Trakya’da üretilerek Avrupa’ya ihraç edilecek
yükler için Intermodal taşımacılıkta yeni bir çağ açacak. Seferlerin başlaması
ile bölgedeki ihracat firmalarının taşıma maliyetleri azalacak ve rekabet gücü
artacak. Ambarlı limanı sayesinde, köprülerdeki trafik kısıtlaması nedeniyle
oluşan araç ve yüklerin gün kaybı önlemiş olacak. Ambarlı Limanı, İstanbul’un
Avrupa yakasındaki tır, kamyon ve yüklerin Anadolu yakasına geçerken oluşturduğu
yoğun trafiği de önleyecek.
Türkiye'nin ihracat ve ithalatının büyük bir bölümünü
gerçekleştiren uluslararası karayolu taşımacılarına farklı hizmetler sunan U.N.
Ro-Ro; modern gemileriyle, programlı, izlenebilir, güvenli ve ekonomik bir
alternatif oluşturarak, intermodal taşımacılığın referans markası olarak öne
çıkıyor. En büyüğü 280 tır, en küçüğü de 200 tır alma kapasitesi olan 12 modern
Ro-Ro gemili filosuyla yılda 250.000’den fazla tır taşıyan U.N. Ro-Ro
İşletmeleri A.Ş, özellikle İstanbul’un Avrupa yakası çıkışlı yükler ve Trakya
bölgesi için en önemli lokasyonda yer alan Ambarlı Limanı’nı hizmete açtı.
20 BİN TIR KÖPRÜ VE OTOBAN TRAFİĞİNE GİRMEYECEK
Ambarlı Limanı ile yılda 20.000 tır, köprü ve otoban
trafiğine girmeden, kolaylıkla İtalya’nın Trieste Limanı’na, oradan da tüm
Avrupa’ya ulaşacak. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçen ağır vasıtaların
sayısında önemli bir düşüş yaratacak olan Ambarlı Limanı, yaklaşık olarak
Marmaray’ın köprü trafiğine olumlu katkısı kadar etkili olacak.
İHRACATÇIYI 10 MİLYON LİRALIK MASRAFTAN KURTARACAK
Bugüne dek uluslararası RO-RO hattı bulunmayan
İstanbul’un Avrupa yakasında, Ambarlı Limanı’nın hizmete girmesiyle özellikle
azalan taşıma maliyetleri sebebiyle öncelikli olarak taşımacılara ve
ihracatçılara yılda 10 milyon TL’lik ekonomik katkı sağlanacak. Bunun yanı
sıra, ağır yük vasıtaları Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçmeyerek 6
milyon TL’nin üzerinde zaman tasarrufu yapacak.
KARBON SALIMINI YÜZDE 25 AZALTACAK
Konuyla ilgili bir olarak bir açıklama yapan U .N. Ro-Ro
İşletmeleri A.Ş CEO’su Sedat Gümüşoğlu; “Türkiye'nin Avrupa'ya Ro-Ro hatları
ile yaptığı ihracatın yüzde 65'ini gerçekleştiren U.N. Ro-Ro olarak, 12 modern
gemiden oluşan filomuz, en son teknolojiyle işlettiğimiz yüksek standartlardaki
limanlarımızla, müşterilerimizin sektördeki tüm istek ve ihtiyaçlarını
karşılarken, yeni yatırımlarımıza da devam ediyoruz. Ambarlı Limanı’nın hizmete
girmesiyle Avrupa yakasından çıkış yapan araçların zaman ve para kaybı
yaşamadan Avrupa’daki nihai varış noktalarına ulaşmalarını sağlayacağız.
İhracat ve ithalatçılarımıza maliyet avantajı sunacağız. İstanbul’daki
köprülerden geçen tırların sayısını 20.000 adet azaltarak İstanbul trafiğinin
nefes almasını sağlayacağız. Ambarlı hattımız ile Halkalı, Çerkezköy, Çorlu,
Çatalca ve Tekirdağ çıkışlı olan yüklere cazip bir Ro-Ro taşıma hizmeti sunarak
karbondioksit salınımını yılda 8 milyon kg karbondioksit düşürecek, çevreye de
önemli ölçüde katkıda bulunacağız. Ro-Ro hatlarının pazar lideri olarak,
ilerleyen dönemde yeni yatırımlarla gücümüze güç katmaya, sektörün üst düzey
standartlarını oluşturmaya devam edeceğiz. Geçen yılı çok iddialı büyüme
rakamlarıyla kapattık, bu yılda da iddialı bir büyüme öngörüyoruz. Şu anki
gidişata baktığımızda 2016 sonunda % 15’lik büyüme rakamına ulaşacağız” diye
konuştu.
Kaynak: lojiport.com