Pegasus
Havayolları, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yer işletme hizmetlerini kendisi
sağlamaya başladı. Bu projeye 20 milyon euro yatırım yapan havayolu şirketi,
bin kişilik yeni istihdam yaratmış oldu.
Pegasus
Havayolları, ana üssü olan ve günde 400 sefere yakın operasyon düzenlediği
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yer işletme hizmetlerinin apron ve uçak
park alanı tarafında kalan bagaj yükleme ve boşaltma, terminal ile uçak arası
yolcuların transferi, uçak içi temizliği, de-iceing gibi diğer tüm bunlara
bağlı hizmetleri bugün doğrudan kendi personeliyle vermeye başladı. Şirket uzun
süredir terminal tarafındaki check-in, bagaj kabul, boarding gibi hizmetlerini
de kendisi veriyordu.
Genel
Müdür Mehmet Nane'nin katılımıyla dün Sabiha Gökçen Havalimanı'nın apronunda
bir basın toplantısı gerçekleştirildi. Basın mensuplarına yeni yatırımla ilgili
bir açıklama yapan Mehmet Nane, misafirlerinin memnuniyetini artırmak için
sürekli olarak çalışmalara devam ettiklerini ve iş süreçlerini
geliştirdiklerini söyledi. Uzun bir süredir yer hizmetlerinin terminal
kısmındaki servisleri kendi personeliyle verdiklerini ancak aprondaki
hizmetleri ayrı bir hizmet sağlayıcıdan tedarik ettiklerini kaydeden Nane,
"Yarın (Çarşamba) itibariyle 70 uçağımızın bütün yer hizmetlerini kendi
personelimiz ve ekipmanlarımız ile vermeye başlıyoruz" diye konuştu.
Bin
kişiye yeni istihdam
Nane,
"Misafirlerimiz kontuara geldiğinde bagajlarının alınmasından uçaklara
nakliyesine, uçaklara 'de-icing' denilen buzlanmayı engelleyici sıvılarla
yıkanmasından seyahatlerinin bitiminde bagajlarının verilmesine kadar geçen
sürenin tamamını artık Pegasus ailesinin üyeleri karşılayacak. Geçen sene
başladığımız bu proje kapsamında bin arkadaşımıza yeni istihdam sağladık.
Ayrıca bunun için 20 milyon euroluk ekipman yatırımı yaptık. Bu yapılan
yatırımla birlikte son teknoloji ürünlerini misafirlerimizle buluşturarak
onların yer hizmetleri açısından da Pegasus'un üstün kaliteli servislerine
ulaşmasını bu sayede seyahat deneyimlerinin daha etkin ve kalıcı anılarla
bizden ayrılmalarını hedefliyoruz" dedi.
'Barajın
banta geliş süresi kısaldı'
Nane,
kademeli geçiş için yapılan test süreciyle ilgili olarak şunları söyledi:
"Bagaj
çıkış süreleri dediğimiz bizim ölçümlediğimiz bir süreç var; ilk bagaj ve son
bagaj geliş. Kademeli geçişte ilk bagajın bantlara gelmesindeki sürece
baktığımızda yüzde 40'lara varan bir azalma yaşandı. Bagajlardaki hasar
oranları, bagajların zamanında teslim oranlarını ya da teslim edilememesi
oranlarında neredeyse sıfıra yakın oranlarla çalışmaya başladık. Yarın (bugün)
itibariyle de artık yer hizmetlerini tamamen Pegasus ailesi verecek. Bu sayede
misafirlerimize verdiğimiz değeri göstermiş olduk. Umarım misafirlerimiz bu
hizmetlerimizden seyahatleri süresince etkin bir şekilde faydalanır."
'Rötarların
çoğu bizden kaynaklanmıyor'
Basın
mensuplarının sorularını da yanıtlayan Mehmet Nane, Pegasus'un kendi yer
hizmeti servisini sağlamaya başlamasıyla rötarların azalıp azalmayacağıyla
ilgili bir soruya, "Biz rötarları çok detaylı analiz ediyoruz.
Baktığımızda bizim kendi şirket hatalarından ya da şirket gecikmelerinden
kaynaklı rötarların yüzde 2-3 arasında olduğunu görüyoruz. Rötarların yüzde
97'si ise bizden kaynaklanmayan sebeplerden yaşanıyor. Eğer yer hizmetlerinde
bu yüzde 2'lik, 3'lükten bir pay varsa tabi ki bunu azaltacağız. Ancak bizim
dışımızda kaynaklanan nedenlere mevcut ortamda yapabileceğimiz henüz yapacak
birşey yok" şeklinde yanıt verdi.
Sabiha
Gökçen Havalimanı'nı en fazla kullanan havayolu şirketi olarak yaşanan
rötarlardan en fazla etkilenen şirketin Pegasus olduğunu kaydeden Nane,
"Bu rötarları azaltmak için ilgili kamu kurumlarıyla ve kuruluşlarıyla çok
yakın çalışma içerisindeyiz. Onlar da buradaki aksaklıkları görüp gidermek
üzere firmalarla çok etkili çalışmalar yapıyor. İnşallah bunu en kısa zamanda
çözeceğiz" diye konuştu.
'3.
Havalimanı büyümemize ivme katar'
Büyüme
açısından sorunları olmadığı ve sektörün normal rakamlarının iki katı büyümeyi
hedeflediklerini belirten Genel Müdür Mehmet Nane, Pegasus'un 3. havalimanının
ilk etabının tamamlanmasının ardından yeni pistlerin açılmasıyla birlikte
oradaki gelişmelere göre hareket edeceklerini ancak henüz alınmış bir kararın
olmadığını söyledi. Nane, "3. Havalimanı büyümemize ciddi ivme katacak bir
nokta olabilir. Bu konu değerlendirme aşamasında ama henüz alınmış bir
kararımız yok" dedi.
Nane,
Rusya uçuşlarındaki son durumla ilgili bir soruya karşılık ise,
"Türkiye'ye gelen Rus yolcu sayısında ne kadar azalma varsa bizde de o
kadar azalma var. Sefer sayılarımızda henüz bir azalma yok. Ancak mevcut
uçaklarımızın doluluk oranlarında bir değişiklik var" şeklinde yanıt
verdi.
24
adet otobüs
Öte
yandan toplam 20 milyon euroya mal olan yatırım kapsamında 7,2 milyon euroya 24
adet otobüs tedarik edildi. Ayrıca uçak merdiveni, konveyör bantı, temizlik
jeneratörü, bagaj taşıma arabası, su ve foseptik ile ambulift olarak
adlandırılan 5 adet hasta nakil aracıyla 13 adet 'Push Back' olarak adlandırılan
uçak itme traktörü, 5 adet 'de-icing' adı verilen buz çözme aracı, 38 adet
akülü bagaj traktörü, 18 adet harici 'elektrik ünitesi', 2'şer adet air starter
ve air condition denilen 'motor kompresörü ve klima üniteleri satın alındı.
Tanıtım
toplantısında Pegasus Havayolları Yer İşletme ve Uçak İçi Hizmetlerden Sorumlu
Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Uğurluteğin ile Yer İşletme Direktörü Murat
Demirbilek de satın alınan ekipmanların teknolojisi, teknik özellikleriyle
ilgili birer sunum yaptı.
Kaynak:
dunya.com.tr