Avrupa
yakıt kartı pazarı, işin zorluğu ve ödeme vadelerine uyulmaması nedeniyle
akaryakıt şirketleri için cazibesini yitirmeye başladı. Akaryakıt şirketlerinin
zaman içerisinde yakıt kartı işinden çekilerek, ana işlerine odaklanacakları
belirtiliyor.
Avrupa
yakıt kartı pazarı, büyük akaryakıt şirketleri için gerek işin zorluğu gerekse
de ödeme vadelerine uyulmaması nedeniyle cazibesini yitirmeye başladı. Yakıt
kartı iş kolunun akaryakıt tedarikçileri için çok küçük bir ciro oluşturduğunu
belirten DKV Euro Service Türkiye Satış Müdürü Deniz Çokcoş Sezer, “Bu iş
akaryakıt firmaları için küçük hacimli olduğu kadar, oldukça da zahmetli. Yakıt
kartı ile müşterilerinize akaryakıt alımı dışında vergi iadesi, otoyol
ödemeleri, nakit para gönderimi ve yol yardımı gibi ek hizmetleri de
veriyorsunuz. Bu iş kalemleri hem zaman alan hem de büyük bir organizasyona
ihtiyaç duyan işler. Bunlara ek olarak ödemelerde de gecikmeler yaşanınca yakıt
kartı piyasası akaryakıt şirketleri için tüm cazibesini yitirdi” dedi.
Uzun
vadeler akaryakıt kartı firmalarını zorluyor Türkiye’de ödeme vadelerinin
giderek uzadığına dikkat çeken Deniz Çokcoş Sezer, “Avrupa’da bu süre 7 ile 21
veya en fazla 30 gün. Türkiye’de ise bu süre 60 güne kadar çıkmış durumda.
Yaşanan gecikmelerle bu süre daha da uzayabiliyor. Avrupa firmaları bu vadelere
bir noktaya kadar hoşgörü gösteriyor. Vade uzatımı sonunda ya yakıt kartınız
bloke ediliyor, ya da sizden ek teminatlar isteniyor” dedi. Akaryakıt
şirketlerinin düşük kârlılık ve tahsilat zorlukları nedeniyle yakıt kartı
işlerini küçültme yoluna gittiklerini belirten Deniz Çokcoş Sezer, “Akaryakıt
şirketlerinin işi petrol çıkarmak, işlemek, satmak ve dağıtmak. Yakıt kartı işi
ana faaliyet alanları ile kıyaslandığında çok küçük bir orana sahip. Doğal
olarak bu iş için o kadar emek ve zaman harcamak istemiyorlar. Zaman içinde bu
firmaların yakıt kartı işinden çekilerek, ana işlerine odaklanacaklarını
düşünüyorum” dedi. Avrupa ve Rusya’da 60 bin kabul noktası var DKV olarak 41
Avrupa ülkesi ve Rusya’da yaklaşık 60 bin kabul noktası ile otoyol ve akaryakıt
kartları pazarında hizmet verdiklerini söyleyen Deniz Çokcoş Sezer, “Firmalar
akaryakıt ve otoyol ödemelerine ek olarak araçlarının bakım ve onarım
masraflarının, gümrük ve ceza ödemelerinin tek bir kartla yapılmasını ve
merkezi olarak yönetilmesini istiyorlar. DKV olarak sunduğumuz hizmetlerle
gümrük ve otoyollardaki operasyonel işlem yükünü müşterilerimizin üzerinden
kendi üzerimize alıyoruz. Yollarda ödemelerin DKV Card ile yapılması nakliye
firmalarına büyük avantajlar sağlıyor. Hem iş akış süreçleri kolaylaşıyor, hem
de nakit akışlarında rahatlama sağlıyor” dedi.
Kaynak:
transmedya.com