Dünyanın
üçüncü büyük konteyner operatörü Marsilya Merkezli CMA CGM, APL markasıyla
sefer yapan Singapur merkezli Neptune Orient Lines (NOL)'un çoğunluk hisselerini
satın alarak bünyesine kattı.
Dünyanın
üçüncü büyük konteyner operatörü Marsilya Merkezli CMA CGM, Singapur
Borsası'nda kote olan Neptune Orient Lines (NOL)'un hisselerinin yüzde
91,28'ine denk gelen 2 milyar 376 milyon 715 bin 557 adet hisseyi satın
aldığını ve kalan hisselerin zorunlu alımını gerçekleştireceğini açıkladı.
CMA
CGM'den yapılan açıklamaya göre; Singapur Borsası'nda işlem gören NOL'un
hisselerinin yüzde 91'nin şirketlerinin mülkiyetine geçtiğini ve kalan azınlık
hisselerin ise zorunlu alım çerçevesinde, hisse başı 1,3 Singapur dolarından
satın alınacağını belirtti.
CMA
CGM, Neptune Orient Lines şirketi ile ilgili haziran ayından beri topladığı
hisse alımlarının nakdi değerinin 2 milyar 400 milyon dolara ulaştığı
kaydedildi.
APL
markasıyla, filosunda bulunan 90 gemi ile 50 ülkeye sefer yapan Neptune Orient
Lines şirketini bünyesine katan CMA CGM, bu büyük alımla birlikte dünya
konteyner marketindeki pazar payını yüzde 11,5'e yükseltti.
YILDIRIM
HOLDİNG, CMA CGM'DE 3 KİŞİYLE TEMSİL EDİLİYOR
CMA
CGM Group hisselerinin yüzde 20'sini 2010 yılının sonunda 500 milyon dolara
satın alan ve 2015 yılında yüzde 4 hisseyi 100 milyon dolara bünyesine katan
İstanbul merkezli Yıldırım Holding, CMA CGM Group'daki toplam hissesini yüzde
24'e çıkarmıştı.
Filosunda
2 milyon 450 bin 500 konteyner kapasiteli 563 gemiyi kontrol eden CMA CGM
Group, 16 milyar dolarlık bir varlığa ulaştı. (time charter gemiler
değerlendirme dışındadır) Yıldırım Holding'in, son 5 senede CMA CGM Group'a
yaptığı 600 milyon dolarlık yatırım, bugün 4 milyar dolarlık piyasa değerine
aştı.
Yıldırım
Holding, CMA CGM Group'un 13 kişilik yönetim kurulunda 3 kişiyle temsil
ediliyor
YILDIRIM
HOLDİNG, CMA CGM GROUP'UN BÜYÜMESİNİ SAĞLADI
CMA
CGM Group'un ilk temelleri 1978 yılında Lübnanlı işadamı Jacques Saade
tarafından atıldı. Compagnie Maritime d'Affretement (CMA) ismiyle kurulan
şirket, CMA BEYRUT isimli gemiyle Lazkiye-Marsilya-Livorno arasında taşımacılık
yapmaya başladı.
1996
yılında Fransız devlet şirketi Compaqnie Generale Maritime (CGM) satın alan
Jacques Saade, Şirketin küresel bir oyuncu haline gelmesini sağlayarak 1999
yılında şirketin ismini CMA CGM olarak değiştirdi.
2010
yılının Kasım ayında CMA CGM'nin yüzde 20 hissesi 500 milyon dolara İstanbul
merkezli Yıldırım Holding'e satıldı. Bu yatırım CMA CGM için dönüm noktası
oldu. Global krizin üst düzeyde seyrettiği dönemde yeni inşa gemi siparişleri
veren şirket, büyüme trendini yakaladı.
2012
yılında dünyanın en büyük gemisi olan ve 16 bin TEU taşıma kapasitesine sahip
CMA CGM MARCO POLO isimli konteyner gemisini filosuna katan şirket, Kuzey Asya'yı
Avrupa'ya bağlayan Fransa-Asya hattında seferlere başladı. 2012 yıl CMA CGM'in
büyüme ve şekil değiştirme dönemini denk geldi. Finansal raporların olumlu
gelmesiyle birlikte, Fransız kamu yatırım fonu FSI'nin (Fonds Strategique
d'Investissement) CMA CGM'deki hisselerini satın aldı.
2013
yılında 16 bin TEU kapasiteli CMA CGM ALEXANDER VON HUMBOLT ve CMA CGM JULES
VERNE teslim alan şirket Asya-Avrupa
Akdeniz-Pasifik ve ABD hattında, China
Shipping Container Lines (CSCL) ve United Arab Shipping Company (UASC) ile
işbirliği anlaşması yaptı.
2014'ün
son çeyreği ve 2015'in ilk çeyreğinde CMA CGM BOUGAINVILLE, CMA CGM VASCO DE
GAMA, CMA CGM GEORG FORSTER, CMA CGM KERGUELEN, CMA CGM ve ZHENG HE, isimli 18
bin TEU taşıma kapasiteli gemileri teslim aldı. Ayrıca 9 bin 400 TEu taşıma
kapasitesine sahip 14 yeni gemi siparişi verdi.
Global
krizi lehine çeviren CMA CGM, 2015 yılının sonunda 18 bin 400 TEU taşıma
kapasitesine sahip CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN'i filosuna kattı.
Avrupa,
ABD ve Uzakdoğu'da 14 terminal işleten CMA CGM Grubu'nun 10 ülkede ise 12 liman
yatırım bulunuyor. Diğer taraftan CMA CGM Group iştirakleri arasında APL, ANL,
CNC, OPDR, MacAndrews, USL LINES ve COMANAV isimli şirketleri bünyesinde
barındırıyor.
Kaynak:
lojiport.com