Uluslararası ticaretin en önemli sektörlerinden olan
kargo hizmetleri, 2014 yılındaki 14,4 milyar dolarlık ihracatını 2023 yılına
kadar 60 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
Ekonomi Bakanlığı tarafından yürütülen 2023 Hizmet
İhracatı Stratejisi Projesi kapsamında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve
Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET) çalışmalarını
sürdürüyor. Bu amaçla 2023 Ulusal Hizmet İhracatı Strateji Belgesi
oluşturulması için sektör paydaşlarının katıldığı bir dizi çalıştay başlatan
TET, 23 Mart 2016 tarihinde çalıştayların ilki olan “Kültürel Hizmetler İhracat
Stratejisi Çalıştayı”nı gerçekleştirdi. 17 Mayıs 2016 tarihinde çalıştayların
dördüncüsü olan ‘Yük / Eşya Taşımacılığı ve Lojistik Hizmetleri İhracat
Stratejisi’ yapıldı ve tüm sektör temsilcilerinin hazır bulunarak sektörün
ihracat konusundaki sıkıntıları, çözümleri ve hedefleri tartışılıp ortaya
kondu. Tüm çalıştaylar tamamlandığında ise 2023 Ulusal Hizmet İhracatı Strateji
Belgesi hazırlanacak.
Taşımacılıkta en büyük pay karayolunda
Bugün toplam istihdamı 1 milyonu bulan uluslararası
karayolu nakliye sektörü, Türkiye’nin sanayideki başarılarıyla büyümeyi
sürdürüyor. Yılda ortalama 6 milyarın üzerinde dolar döviz kazandıran karayolu
taşımacılığı sektörü Türkiye’deki toplam ihracatın yüzde 40’ını taşıyor. 2014
yılı rakamlarına göre sadece çekici sayısı 68 bin adet seviyesinde olan
sektörde 2 bin 803 firma faaliyet gösteriyor ve uluslararası eşya taşımacılığı
acenteliği, uluslararası kargo işletmeciliği, uluslararası taşıma işleri
komisyonculuğu ve uluslararası ve yurtiçi taşıma işleri organizatörlüğü gibi
alt kollarda çalışıyorlar.
Havayolu taşımacılığı 10 yılda 2 kattan fazla arttı
Havayolu taşımacılığında 2002 yılından bu yana önemli bir
büyüme yaşanıyor. Kargo ve posta dâhil toplam dış hat yük trafiği 2004 yılında
yaklaşık 255 bin ton seviyesindeyken 2015 yılında 760 bin tonun üzerinde
rakamlara ulaşıldı. 2018 yılında bu rakamın 3 milyon ton seviyesine ulaşması
hedefleniyor.
Kaynak: lojiport.com