DB
Schenker Arkas, denizyolunda FCL ve LCL ihracat & ithalat taşımalarının
yanı sıra müşteri odaklı butik çözümler sunuyor. DB Schenker Arkas İstanbul
Denizyolu Departman Müdürü Neslihan Kaya, “Müşterilerimizi memnun edebilmek
için ekip olarak yüreklerimizi ortaya koyarak çalışıyoruz. En büyük
ayrıcalığımızın bu ortak güçten geldiğine inanıyorum” diyor.
Denizyolu
taşımacılığında sunduğunuz hizmetler hakkında bilgi vererek, network ağınızdan
söz eder misiniz?
Deutche
Bahn AG’nin nakliye ve lojistik birimi DB Schenker ile Arkas Holding’in
güçlerinin birleşimiyle kurulan DB Schenker Arkas, Türkiye’de, İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Mersin ve
Gaziantep’te bulunan şubeleri, Denizli, Kayseri ve Konya’daki satış ofisleriyle
hizmet veren global bir lojistik şirketidir. Küresel gücünü ve yerel
kabiliyetlerini kullanarak müşterilerine hizmet veren DB Schenker Arkas,
denizyolunda forwarder kimliğiyle faaliyet göstermektedir. İstanbul Denizyolu Ekibi olarak, denizyolu
servisi olan dünyanın bütün limanlarına, müşteri ihtiyaçlarına özel tedarik
zinciri oluşturabilme ve proje geliştirebilme yeteneğine sahibiz.
Müşterilerimizin
FCL ve LCL ihracat &ithalat tüm yüklemelerini, global network ağımızın
güvenilirliği ve butik hizmet veren dinamik ekibimiz ile organize etmekteyiz.
Denizyolu taşımalarının tamamında DB Schenker global network ağını
kullanıyoruz. Bu sayede tüm dünyada kendi ofislerimiz ile hizmet vermenin
güvenilirliğini ve ayrıcalığını müşterilerimize sunmaktayız. İthalat ayağında
origin ofislerimizin armatörlerin yükleme limanı ofislerinden aldıkları
navlunlarla DB Schenker gücü ile hizmet sunuyoruz. İhracat ayağında da
armatörler ile geliştirmiş olduğumuz ilişkilerimiz ve işbirliğimiz sayesinde en
iyi servis veren hatlarla en uygun maliyetle müşterilerimizi memnun etmeye
çalışıyoruz. DB Schenker ofisleri olarak ‘Preferred Carrier System’ adı altında
global olarak belirli armatörler ile çalışmaktayız. Yapılan global kontratlar
ile birlikte belirli hatlarla hem navlun, hem yer garantisi sağlayarak pazarda
rekabet gücümüzü artırmaya çalışıyoruz. Denizyolunun yanı sıra karayolu,
havayolu, demiryolu, depolama, ulusal dağıtım ve sigorta servisleri ile tedarik
zincirinin her bir aşaması için bütüncül yaklaşımla paket çözümler ve
müşterilerimizin her birine özel alternatif yollar sunuyoruz.
Yerleşik
bulunan şubelerimiz ve bölgelerinin şartlarını bilen uzman ekiplerimiz
sayesinde müşterilerimize çok daha rahat ulaşmakta ve optimum hizmeti
sunmaktayız. Türkiye denizyolu ekiplerine destek veren ürün müdürlerimiz; hem
global ofislerimiz hem de armatörler arasında önemli bir köprü görevi görmekte
ve gücümüze güç katmaktadır. Şubeler bazında satış ekiplerimizin ve bölgeler
bazında hat geliştirme müdürlerimizin de destekleriyle satış-ürün birlikte
hareket ederek rekabetin had safhada olduğu pazarda güçlü adımlarla
ilerlemekteyiz.
En
önemli ilkemiz, çözüm odaklı yaklaşımlarla müşteri memnuniyeti sağlamaktır.
