Batu
International Logistics’in toplam taşımalarının %25'ini ADR'li yükler oluşturuyor.
2015’te tehlikeli madde taşımacılığı alanında, ciro ve yapılan operasyon
bazında ’lik bir büyüme yakaladıklarını belirten Batu International Logistics
Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara,
“ADR’li araç sayımızı artırarak tehlike madde taşımacılığındaki payımızı
artırmak önceliklerimiz arasında” diyor.
Tehlikeli
ve kimyevi madde taşımacılığına uygun güçlü bir araç filosuna sahip olan Batu
International Logistics, bu alandaki hizmetlerini ADR kurallarına ve mevzuatına
uygun olarak sürdürüyor. Yaklaşık 200 adet araçla tehlikeli ve kimyevi madde
sektörüne hizmet sunduklarını belirten Batu International Logistics Yönetim
Kurulu Başkanı Taner Ankara, “20’ISOTANK konteynerler ile müşterilerimizin
talep ve ihtiyaçlarına hitap edecek şekilde çözümler yaratıyoruz. Bunun dışında
45’HCPW konteynerlerimiz ile Avrupa’ya gidiş ve gelişlerde kapıdan kapıya 8-9
günlük servisler ile hem daha uygun maliyetler hem de karayoluna göre daha
çevreci çözümler sunuyoruz” diyor. Yaptıkları taşımaların %25'ini, Tehlikeli
Maddelerin Karayolunda Uluslararası Taşınması ile ilgili Avrupa Anlaşması
(Agreement Concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road)
olan ADR'li yüklerin oluşturduğunu vurgulayan Ankara, bu pazarda paylarını
artırmaya devam edeceklerinin altını çiziyor.
Tehlikeli
ve kimyevi madde sektörüne ne tür hizmetler sunuyorsunuz?
Batu
International Logistics olarak, tehlikeli ve kimyevi maddelerin taşınması
konusunda pazarda önemli bir pazar payına sahibiz. Taşıma yapılan
araçlarımızdan, depolama alanlarımıza kadar her alanda uzman kadro ile hizmet
veriyoruz. Çalışmalarımızı ADR kurallarına ve mevzuata uygun olarak
sürdürüyoruz. Yaklaşık 200 aracımız bu alanda hizmet veriyor. Tank konteyner ve
flexitanklar ile hizmet sunuyoruz.
AVRUPA’YA
8-9 GÜNDE TESLİMAT
Riskleri
nasıl minimize ediyorsunuz? Müşterilerinize ne tür avantajlar sunuyorsunuz?
Özellikle
kimyasal ve tehlikeli ürünlerin taşınması konusunda mutlaka sıfır tolerans
uygulanması gerektiğine inanıyoruz. Bu bağlamda araçlarımızın ADR şartlarına
uygun olmasına özen gösteriyoruz. Aynı zamanda tüm sürücülerimiz tehlikeli
madde taşımacılığının gerektirdiği eğitim ve sertifikaları edinmişlerdir.
Yanıcı ve yanıcı olmayan kimyasalların büyük bir çoğunluğunda uygun alternatif
taşıma rotaları ile müşterilerimize taleplerine uygun rekabetçi çözümler
sunuyoruz. 20’ISOTANK konteynerler ile müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarına
hitap edecek şekilde çözümler yaratıyoruz. Bunun dışında 45’HCPW
konteynerlerimiz ile Avrupa’ya gidiş ve gelişlerde kapıdan kapıya 8-9 günlük
servisler ile hem daha uygun maliyetler hem de karayoluna göre daha çevreci
çözümler sunuyoruz.
Tehlikeli
ve kimyevi madde taşımacılığında hangi bölgelere ulaşıyorsunuz?
Tank
konteynerle ile Avrupa, Uzakdoğu, Ortadoğu, Güney ve Orta Amerika ve Afrika
kıtalarında yoğun olarak yüklemeler yapıyoruz. Ayrıca Türkiye ayağı olmayan
yüklemelerde de müşterilerimize alternatifler ile birlikte çözümler üretmeye
devam ediyoruz. Karayolu, denizyolu ve intermodal taşımacılık alanında ise
Avrupa’da çözümler sunuyoruz. Genelde yağ, latex ve solvent bazlı ürünler
taşıyoruz.
