Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "1915 Çanakkale Köprüsü'nün
süreçlerini başlattık, bu sene içinde ihaleye çıkacağız ve 18 Mart 2017’de ilk
kazmayı vuracağız" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada,
352 kilometre uzunluğunda olması planlanan
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu'nun, ilk etapta
Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak
olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını bildirdi.
1915
Çanakkale Boğaz Köprüsü’nü de içinde barındıran projenin Marmara Otoyol
Ringi’nin son halkası olacağını belirten Arslan, şöyle konuştu:
"Uluslararası
ana ulaşım koridorlarının üzerinde yer alan Türkiye, bölgesel ve kıtalararası
ticarette bir köprü konumunda. Ülkemizin bu konumunu kullanabilmesi amacıyla
İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu projeleri ile Marmara
Denizi'ni otoyollarla çeviriyoruz. Yaptığımız plana göre,
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu, Kınalı tarafından TEM'e,
Balıkesir'in batısından ise Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'na bağlanacak."
"Bölge
ekonomisini büyütecek"
Arslan,
otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra toplam 31 adet
viyadük, 5 adet tünel, 30 adet köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü
yapacaklarını ifade etti.
1915
Çanakkale Köprüsü'nün yapımına büyük önem verdiklerini vurgulayan Arslan,
"1915 Çanakkale Köprüsü'nün süreçlerini başlattık, bu sene içinde ihaleye
çıkacağız ve 18 Mart 2017’de ilk kazmayı vuracağız. Köprünün tek fonksiyonu
sadece Gelibolu'dan Lapseki'ye geçiş sağlamak değil. O köprü, Avrupa'dan gelen,
Ege'ye ve Batı Akdeniz'e inecek yük hareketinin İstanbul'a girmeden hemen
inebilmesini, seyahat süresinin çok kısalmasını sağlayacak." diye konuştu.
Köprünün,
bölgedeki vatandaşların yaşam standardını da yükselteceğini belirten Arslan,
bölgedeki ticaret ve ekonominin büyümesine de katkı sağlayacağını kaydetti.
Arslan, "İşte bu öneminden dolayı bir an önce bu projeyi başlatmak
istiyoruz." dedi.
"1915
Çanakkale Köprüsü Gelibolu-Lapseki arasında yapılacak"
Arslan,
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu'nun ilk etabı olan
Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak
olan yaklaşık 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını yineleyerek,
şunları kaydetti:
"Projenin
en zorlu ayağı olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili güzergahın üzerinde
çalıştık ve bu çalışmaları da tamamladık. Köprü, Gelibolu ile Lapseki arasında
yapılacak. 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün de dahil olduğu otoyolu, YİD
modeliyle yapmak için Yüksek Planlama Kurulu kararı alındı. İhale çalışmalarına
başladık ve bu ay sonuna kadar ihale ilanına çıkacağız. 2017 yılı Ocak ayında
ise teklifleri alacağız. Otoyolun tamamının yapım süresini 5 yıl olarak
planlıyoruz. Projenin kalbi olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımını da 18 Mart
2017'de başlatmayı hedefliyoruz."
Kaynak:
ulasimonline.com