İstanbul’da sayısı yüzleri bulan forwarder bulunmakta, ayrıca armatörler de pek
çok müşteri ile direkt çalışmakta. Bu piyasa koşullarında farklılığı verdiğiniz
hizmet kalitesi ile sağlamak durumundasınız. Bu nedenle biz, müşterilerimizin
sağ kolu gibi hareket ederek, işleyişlerinde kolaylık sağlayabilecek her türlü
süreci önceden planlıyoruz.
STANDARTLARIN
DIŞINA ÇIKIYORUZ
Sektörlere
özel geliştirdiğiniz çözümler neler?
Dünyanın
konteyner limanı bulunan her yerinden her yerine kapıdan kapıya hizmet sunuyor;
her sektöre ve müşteriye özel çözümler üretmeye çalışıyoruz. Belirli sektörlere
hizmet vermek gibi bir odaklanmaya sahip değiliz, ancak DB Schenker Marble ve
DB Schenker Marineparts ürünlerimiz ile sektörlere özel çözümler de sunuyoruz.
Mermer, taş ve granit taşımalarında, yaptığımız DB Schenker Marble ürünü ile
verimli, güvenilir ve hızlı çözümler sunmayı amaçlıyoruz. Türkiye’de mermer
lojistiğinde lider konumundayız. DB Schenker Marineparts servisimiz, gemilere
dünya genelinde parça tedariki ve daha fazlasını sağlayan özel bir hizmet.
Ayrıca Proje Departmanımızla standart konteyner taşımacılığı dışında her türlü
taşmalı FR ve OT yüklemeleri ile açık yük taşımacılığı ve gemi kiralama
hizmetleri sunuyoruz. Kısacası standart denizyolu taşımacılığı dışında; Proje,
Marble ve Marineparts departmanlarımızda bulunan konusunda uzman ekiplerimiz
ile çok özel çözümler üretmekte ve ayrıcalıklı hizmetler sunmaktayız.
Denizyolu
taşımacılığı toplam iş hacminiz içinde nasıl bir pay alıyor? 2016’ya ilişkin hedeflerinizi
aktarır mısınız?
Toplam
iş hacmimiz içinde denizyolu taşımacılığı artan bir ivmeyle yerini
güçlendiriyor. İstanbul Denizyolu Ekibi olarak 2 yıl önce gerçekleştirdiğimiz
yeni yapılanmamız sonrası FCL ihracat, FCL ithalat, LCL ihracat ve LCL ithalat
birimleri olarak ayrışma ve uzmanlaşmaya gittik. Her birim şefleri, müşteri
temsilcileri ve dökümantasyon sorumluları ile ayrı bir bütçeye ve hedeflere
sahip. Her bir ekip üyesi; bireysel, birimsel ve departman olarak
sorumluluklarını ve hedeflerini net bir şekilde bilmekte ve tamamen ekip
çalışmasına dayalı bir sistemde başarıya odaklanarak çalışmaktadır.
Şeffaflık
ve bilgi paylaşımı bizim için olmazsa olmazlarımızın başında gelir. Her yıl
artan hacimlerimiz sayesinde hedeflerimize ulaşmanın mutluluğunu ekipçe
paylaşmaktayız. Ekonomik ve siyasi olarak çok zorlu bir yıl olan 2015’i üstün
bir başarı ile hedeflerimizin çok üzerinde bitirmenin gururunu yaşadık. 2016
yılı için son derece motive bir şekilde çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Başarıyı; müşteri odaklı hizmetler, ekip çalışması ve paylaşılan vizyonumuz ile
yakalıyoruz. 2016 yılı için en büyük hedefimiz; yakaladığımız büyümenin bir
adım üzerine çıkmaktır, yani yarışımız sadece kendimizle. Müşterilerimizi
memnun edebilmek, hacimlerimizi ve karlılığımızı artırmak için yoğun bir
şekilde çalışıyoruz. Ekip olarak yüreklerimizi ortaya koyarak çalışıyoruz. En
büyük ayrıcalığımızın bu ortak güçten geldiğine inanıyorum.
