Bugüne
kadar maksimum 1300 tonun blok tren olarak taşındığı Türkiye demiryollarında
artık 1600 tonluk trenler dolaşıyor.
Özel
sektörle yoğun rekabete hazırlanan TCDD Taşımacılık AŞ, verimlilik ve karlılığa
katkıda bulunacak önemli bir adıma imza attı. Bu yıla kadar en fazla 1300 brüt
tona kadar trenlerin kabul edildiği Türkiye’ye, bu ay başından itibaren Kapıkule-Halkalı
arasında 1600 tonluk trenler kabul edilmeye başlandı.
Demiryolunda
rekabetçi maliyetlerin yakalanmasında büyük önem taşıyan bu gelişmenin ilk
adımı, 6 Ağustos’ta Kapıkule’ye varış yapan Metrans konteyner treni ile atıldı.
18 vagon/40 konteynerden oluşan ve 7 Ağustos sabahı erken saatlerde başarıyla
Halkalı’ya ulaşan trenin ardından, Metrans, Türkiye-Avrupa arası çalışan tüm
trenlerini 1600 ton getirmeye başladı.
Türkiye
ile Avrupa arasında haftada karşılıklı 5-6 tren çalıştıran Metrans’ın Türkiye
ile birlikte Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan ile 1600 tonluk trenler için
özel anlaşma yaptığı belirtiliyor.
1600
tonluk trenlerin yurt çapında yaygınlaşabilmesi için, uygun lokomotifin yanı
sıra, demiryollarındaki eğimlerin belirli bir seviyenin altında olması veya
trenin arkadan bir başka lokomotif ile desteklenmesi gerekiyor.
Kaynak:
railturkey.org