Bu
alanda geçen yıl ne kadarlık bir büyüme yakaladınız? 2016 yılına ilişkin
hedefleriniz neler?
Geçtiğimiz
yıl tehlikeli madde taşımacılığı alanında, ciro ve yapılan operasyon bazında
’lik bir büyüme gerçekleştirdik. 2016 yılına ilişkin hedeflerimiz arasında;
yurtdışı pazarlarımızda mevcudiyetimizi artırarak devam etmek, yurtiçinde ise
şubeleşme ve mikro dağıtım alanında yatırımlar yapmak yer alıyor. Ayrıca bu yıl
Türki Cumhuriyetlere yaptığımız taşımaları da artırmayı hedefliyoruz.
ADR’Lİ
ARAÇ SAYISINI ARTTIRACAK
Batu
International Logistics önümüzdeki süreçte bu pazarda kendini nasıl
konumlandıracak?
Sektörde
her geçen gün güzel gelişmeler oluyor ve hızlı bir büyüme devam ediyor. Ancak
global seviyede maalesef henüz Çin, Hindistan gibi ülkelerle rekabet edecek
seviyede değiliz. Üretimin artması ve ihracatçı firmaların teşvik edilmesi ile
birlikte daha iyi seviyelere ulaşacağımızı düşünüyoruz. Batu International
Logistics olarak ADR’li araç sayımızı artırarak tehlike madde taşımacılığındaki
payımızı artırmak önceliklerimiz arasında olacaktır.
YATIRIMDA
‘YEŞİLİ’ İLK SIRAYA KOYDU
Batu
International Logistics, yeşil lojistik alanında adımlarını hızlandırmaya devam
ediyor. Gerçekleştirdikleri tüm yatırımları çevreci ilkeler doğrultusunda
planladıklarını ve hayata geçirdiklerini altını çizen Batu International
Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, “Her ne kadar tüm taşıma
modlarında hizmet veriyor olsak da ağırlığımız karayolu taşımacılığı. O yüzden
öncelikle kullanılan araçlarımızın çevreci olmasına özen gösteriyoruz.
Türkiye’nin en genç filolarından birisine sahip olmamız da bu yüzdendir. Yeni,
çevreye duyarlı araçlar seçiyoruz. Filomuz Euro5 ve Euro6 sistemli araçlardan
oluşuyor. Aynı zamanda forwarder hizmeti de verdiğimiz için, dışarıdan
aldığımız araçların da çevreci ve yeni olması bizler için önem arz ediyor.
Yurtiçi lojistik alanında kullandığımız araçların CNG donanımına sahip
olabilmesi için çalışmalar yapıyoruz. Depolarımızda verilen paketleme
hizmetinde, geri dönüşümlü malzeme kullanılmasına kadar hassas davranıyoruz”
diyor.
İki
yıl önce Türkiye’nin ilk intermodal şirketi olan Batu Intermodal’ı kurduklarına
vurgu yapan Ankara, diğer taşıma sistemlerine göre çok daha çevreci olan bu
taşıma moduyla Avrupa’da 15 ülkeye taşıma yaptıklarını söylüyor. En çevreci
taşıma modlarından biri olan demiryolunu yurtiçinde başarılı bir şekilde
kullandıklarını belirten Ankara, “Avrupa’nın İstanbul ile akabinde de yurtiçi
demiryolu bağlantıların bir an önce tamamlanabilmesi adına çalışmaların
hızlandırılması gerektiğini düşünüyoruz” diyor. Aynı zamanda çevreci projelere
de destek verdiklerinin altını çizen Ankara, İstanbul Teknik Üniversitesi’nin
Güneş Arabası Ekibi tarafından tasarlanan ve Türkiye’nin güneş enerjisi ile
çalışan ilk aile otomobili olan ‘Aruna’ isimli projeye sponsor olarak destek
sunduklarını aktarıyor. Ankara, her yıl Ege Orman Vakfı ve TEMA ile Türkiye’nin
birçok bölgesinde ağaçlandırma çalışmaları yaptıklarını sözlerine ekliyor.
Kaynak:
lojistikhatti.com