FIATA
ve IATA, uzun süredir beklenen reformları IATA Kargo Acente Programına ekledi
ve anlaşmanın şartlarının uygulanması için gerekli yoğun çalışmanın
başlayacağını söylediler.
Yeni
IATA-FIATA Kargo Acente Programı (IFACP), FIATA’nın Dublin’deki Dünya Kongresi
esnasında düzenlenen tören ile imzalandı.
2012
yılında mevcut programın gözden geçirilmesi ve Temmuz ayında sunulmasının
ardından IFACP, IATA kargo acentelerinin ya da forwarderların havayolları için
“satış acenteleri” olmaktan çıkıp “satın alan müşterilere” dönüşmesini
yansıtıyor ve forwarderları karar alma sürecinde eşit haklara sahip bir ortak
yapıyor.
Program
ayrıca karar verme sürecini havayolu-forwarder ilişkisinin ötesine taşıyıp,
IATA-FIATA Kontrol Kurulu’nun (IFGB) yönetimine bırakıyor. Bu kurul havayolları
ve forwarderlar tarafından oluşturulup mevcut piyasa koşullarını yansıtıyor.
Gözden
geçirilmiş IFACP kararları 2017 başında, Kanada’nın pilot ülke olmasıyla
etkinleştirilecek ve 2018 yılı sonunda bu kararlar tüm dünyada geçerli olacak.
İmza
töreninde konuşan finans ve dağıtım hizmetlerinden sorumlu IATA kıdemli
asbaşkanı Aleks Popovich, anlaşmanın sonuçlanması dört yıl alsa da, esas
çalışmanın programın uygulaması sürecinde olacağını bildirdi. “Uygulamanın
ilerlemesi için yapacak çok işimiz var. Ancak, programın önümüzdeki iki yılda
tüm piyasalarda etkinleştirilmesini dört gözle bekliyoruz. Tüm forwarder ve
havayollarının ortak fayda ve geçmişten arınma amacıyla düşünce tarzlarını
değiştirecekleri büyük bir gelişim. Sizler, IATA’nın bu ortaklığı başarılı hâle
getirmesi için sürekli çalışmasına sahipsiniz ve buradaki iş birliği bizi hava
kargo sektörünün modernizasyonunda yeniliklere götürecek.”
FIATA
Başkanı Zhao Huxiang ekledi: “Yıllar sonra yeni bir hava kargo programını
başlatıyoruz ve global freight forwarderları ve havayolu organizasyonlarının
birlikte olması bakımından bu program bir ilk. Anlaşmaya varmak çok önemli bir
işti ancak uygulama çok daha fazla emek gerektirecek.
IATA
kargo acenteleri açısından hemen görülmesi beklenen bir etki yok. IATA Kargo
Acente/Aracı Programı’nın mevcut katılımcıları, uygulama kendi ülkelerinde
başladığında yeni bir IFACP edinecek. Forwarderlar yeni anlaşmaları doldurarak
programa katılabilirler ve bundan başka yapmaları gereken bir şey yok.
Programın
geliştirilmesi esnasındaki en büyük engel iki grubun IATA’nın IFACP’ın bir
parçası olacak olan Kargo Hesap Düzenleme Sistemi’nin (CASS) mecburi mi zorunlu
mu olacağı konusunda anlaşamamalarıydı.
CASS
mevcut sistemde olduğu gibi kalacakken, ek bir CASS kurallar grubu düzenleme
sisteminin gelecek yönlendirmeleri için oluşturuldu.
Kaynak:
havakargoturkiye.com