TCDD
Genel Müdürü İsa Apaydın, 2003’den bugüne kadar demiryollarına 50,3 milyar lira
yatırım yapıldığını belirterek, 2023’e kadar toplam 25 bin kilometre demiryolu
ağına sahip olmayı, hedeflediklerini bildirdi.
TCDD
Genel Müdürü İsa Apaydın, 2003’den bugüne kadar demiryollarına 50,3 milyar lira
yatırım yapıldığını belirterek, 2023’e kadar toplam 25 bin kilometre demiryolu
ağına sahip olmayı, demiryolu taşımacılık payını yolcuda yüzde 10’a, yükte ise
yüzde 15’e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.
Apaydın,
InnoTrans Berlin 2016 Fuarı kapsamında düzenlenen TCDD’nin 160. Yılı
Kokteyli’nde yaptığı konuşmada, Türkiye’de demiryollarının 23 Eylül 1856’da
İzmir-Aydın hattının yapımı için ilk kazmanın vurulmasıyla başladığını
anımsattı.
Osmanlı
döneminde başlayan demiryolu hamlesiyle inşa edilen hatların 4 bin 136
kilometresinin bugünkü ülke sınırları içerisinde yer aldığına dikkati çeken
Apaydın, 1950’den sonra yarım asrı aşan süre boyunca demiryollarının ihmal
edildiğini söyledi.
Apaydın,
1950-2003 yılları arasında sadece 945 kilometre yeni demiryolu yapılabildiğini
belirterek, 2003 yılından sonra demiryolu sektörünün devlet politikası olarak
kabul edildiğini ve ülkenin her yanında demiryolu seferberliği başlatıldığını
ifade etti.
Demiryollarına
13 yılda 50,3 milyar liralık yatırım
2003’den
bugüne kadar 50,3 milyar liralık demiryolu yatırımı yapıldığını vurgulayan
Apaydın, şöyle konuştu:
“Bu
yatırımlarla ülkemizin prestiji haline gelen yüksek hızlı tren projelerimizi
hayata geçirdik. 20 noktada lojistik merkez inşa ederek, ekonomimize can suyu
veriyoruz. Bunlardan 7’sini işletmeye alarak, Türk lojistik sektörünün
hizmetine sunmuş bulunmaktayız. Diğerlerinin de yapımı ve projelendirilmesine
devam ediyoruz. Yüksek hızlı, hızlı ve konvansiyonel olmak üzere 3 bin 57
kilometre yeni demiryolu hattı inşa ediyoruz.”
Apaydın,
milli trenin, milli elektrikli ve dizel tren setleriyle milli yük vagonlarının
üretimi için hızla çalıştıklarını belirterek, demiryolu endüstrisinin
Türkiye’de gelişmesi için çalışmalarının devam ettiğini dile getirdi.
Yerli
ve yabancı girişimcilerin yatırımlarıyla traversler, hızlı tren setleri,
Marmaray setleri, hızlı tren makasları ve hızlı tren raylarının artık
Türkiye’de üretildiğine dikkati çeken Apaydın, şunları kaydetti:
“2023
yılına kadar 3 bin 50 kilometre yüksek hızlı demiryolu, 8 bin 500 kilometre
hızlı demiryolu ve bin kilometre konvansiyonel olmak üzere 13 bin kilometre
demiryolu yaparak toplam 25 bin kilometre demiryolu ağına sahip olmayı,
demiryolu taşımacılık payını yolcuda yüzde 10’a, yükte ise yüzde 15’e çıkarmayı
hedefliyoruz.”
Kaynak:
ulasimonline.com