Hava
seyrüseferi (hava araçları uçuş kontrolü) alanında Avrupa''nın 6. büyük
ekonomisine sahip olan Türkiye''nin, bu alandaki gelirleri, geçen yıl 1 milyar
132 milyon lira ile rekor seviyeye ulaştı.
Hava
seyrüseferi (hava araçları uçuş kontrolü) alanında Avrupa''nın 6. büyük
ekonomisine sahip olan Türkiye''nin, bu alandaki gelirleri, geçen yıl 1 milyar
132 milyon lira ile rekor seviyeye ulaştı. Bu rakamın, 2021''de 3,3 milyar
liraya yükselmesi öngörüldü. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel
Müdürlüğünce hazırlanan 2015 yılı Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlayıcısı Yıllık
Raporu''nda, teknolojinin hızla geliştiği günümüzde hava trafiğinin en üst
düzeyde emniyetli şekilde idare edilmesinin her geçen gün daha da önem kazandığı
belirtildi.
Yüksek
ivmeli trafik artışını geçen yıl da sürdüren Türkiye''nin, Avrupa’da hava
trafiğine en fazla katkı sağlayan ülke olduğu vurgulanan raporda, 2015''te Türk
hava sahasında 1 milyon 800 binden fazla hava trafiğine hizmet verildiği
kaydedildi.
Türkiye''nin,
hava seyrüseferine yönelik gerek ulusal gerekse uluslararası bazda iş birliği
çalışmalarını aktif olarak yürüttüğü ifade edilen raporda, Türkiye''nin hava
seyrüsefer alanında Avrupa’nın en büyük 6. ekonomisine sahip olduğuna işaret
edildi.
DHMİ’nin
gerek altyapı gerekse üstyapıya yönelik yeni yatırımlar yapmaya devam ettiğine
dikkati çekilen raporda, 2015''te hava seyrüseferine ilişkin milli maliyetlere
bağlı ülke gelirlerinin 1 milyar 132 milyon lira ile rekor seviyeye yükseldiği
bildirildi. Hava seyrüsefer hizmetlerinden alınan ücretlerden elde edilen bu
mali kaynağın EUROCONTROL’den tahsil edilerek, ülke ekonomisine
kazandırıldığına yer verilen raporda, 5 yıllık program kapsamında 2021
hedefinin 3 milyar 263 milyon liralık hava seyrüsefer ekonomisi olarak
öngörüldüğü ifade edildi.
Raporda,
DHMİ''nin, 2003''ten bu yana emniyet yönetim sistemini, 2005''ten bu yana da hava
seyrüsefer hizmetlerinde kalite yönetim sistemini uyguladığı, çevre dostu
hizmet anlayışının öncelikleri arasında yer aldığına işaret edilerek, şu
değerlendirmede bulunuldu:
"2015
yılında trafikteki bu olağanüstü artışa rağmen ülkemiz, havacılık camiasında
hizmet kalitesinden asla ödün vermeyerek, herhangi bir kısıtlama ya da
regülasyon uygulamamış, aksine, artan iş yüküne rağmen hizmet kalitesini en üst
seviyede tutarak hava trafik kontrol hizmetlerini sürdürmüştür. Atatürk
Havalimanı’nın kapasitesinin artırılmasına yönelik projeler ve çalışmalar
sürdürülürken, dünyanın en büyük havalimanı unvanına sahip olacak İstanbul Yeni
Havalimanı 2018''de işletime geçecek ve 150 milyon yolcuya hizmet
sunulacak."
Kaynak.
ulasimonline.com