Deutsche Post DHL’in Afet Müdahale programı GoHelp gibi
vaka çalışmaları, başarılı kamu-özel sektör işbirlikleri için gereken kilit
unsurları gösteriyor.
Birleşmiş Milletler ve Deutsche Post DHL’in hazırladığı
Combining Capabilities (Yetenekleri Birleştirmek) başlıklı rapor afet
risklerinin azaltılması, acil durum hazırlığı, müdahalesi ve kurtarma
operasyonunda özel sektörün önemli bir ortak haline geldiğini ortaya koyuyor.
Deutsche Post DHL ve Birleşmiş Milletler İnsani İşler
Eşgüdüm Ofisi (OCHA), kamu-özel sektör ortaklıklarının insani yardım
faaliyetlerinde artan önemini ortaya koyan Combining Capabilities (Yetenekleri
Birleştirmek) başlıklı bir rapor yayınladı. İstanbul’da düzenlenen Dünya İnsani
Yardım Zirvesi’nde yayınlanan raporda çeşitli yenilikçi ve etkin vaka
çalışmalarına yer veriliyor. Çalışmada, kamu-özel sektör ortaklıklarının
günümüzde insani ihtiyaçların ele alınmasındaki temel önemi gözler önüne
seriliyor. Bu tür ortaklıkların nasıl uygulanabileceğine, uygulanırken ne tür
zorluklar yaşandığına ve bunlarda uzun vadeli başarıyı nelerin getirdiğine de
raporda ışık tutuluyor.
Deutsche Post DHL Kurumsal İletişim ve Kurumsal
Sorumluluktan Sorumlu Başkanı Christof Ehrhart konuyla ilgili şunları söyledi:
“Afete hazırlıklı olma ve afete müdahale, DP DHL’in kurumsal sosyal sorumluluk
stratejisinin temel bileşenlerinden biridir. Global ticareti mümkün kılan bir
şirket olarak doğal afetlerin global tedarik zincirlerine doğrudan risk teşkil
ettiğini, ayrıca özel sektörün bu alanda esnekliği artırmaya yönelik katkısını
bizzat görüyoruz. Bunun için hem kamu hem de özel sektörden çeşitli paydaşlara
ihtiyaç duyulduğunu, bu paydaşların kaynaklarını ve yetkinliklerini bugün
yaşanan insani zorluklara karşı kullanmaları gerektiğini biliyoruz. Umarım
diğer kuruluşlar da bizim Yetenekleri Birleştirmek adlı raporumuzdan ve
Birleşmiş Milletler’le yürüttüğümüz başarılı işbirliğinden ilhamla verimli ve
sosyal anlamda faydalı ilişkiler kurarlar.”
BM İnsani İşler ve Acil Durum Koordinatörlüğü Yardımcısı
Kyung-wha Kang ise: “Afetlerin ve zorlu acil durumların sayısının ve etkisinin
artmaya devam etmesi, insani yardım kuruluşlarının bunların altından tek başına
kalkmasını imkansız hale getiriyor. Dolayısıyla uyumlu bir uluslararası tepkiye
ihtiyaç var. Deutsche Post DHL gibi ortaklarla çalışmamız, ihtiyaç sahibi
insanlara yardım götürme çalışmalarımızın hızını, kalitesini ve etkinliğini
arttırıyor. Birlikte afetlere hazırlanmak ve riskleri azaltmak için yerel,
ulusal ve bölgesel kapasitemizi geliştirebiliriz” dedi.
Rapor, Deutsche Post DHL’in Birleşmiş Milletler ile
birlikte gerçekleştirdiği başarılı GoHelp işbirliğinden elde ettiği uzmanlık ve
deneyimi paylaşmanın yanı sıra dünyanın dört bir yanındaki başarılı ortaklık
modellerini de gözler önüne seriyor. Ericsson ve MasterCard gibi global
oyuncuların yanı sıra, rapora katkıda bulunan Madagaskar merkezli Telma Vakfı
gibi ‘yerel kahramanlara’ ilişkin hikayelerle de bu tür ortaklıkların uygulamada
nasıl işlediği anlatılıyor.
Afet anlarında özel sektör ve kamu ortaklığını başarıya
taşıyan etkenler arasında, tüm paydaşların belirlenen ihtiyaçların
karşılanmasına yönelik ortak yol gösterici ilkeler konusunda anlaşması, temel
yetkinliklerden yararlanılması, yerel kapasite oluşturulması, insani ve ticari
faaliyetler arasında net bir ayrım yapılması ve öngörülebilir uzun vadeli
ortaklıklar geliştirilmesi bulunuyor. Rapor, insani yardım kuruluşları ile özel
sektör arasındaki ortaklıkların, insanların çektiği acıların azaltılması ve en
muhtaç kesimlere kaliteli yardım sağlanması yönündeki ortak hedef doğrultusunda
geliştirilmesinin gerekliliğine vurgu yapıyor. Bu rapor aynı zamanda, yaşam
kurtaran insani yardım faaliyetlerinde özel sektör ile yapılan ortaklıkların
kritik rolü konusundaki bilincin ve anlayışın artırılmasına da yardımcı olacak.
DP DHL VE BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, AFETLE MÜCADELEDE 10
YILDIR OMUZ OMUZA
DP DHL, afet yönetiminin iyileştirilmesine yardımcı olmak
amacıyla on yıl önce BM ile gücünü birleştirdi. Grup, Birleşmiş Milletler
İnsani İşler Eşgüdüm Ofisi (BM OCHA) ile işbirliği kapsamında doğal afetlerin
hemen sonrasında etkilenen havalimanlarında yerinde lojistik desteği sağlamak
üzere Afet Müdahale Ekipleri (DRT’ler) konuşlandırıyor. Şirket, Birleşmiş
Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile birlikte doğal felaket riski altındaki
bölgelerdeki havalimanlarının hazırlanmasına yardımcı olan Havalimanlarının
Afete Hazırlanması (GARD) programını da gerçekleştiriyor. GARD, havaalanı
lojistik yönetiminde görev alan havaalanı personeli, yerel güvenlik görevlileri
ve ulusal doğal afet kuruluşlarının temsilcilerinin katılımı amacıyla
hazırlandı. 2009 yılında başlatılan program, doğal afet yardım ve kurtarma
lojistiğindeki zorluklarla hızlı ve etkili bir şekilde mücadele edilebilmesini
amaçlıyor. Bugüne kadar GARD programı ile 15 ülkede 30 havalimanında toplam 600
kişiye afete hazırlık eğitimi verildi. Eğitimler Türkiye’de de İstanbul
Uluslararası Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarında, UNDP Türkiye ve Devlet
Hava Meydanları İşletmesi ile birlikte gerçekleştirildi. DHL aynı zamanda
2012’de T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile bir
protokole imza attı ve bu kapsamda Türkiye’de doğal felaketlerden kaynaklanan acil
insani yardım durumlarında AFAD’a lojistik destek sağlıyor.
GARD ve DRT programları, DP DHL’in kurumsal sosyal
sorumluluk programı “Yaşam Sorumlulukları” bünyesindeki afet yönetim programı
GoHelp dahilinde kuruldu. Bu iki girişim net odaklara, uzun vadeli yaklaşıma ve
başarılı sicile sahip kamu-özel sektör ortaklıklarının gücünü, farklı yetenek
ve güçlerin bileşiminin nasıl acil durumlara hazırlık ve müdahalede hayati bir
varlık olabildiğini gözler önüne seriyor.
Kaynak: lojiport.com