Uluslararası
taşımacılık yapan, yabancı plakalı araçların, Türkiye’nin ihracat
taşımalarından aldığı pay yükselmeye devam ediyor. 2013 yılında yüzde 19, 2014
yılında yüzde 20 paya sahip olan yabancı plakalı araçlar 2015 yılında payını
yüzde 21’e çıkardı.
Batu
International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, bu kayıpların
küçük algılanmaması gerektiğini belirterek, her yıl yaklaşık 30-35 bin sefer
sayısı kaybı yaşandığına dikkat çekti. Türkiye lojistik firmalarının yabancı
plakalı araçlar ile rekabet edemez hale geldiğini ve yerli firmaların pazarda
yabancılaşmaya başladığını vurguladı.
Türkiye
lojistik sektörü, yabancı plakalı araçlar konusunda sıkıntılı. Türkiye’de
serbestçe dolaşabilen, ülkeye giriş çıkışlarda belge sıkıntısı yaşamayan yabancı
plakalı araçlar, her yıl daha fazla ihracat taşıması yaparken, yerli firmaların
payını azaltıyor.
Geçtiğimiz
yıl, Türkiye plakalı araçların ihraç taşımaları bir önceki yıla göre %1 artış
gösterebilirken, aynı dönemde yabancı plakalı araçların taşıma sayısında %5’lik
artış yaşandı.
Yılda
30-35 bin taşıma kaybı yaşanıyor!
Batu
International Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, bu kayıp
oranlarının küçük gibi görünmesine rağmen, yaklaşık 30-35 bin taşıma kaybı
anlamına geldiğini söyledi. Bu gidişatın yerli firmalarda maddi anlamda büyük
kayıplar yaratabildiğine dikkat çeken Taner Ankara, rekabetin neredeyse
imkansız olduğunu ifade etti.
Yabancı
plakalı araçların neredeyse hiçbir yaptırım ile karşılaşmadan Türkiye’den yük
alıp gidebildiğine dikkat çeken Taner Ankara, “Geçiş belgeleri, vize, kota gibi
maliyet arttırıcı etkenler, özellikle Avrupa ülkelerine yönelik taşımalarda
yerli firmaların rekabet gücünü azaltıyor” değerlendirmesinde bulundu.
Kaynak:
transmedya.com