DB
SCHENKER ARKAS BİR OKUL GİBİ
Kısa,
orta ve uzun vadeli hedefleriniz ve yatırım planları neler?
İstanbul
Denizyolu Ekibi olarak her şirkette olduğu gibi kısa vadede önceliğimiz yıllık
hedefimizi tutturmaktır. Bunun dışında özellikle şirketimiz tarafında sağlanan
personel eğitimleri sayesinde çalışanlarımızın bireysel gelişimlerini de
destekliyoruz. Çünkü bizim için en önemli şey ekibimizin mutlu ve huzurlu bir
ortamda çalışıyor olmaları. Bunu sağlamanın ilk şartının “iletişim” olduğuna
inanıyoruz. Ayrıca herkesin bireysel gelişimini de insan kaynakları
departmanımız ile birlikte destekleyerek, kariyer planlamalarımızı da ekip
arkadaşlarımız ile birlikte yapıyoruz. Bireysel gelişimimiz, departman
gelişimini ve sonrasında da şirket gelişimi sağlıyor. Yurtdışında çeşitli
eğitim şansları da sunan şirketimiz, bir okul gibi çalışanlarının yetişmesine
büyük katkı sunuyor. Orta vadede hedefimiz çok daha donanımlı, kendisini her
gün yenileyen ve öğrenmeye devam eden, etkin ve mutlu çalışabilen ekip
arkadaşları ile daha büyük yeni başarılar elde etmektir.
Uzun
vadede şirketimizin başarısı için, gerek insan kaynağı, gerek eğitim, gerekse
teknoloji yatırımları eksiksiz olarak yapılmaktadır.
İstanbul
Denizyolu Ekibi olarak özellikle hem LCL hem de FCL servislerimizi geliştirmek
üzere pek çok Ar-Ge çalışmaları yapıyoruz. Pazarda değişiklik yaratabilecek
ihtiyaçları analiz edip, bu ihtiyaçlar doğrultusunda ürettiğimiz hizmetlerle
müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak hedefindeyiz.
Türkiye’de
denizyolu taşımacılığında en temel sorunlar neler? Çözüm önerilerinizi aktarır
mısınız?
Türkiye’de
denizyolu taşımacılığında lojistik şirketlerinin yaşadığı iki temel sıkıntı
olduğuna inanıyorum. Birincisi; sayısı yüzleri bulan irili ufaklı pek çok
forwarder olması sebebiyle pazarda bazen gerçeklere dayanmayan kıyasıya bir
haksız rekabetin oluşması. İkincisi ise; armatörlerin de direkt olarak
müşteriler ile çalışması nedeniyle hattın direkt kendisi ile de rekabet etmek
durumunda kalıyor olmamız. Piyasada gerçekten çok fazla forwarder var. Ancak
kaç tanesi güvenilir ve kaç tanesi armatörler ile güçlü işbirliğine sahip? Kaç
tanesi acente olarak kendi ofislerini kullanıyor? Bunlar tartışılır. Bu nedenle
forwarder seçerken şirketlerin çok dikkatli ve özenli olması gerektiğine
inanıyorum. Ki, bir sorun meydana geldiğinde karşılarında çözüm yolları üreten
üreten alternatifler sunabilen bir muhatap bulabilsinler. Armatörlerin direkt
olarak müşteriler ile çalışmaları da tabi ki kendi seçimleri. Ancak bir
forwarder ile çalıştığında armatör belki de onlarca yüzlerce müşteriyi
müşteriyi, tek bir forwarder sayesinde tek bir kaynaktan kazanmış olacaktır. Bu
bilinçle yaklaşılması hepimize fayda sağlayacaktır.
Kaynak:
lojistikhatti.com