Leicester
City lisanslı ürünlerinin global ihracatı, kulübün bugüne kadarki en başarılı
sezonunda iki kattan fazla arttı. DHL’in taşıdığı lisanslı ürünler en çok
Amerika’ya gönderilirken Japonya satışları 30, İtalya satışları 13 katına
çıktı.
İngiltere
Premier Lig’in bu yılki şampiyonu Leicester City Futbol Kulübü’nün (LCFC) Resmi
Lojistik Ortağı DHL idi. DHL, LCFC’nin en başarılı sezonu boyunca lisanslı
ürünlerini dünyaya taşıyarak kulübün heyecan verici global büyümesine destek
verdi. Lisanslı ürünlerin taşındığı ülkelerin sayısı sezon başına göre iki kattan
fazla artarak 66’ya ulaştı.
LCFC
lisanslı ürünlerini en çok satın alan ülkelerin başında Amerika geliyor. Burada
LCFC’ye olan ilgi iki kattan fazla artış gösterirken ikinci sırada yer alan
Avustralya’ya yapılan satışlar dört katına çıktı. Japonya’ya yapılan satışlar
30 kat artarak (%3290), İtalya’ya yapılan satışlarsa 13 katına (%1388) çıkarak
rekor kırdı.
Dünyanın
her yanından gelen olağanüstü taleple LCFC’nin 2015/16 formasının stokları Mart
ayında tükendi.
Takımın
İtalyan teknik direktörü Claudio Ranieri ve Japon oyuncusu Shinji Okazaki’nin
kendi ülkelerindeki taraftarlarından aldıkları destek sonucunda taleplerde
rekor yükselmeler yaşandı ama bu talepler buralarla sınırlı kalmadı. DHL,
lisanslı ürünleri, kulübün olağanüstü sezonunun başından bu yana Grönland,
Kuveyt ve Meksika gibi yepyeni noktalara ve LCFC’nin destek gördüğü diğer
ülkelere ihraç etti.
DHL
Express UK&I CEO’su Phil Couchman konuyla ilgili şöyle konuştu, “Leicester
City Futbol Kulübü’nün Premier Lig şampiyonluk kupasını kaldırışı spor
tarihinde muazzam bir andı. Ligin zirvesine giden yolculuklarında LCFC’ye
destek vererek, kulübün bulunduğu her yerde taraftarlarına erişebilmesini
sağlamak DHL için büyük bir onurdu. Hatta İngiltere’deki talebi karşılayabilmek
için, yeni sezonun formalarını Asya’dan hızla getirmek zorunda dahi kaldık!
LCFC ürünlerinin ihracatı artmaya devam ettikçe, global başarılarının devam
edeceğinden de eminim.”
“Takımın
sıkı çalışması ve adanmışlığının meyvelerini verdiğini görmek harikaydı,” diyen
Leicester City Futbol Kulübü Ticari Direktörü Ian Flanagan sözlerini şöyle
sürdürdü: “Sahadaki başarımız sayesinde, işlerimizde de başarıyı yakaladık.
DHL’in yenilikçi lojistik çözümlerine yaptığı yatırım, çok farklı ülkelerdeki
taraftarlarımızın artan lisanslı ürün talebini karşılayabilmemizi sağladı. DHL,
2012 yılından bu yana Kulüp için değerli bir ortak oldu. LCFC’nin global
düzeydeki tanınırlığı artmaya devam ettikçe önümüzdeki yıllarda da DHL ile
yakın çalışmalarımızı sürdürmek için sabırsızlanıyoruz. Ekibimizin dünya
çapında artan ününe paralel olarak taraftarlarımıza nerede olurlarsa olsunlar
ulaşmaya devam etmemiz çok önemli.
Kaynak:
lojiyol.com