Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / "KONTEYNERİN İÇİNDEKİ KADAR NAVLUN ÖDÜYORUZ"

"KONTEYNERİN İÇİNDEKİ KADAR NAVLUN ÖDÜYORUZ"

02.06.2016Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, uzak coğrafyalara ihracat yapamama sorununun, devletin vermeyi planladığı navlun desteğiyle çözülebileceğini söyledi.

Türkiye mobilya sektörünün çatı kuruluşu olan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, giderek büyüyen mobilya ihracatında, ihracatçıları zorlayan en önemli konunun ‘navlun ücretleri’ olduğunu söyledi.

“Devlet navlun teşviki verirse ihracatımız bir anda iki katına çıkabilir”

Mobilya sektörünün yıllık hedeflediği ihracatını iki katına çıkartması için önündeki en büyük engelin navlun maliyetleri olduğunun altını çizen Doğan, “Özellikle uzak pazarlara gönderilen konteynerlerin içindeki ürün maliyeti ile konteynerin navlun maliyeti başa baş gelmekte ve ürün bedelini yükseltmektedir. Bu da fiyatlarımızın rekabetçi olmasını engellemektedir. Mobilya, havaleli bir ürün olduğu için çok yer kaplamakta. Eğer devlet navlun teşviki verirse ihracatımızı bir anda iki katına çıkartabilir ve birçok yeni pazara rahatlıkla mobilyalarımızı ihraç edebiliriz” dedi.

İhracatın artması için devletin navlun fiyatlandırması konusunda en kısa zamanda düzenleme yapması gerektiğini savunan Doğan, ABD başta olmak üzere uzak coğrafyalarla ticari ilişkilerin ancak bu şekilde rayına oturabileceğinin altını çizdi.

Doğan: Navlundan sonra sektörün en büyük sorunu nitelikli insan gücü

Navlundan sonra mobilya sektörünün en büyük sorununun nitelikli eleman bulamama olduğunu söyleyen Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan, “Sektörümüzün diğer sorunları, merdiven altı  üreticiler ve uzak coğrafyalara ulaşamamaktır. Uzak coğrafyalara ihracat yapamama sorunun da devletin vermesini umduğumuz navlun desteğiyle çözülebileceğini düşünüyoruz. Mobilya sektörünün ülkemize daha fazla fayda sağlaması için de yatırımların hız kesmeden devam etmesi gerekmektedir. Sürdürülebilir bir büyüme için bu şarttır.”

Kaynak: lojiport.com