Çin’den
Türkiye ve Avrupa yönlü gelen konteyner trenleri yeni güzergahı kullanmaya
başladılar.
Çin-Kazakistan
arası artan demiryolu trafiği, mevcut iki sınır geçişinin farklı yük tiplerinde
uzmanlaşmasını zorluyor.
Bugüne
kadar her türlü demiryolu trafiğinde yoğun olarak kullanılan Dostyk-Alashankou
sınır geçişi, artık öncelikli olarak dökme yükler ve gabari dışı taşımalarda
kullanılacak.
Çin-Kazakistan
sınır geçişleri
Daha
güneyde yer alan ve 2012’de hizmete giren Altynkol-Khorgos geçişi ise konteyner
trenlerinin yeni uğrağı olacak. Altynkol-Khorgos sınır geçişi, özellikle güneye
yönelen (Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran, İran üzerinden Türkiye)
trenler için yolu kısaltıyor. Bu sınır geçişi, Türk müşterilerin yoğun olarak
kullandığı Almaty treninin varış noktasına da çok yakın.
Altynkol’den
geçen ilk Türkiye yönlü tren de hafta başında geçti. Ray aralığının değiştiği
Altynkol’de konteynerler Çin vagonlarından Kazak vagonlarına yükleniyor. Tüm bu
aktarma ve gümrük işlemleri, 3 saat 10 dakika gibi rekor bir sürede tamamlandı.
Geçtiğimiz
sene 22 trenin geçtiği sınırdan, bu senenin ilk 7 ayında 51 konteyner treni
geçtiği belirtiliyor.
Kaynak:
railturkey.org