UPS, 2016 yılı ikinci çeyrek
seyreltilmiş hisse başına kazancını, geçen senenin aynı dönemine kıyasla yüzde
6’lık bir artışla, 1.43 dolar olarak açıkladı. Uluslararası faaliyet marjı da
iki haneli büyümenin yaşandığı altıncı ardışık çeyreği temsilen yüzde 11
artarak 613 milyon dolara ulaştı.
Geçen yıl aynı çeyrekteki toplam
gelir yüzde 3.8’lik bir artışla 14.6 milyar dolar olarak açıklanmıştı. Gelir
büyümesi yakıt ek ücretleri ve döviz kuru oranlarındaki değişiklikler nedeniyle
azaldı. Döviz kurundan bağımsız hesaplandığında gelirin yüzde 4 arttığı
görüldü. Düşük yakıt ek ücretleri gelir büyümesini yaklaşık 120 baz puan
azalttı.
UPS Yönetim Kurulu Başkan ve CEO’su
David Abney “Küresel ağımızı genişletmek için yatırım yapıyor, yeni
teknolojileri uyguluyor ve yüksek büyüme gösteren pazarlarda yeni gelirler elde
ediyoruz” şeklinde konuştu ve ekledi: “İşimizdeki bu çeşitli stratejik
yatırımlar yine bu çeyrekte de müşterilerimiz ve paydaşlarımız için güçlü
değerler yarattı. ”
Nakit Akışı
30 Haziran’da sona eren altı aylık
dönemde UPS, 1 milyar dolar tutarındaki sermaye harcamalarından sonra,
operasyonlarından 4.7 milyar dolar tutarında nakit ve serbest nakit akışında
ise 3.7 milyar dolar elde etti. Şirket, 2015 yılının aynı çeyreğine göre hisse
başına %6.8’lik bir artışla yaklaşık 1.3 milyar dolar bedelinde kâr payı ödedi.
Ayrıca UPS 13.3 milyon adet hisseyi 1.3 milyar dolara yakın bir fiyatla yeniden
satın aldı.
ABD Yurt içi Paket Gönderimi
ABD Yurt İçi faaliyet kârı 1.2
milyar dolarıa ulaştı ve marj 10 baz puan artarak %13.7 oldu. Verimlilik
gelişmelerinin teknoloji tarafından desteklenmesi ve buna düşük yakıt
maliyetlerinin de eklenmesiyle, 2015 yılı aynı çeyreğine oranla birim başına
maliyet %0.2 azaldı.
2015 yılının ikinci çeyreğinde
toplam gelir %2.4 artarak 9 milyar dolarıa ulaştı. Ertesi Gün Hava Kargosunda
%5.6 ve karayolu hizmetlerinde %2.4’lük artışla, ortalama günlük paket hacmi
%2.5 arttı. İşletmeden tüketiciye olan teslimatlardaki (B2C) güçlü büyüme
eğilimi bu çeyrekte de devam ederek işletme teslimatlarının büyümesini 1’e 5
olarak geride bıraktı.
Paket başına gelir, geçen yılın aynı
dönemine göre daha sabitti. Yakıt ek ücret oranları getiri büyümesini 100 baz
puandan fazla azalttı. Baz oranlardaki büyüme ürün ve müşteri karmasındaki
değişiklikleri dengeledi.
Uluslararası Paket Gönderimi
Uluslararası faaliyet kârı %11’den
fazla artarak 613 milyon dolara ulaştı ve ikinci çeyrek rekoru kırdı. Tüm
ürünlerdeki hacim artışı, disiplinli fiyatlandırma ve ulaştırma ağındaki
verimlilik kazanımı kârlılıktaki bu artışa katkıda bulundu.
Gelir bir önceki yıla oranla %1.1
yukarıdaydı ama para birimi 40 baz puan geride kaldı. Düşük yakıt ek ücretleri
gelir büyümesini yaklaşık 170 baz puan azalttı. Avrupa ve Asya’daki artış
ABD’deki düşüşü dengeleyince Günlük İhracat paketlerinde %3.9 artış yaşandı.
Doların gücünden faydalanmak isteyen müşteriler UPS ağını kullanınca,
Avrupa’dan ABD yönündeki ticaret hattında iki haneli bir hızla artış yaşandı.
İhracat gönderileri tüm ürün kategorilerinde arttı ve premium ürünler premium
olmayan ürünleri geride bıraktı.
Paket başına gelir %1.9 düştü ve
döviz kuru oranları göz ardı edilerek yapılan hesaplamalarda paket başına
gelirin %1.4 azaldığı görüldü. Düşük yakıt ek ücret oranları paket başına gelir
büyümesini 140 baz puan civarında azalttı. Baz oran gelişmeleri ticaret hattı
ve müşteri karmasındaki değişiklikleri dengeledi.
Tedarik Zinciri ve Nakliye
Tedarik Zinciri ve Nakliye geliri
%13'ten fazla artarak 2.5 milyar dolara ulaştı. Bunun temel nedeni geçen yılın
üçüncü çeyreğinde Coyote Logistics şirketinin satın alınmasının sonucuydu.
Havayolu Kargo Taşımacılığı ve LTL
pazarlarındaki zayıf pazar koşulları önemli bir büyümenin önüne
geçti.
Forwarding birimi, gelir kalitesi ve
işletme gideri kesintileri sayesinde faaliyet marjlarını genişletti. Düşük
varlıklı, LTL brokeraj ise süregelen hassas pazara rağmen iyi bir performans
sergiliyor.
Dağıtım birimi Sağlık Hizmetleri,
Uzay ve Otomotiv sektörlerinde güçlü bir gelir büyümesi yaşadı. Çeyrek
esnasında, Sağlık Hizmetleri, sözleşmeli lojistik hizmetlerimiz arasında en
yüksek gelirli sanayi sektörü oldu. Faaliyet kârı arttı ve faaliyet marjı bir
önceki yıl dönemine göre büyüdü.
Elli kg. başına UPS Freight LTL
geliri geçen yılın aynı dönemine göre %2.9 arttı. Toplam tonaj ise mevcut pazar
koşulları karşısında mücadele etmeye devam ediyor. İş birimi de disiplinli
gelir yönetimi ve kârlı ticaret hatlarına odaklanmayı sürdürüyor.
UPS Mali İşler Müdürü Richard Peretz
“Makro ekonomide süregelen belirsizliğe rağmen UPS ikinci çeyrekte güçlü
sonuçlar ortaya koydu” dedi ve ekledi: “Entegre edilmiş ağımızdaki teknoloji ve
verimlilik yatırımları sağlam sonuçlar veriyor. 2016 tam yılına ilişkin
seyreltilmiş hisse başına kazancı hedef aralığının 5.70 dolardan 5.90 dolara
çıktığını yeniden onaylıyoruz.”
Kaynak: transmedya.com