Osmaniye'nin
Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesini bağlayacak "Demiryolu çift
tüp geçit projesi"nde tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle
çalışmalar hız kazandı.
Osmaniye'nin
Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve her biri 10 bin 200
metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak
projede çalışmalar tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle hızlandı.
Türkiye
Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yaptırılan
Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı Bahçe-Nurdağ Varyantı ve Demiryolu
Tünel Geçişi Projesi tamamlandığında mevcut demiryolu 17 kilometre kısalacak.
Yüklenici
firmanın şantiye şefi Hasan Çatlakkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her
birinin uzunluğu 10 bin 400 metre ve 8 metre çapındaki tünellerden 1'incisinde
590, 2'ncisinde ise 560 metre ilerleme sağlandığını söyledi.
Şubat
ayında faaliyete giren tünel kazma makinesinin çalışmaya başlamasıyla
tünellerde ilerlemenin hızlanacağını ve toplam 20 bin 400 metre tünel
kazılacağını belirten Çatlakkaya, "Tünel kazma makinesi 1. tünelde kazılan
alanların tamamına sekment döşeme işini tamamlayarak kazma çalışmalarına
başladı. Makinenin özelliği gereği hem kazı yapıyor hem de kazılan yüzeye sekment
betonlarını döşüyor. 560 metresi klasik yöntemle kazılan 2. tünelde ise 7,5
metre sekment döşeme işi tamamlandı. Tünel kazma makinesiyle günde ortalama 10
metre ilerleme sağlamayı planlıyoruz." diye konuştu.
Türkiye'nin
en zorlu geçitlerinden
Bahçe
ile Nurdağı ilçeleri arasındaki bölgenin coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye’nin
en zorlu kesimleri arasında yer aldığını aktaran Çatlakkaya, "Tünel
tamamlandığında Çukurova ile Güneydoğu Anadolu Bölgesini birbirine bağlayacak.
Bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor, yerleşim
ve sanayi tesisleri iç içe bulunuyor. Doğu Anadolu fay zonu da buradan geçiyor.
Bu şartları göz önüne alındığında güzergahın oldukça zorlu olduğunu görüyoruz"
ifadelerini kullandı.
Toplam
193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projenin 2018 Aralık ayında
tamamlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği tünel inşaatında
20'si teknik personel 200 işçi çalışıyor.
Kaynak:
www.dunya.com